8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок української мови. 2 клас. Тема "Велика буква у кличках тварин"

Про матеріал
На уроці української мови з учнями 2 класу вчитель завдяки різноманітним завданням (усним і письмовим, а також розвитку мовлення), використовуючи картинки і цікаві завдання, загадки, вчить правопису назв тварин та їх кличок.
Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема. Велика буква у кличках тварин

Мета:

  • формувати у дітей вміння розрізняти назви тварин та їх клички;
  • правильно їх писати;
  • закріплювати навички добору слів, близьких за значенням;
  • розвивати словниковий запас учнів;
  • виховувати любов до тварин.

Обладнання: малюнки котика, зайчика, лисички, собачки, півника; картки «Назви тварин», «Клички тварин».

Зміст уроку

І. Організація класу до уроку

1. Вірш

 Гарно, дружно працювати,

Щоб слова навчитись правильно писати.

2. Каліграфічна хвилинка

П п Пп пр ця праця

3. Складання звукової схеми слова праця:

- Складіть звукову модель слова праця.

Пригадайте прислів*я про працю.

4. Запишемо одне з них.

Без праці день роком стає.

ІІ. Повторення вивченого

  1. Попереджувальний диктант

Наталя Руденко і Катерина Лісова – подруги.

Завдання: підкресліть слова, написані з великої букви.

  1. Перевірка домашнього завдання (вправа 223).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Загадка: Пухнастий клубочок під столом муркоче (котик).
  2. Завдання: котик просить спіймати у віршику назви предметів:

Кіт Василь

Варив кисіль.

Зайчик Степанчик

Наливав у жбаник.

А лисичка-тітка

Роздавала діткам.

(Використовуються малюнки котика, зайчика, лисички)

  1. - Яку кличку дамо котику? (Мурчик)
  • Котик поведе нас у Лісову школу. Там навчаються звірята.

(На дошці прикріплюю картку «Назви тварин» і «Клички тварин»)

  • Назвіть усіх тварин, присутніх на уроці.
  • Давайте познайомимося з тваринами. Подивіться, як вони про себе написали: Собачка шарко, порося хрюша, мавпочка чита, котик мурчик.
  •  Що тваринки зробили не так? Виправте їх, діти.
  • Як їх кличуть?

ІУ. Повідомлення нової теми й мети уроку

  • Сьогодні ми вивчимо як потрібно писати клички тварин, щоб ви змогли пояснити звірятам їх помилку.

У. Робота над новим матеріалом

1. Робота за підручником (впр. 224). Завдання: Прочитайте слова парами.

2. Вивчення правила.

УІ. Фізкультхвилинка

УІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Впр.225. Завдання:

  • Напишіть до кожного малюнка назву тварини та її кличку.
  • Підкресліть назви тварин прямою лінією, а клички – хвилястою.
  • Як ви добирали клички?
  • Пригадайте, по яких тварин розповідалося і якими були їхні клички?
  1. Хвилинка-веселинка (усно)

Хитрі миші

Жив собі кіт Марко. А під ним у коморі жили миші. Щодня Маркові в пазурі попадало дві або три миші. Моторошно було мишам від цього сусіда. І вирішили вони подарувати аркові чоботи ще й з підковами.

Прокинувся кіт і побачив подарунок. Вступив Марко у чоботи і від радості затанцював.

  1. Бесіда за прочитаним:
  • Чому миші подарували Марку чоботи?
  1. Розвиток мовлення(усно):
  • Продовжіть оповідання, додаючи кличку тваринці.

Покинуте кошеня

 Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко та й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Проходять люди. Хто сумно хитає головою, хто жаліє.

 Поверталася зі школи другокласниця Наталочка. Вона …

  1. Коротка бесіда
  • Чого вчить нас це оповідання?
  1. Гра «Впіймай тваринку».
  • Завдання: подумайте і назвіть ту тваринку, по яку так говорять:
  1. Сірий, косий, вухатий, боягузливий – це … (зайчик).
  2. Руденька, прудка, оченятка, як намистинки – це … (білочка).
  3. Маленька, сіренька, хвостик, як шило – це … (мишка).
  4. Високий, прудкий, має гарну гриву – це … (кінь).

УІІІ. Підсумок уроку

  1. Відповіді на запитання:
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Позмагайтеся з учнями Лісової школи: як же пишуться слова-назви тварин?
  • А слова-клички тварин?
  1. Складання речень:
  • Складіть речення про свою домашню тваринку.
  1. Гра «Доповніть речення»:

Пес Бровко пішов на став,

Вудкою ляща … (спіймав).

Вдома юшку він зварив,

Всіх до столу … (запросив).

ІХ. Домашнє завдання:

  1. вивчити правило (с. 105),
  2. вправа 227.

 

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку