Вивчення пропорцій має велике значення для практики. Вони застосовуються при виконанні різних розрахунків, що мають своїм завданням розподіл величин, розв’язування задач, пов’язаних з вимірюваннями на поверхні Землі, зокрема при складанні планів і карт, тощо. За допомогою пропорцій розв’язували різні задачі ще в стародавні часи. Повну теорію пропорцій було створено в стародавній Греції ще в ІV ст.. до н.е. Цю теорію докладно висвітлено в « Началах» Евкліда, зокрема там доведено і основну властивість пропорції.
Учення про відношення і пропорції стародавні греки називали музикою, яку вважали галуззю математики. Вони знали, що чим слабкіше натягнуто струну, тим нижчий або товщий звук вона дає, а чим тугіше натягнута струна , тим вищий вона дає звук. Але в кожному музичному інструменті не одна, а кілька струн. Щоб усі струни під час гри звучали узгоджено, приємно для вуха, довжина звучащих їх частин повинна перебувати в певному відношенні. Тому вчення про відношення і пропорції і називались у греків музикою.
Поняття пропорціональності мало і має широке застосування в мистецтві, архітектурі. В архітектурі і живопису, в скульптурі воно означає додержання певних співвідношень між окремими частинами споруди, картини, скульптурного твору, яке справляє найприємніше враження. Сучасний запис пропорції за допомогою двокрапки і знака рівності ввів на початку ХVIII ст. німецький математик і філософ Лейбніц.
План проекту Розв’язування задач за допомогою пропорцій 1. Пряма і обернена пропорційність 2.Поділ числа у заданому відношенні 3. Відсоткові розрахунки: - знаходження відсотків даного числа; - знаходження числа за його відсотками; - знаходження відсоткового відношення; - зміна величин у відсотках.
Підведемо підсумки презентації за такими критеріями: 1.Знання правил і властивостей( 1б) 2.Задачі на пряму (2б) і обернену пропорційність( 3б) 3.Поділ величини у заданому відношенні ( 3 б) 4.Основні задачі на відсотки одну пропорцію по 2б, на дві пропорції(4 б) 5.Зміна величин у відсотках (по 3б ( задача на дві дії)