Українська мова
за підручником Г.А. Іваниці
5 год/тиждень
І – семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Зміни |
|||
Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення. Одиниці мови: текст, речення, слово |
|||
|
Квест – вікторина «З Україною в серці». Мова – найважливіший засіб порозуміння між людьми. Мовлення – це спілкування людей за допомогою мови. (С. 7) |
01.09 |
|
|
Слова ввічливості. Звертання. Розділові знаки при звертаннях. Робота над текстом « Про змінне і незмінне в житті».(С. 8-9) |
04.09 |
|
|
Книга як джерело знань. Назва книжки. Елементи книжки: обкладинка, титульна сторінка, ілюстрації. (С. 10) « Цятки і плямки» Катерина Єгорушкіна. Хрестоматія (с. 17) |
05.09 |
|
|
Текст. Заголовок тексту. Діалог. Будова діалогу. «Два метелики» Василь Сухомлинський.(С. 11) |
06.09 |
|
|
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Абзац. Робота над текстом « Перетворення метелика». (С. 12) |
07.09 |
|
|
Речення. Зв’язок слів у реченні. Розповідні, питальні, спонукальні речення. « Не хочу!» Анатолій Костецький.(С. 13-14) |
08.09 |
|
|
Словниковий запас української мови, що постійно розвивається. Поява нових слів на позначення нових понять. Робота з тлумачним словником. (С. 15) |
11.09 |
|
Одиниці мови: звук, буква, склад. Український алфавіт. Уживання великої та малої літери |
|||
|
Мовні звуки. Звуки і букви. (С. 16) «Страшне страховисько» Лариса Ніцой. Хрестоматія (с. 129-130) |
12.09 |
|
|
Алфавіт. Розташування слів за абеткою. Робота зі словником. Текст « Треба обов’язково вивчити алфавіт». (С. 17-18) |
13.09 |
|
|
Правопис власних назв: імен, по батькові, прізвищ людей , кличок тварин, назв країн, міст, сіл, річок, гір, морів. «Вже брами літа замикає осінь…» Ліна Костенко. (С. 19) |
14.09 |
|
|
Склад. Правило переносу частин слів із рядка в рядок по складах. Робота над текстом «Неповторне і загадкове слово «Я»». (С. 20) |
15.09 |
|
Голосні та приголосні звуки, позначення їх буквами |
|||
|
Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Букви, що позначають голосні звуки. (С.21). Робота над оповіданням «Дикі образи дикобраза» Ірен Роздобудько. Хрестоматія (с.55) |
18.09 |
|
|
Наголос. Наголошені і ненаголошені звуки і склади. Написання ненаголошених [и], [е]. (С.22). Продовження роботи над оповіданням «Дикі образи дикобраза» Ірен Роздобудько. Хрестоматія (с.57) |
19.09 |
|
|
Приголосні звуки, позначення їх буквами. Дзвінкі і глухі приголосні. Скоромовки. «Скоромовка без кінця». (С.23). |
20.09 |
|
|
Вимова та написання парних приголосних звуків. Спостереження за роботою мовленнєвих органів. «Скоромовка без кінця». (С.23) |
21.09 |
|
|
М'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних знаком м'якшення та буквами і, я, ю, є. «Десь тут була подоляночка» (уривок української народної пісні – гри). (С.24) |
22.09 |
|
|
Подовжені м'які приголосні звуки. Позначення на письмі м'якого подовженого звуку.«Осіннє листя змінює колір!» (С.25) |
25.09 |
|
|
Буква «ща»,позначення нею звукосполучення [шч]. Правильна вимова слів із буквою щ. Читаємо вірш напам'ять «Рідний край» Варвара Гринько. (Підручник с.25) |
26.09 |
|
|
Апостроф. Удосконалення вимови слів з апострофом перед я, ю, є, ї. Правило переносу слів з апострофом. Робота над скоромовками. (С.26) |
27.09 |
|
|
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Мова і мовлення. Звуки та букви. Наголос. Склад ». |
28.09 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Перенос слів з буквосполученнями «дж», «дз». Вимова слів зі звуками [ф] та [хв]. (С.27). « Як Шуша познайомилася з Гагою» Лариса Денисенко. Хрестоматія (с.77-78) |
29.09 |
|
Способи пізнання |
|||
Монологічне та діалогічне мовлення |
|||
|
Монологічне та діалогічне мовлення. Робота над загадкою, діалогом про осінь.(С.29) |
02.10 |
|
|
Монологічне мовлення . Текст. Структура тексту. Робота над текстом «Осіння пригода». (С.29) |
03.10 |
|
|
Діалогічне мовлення. Робота над текстом «Осіння пригода». (С.29-30) |
04.10 |
|
|
Усне мовлення. Інтонація, міміка, жести в усному мовленні. Робота над прислів’ями.(С.31) |
05.10 |
|
|
Писемне мовлення. Передача емоції у писемному мовленні за допомогою розділових знаків, емотиконів. Робота над прислів’ями.( (С.30-31) |
06.10 |
|
|
Ознайомлення з поняттями: оповідач, автор, розмова. Робота над оповіданням «Два яблука». (С.32) |
09.10 |
|
|
Розширення уявлень про текст. Види текстів за метою висловлювання. Визначення теми, мети текстів різних типів, добирання до них заголовків. (С.33) |
10.10 |
|
Текст-розповідь. Текст-опис. Текст-міркування |
|||
|
Текст - розповідь. Тема і мета тексту - розповіді. «Восени пахне яблуками» Василь Сухомлинський. (С.34) Діагностувальна робота. Усний переказ |
11.10 |
|
|
Будова тексту-розповіді. Складання тексту - розповіді за серією малюнків. Вірш «Яблуко» Дмитро Павличко.(С.35) Діагностувальна робота. Усний переказ |
12.10 |
|
|
Текст – опис. Тема і мета тексту–опису. Робота над текстом «Ренет симиренка». (С.36) Діагностувальна робота. Усний переказ |
13.10 |
|
|
Будова тексту - опису. Спільне і відмінні риси у тексті-розповіді і тексті-описі. Робота над текстом «Яблуко надихає!».(С.37) |
16.10 |
|
|
Текст - міркування. Будова тексту – міркування. Робота над текстом «Чотири свята». (С.38) |
17.10 |
|
|
Тексти за метою висловлювання. Закріплення знань про види текстів. Робота над текстом «Чотири свята». (С.38) |
18.10 |
|
|
Легенди і перекази – жанри усної народної творчості. «Легенда про кам’яного козака» (С.39) |
19.10 |
|
|
Легенди і перекази. План тексту. Складання плану прочитаного тексту. «Легенда про кам’яного козака» (С.39) |
20.10 |
|
Монолог. Діалог. Оформлення на письмі. Види інформації. Перетворення інформації |
|||
|
Діалог. Будова діалогу. Ознайомлення з поняттям – репліка, слова автора. Використання розділових знаків у письмових діалогах. Скоромовка «Яків яблука трусив…» (С.40) |
23.10 |
|
|
Монолог. Будова монологу. (С.40) « Хто росте у парку» Катерина Міхаліцина. Хрестоматія (с.149) |
24.10 |
|
|
Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Автор і оповідач.Персонажі. «Садівник» Микола Сингаївський. (С.40) |
25.10 |
|
|
Діагностувальна робота. Списування «Корисна справа» |
26.10 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. День української писемності та мови. « Хто росте у парку» Катерина Міхаліцина. Хрестоматія (с.149) |
27.10 |
|
Територія |
|||
Слово. Значення слова. Форма слова |
|||
|
Слово - основна одиниця мови. Значення слова. Читаємо вірш напам'ять «Облітав журавель». (С.43) |
06.11 |
|
|
Слова назви предметів, явищ, відношень, почуттів, емоцій. «Чи далеко до осені?» Василь Чухліб. (С.44-45) |
07.11 |
|
|
Значення слова. Робота над загадками. Повідомлдення з елементами опису птахів. (С.46) |
08.11 |
|
|
Слова, створені нашими предками. Слова, запозичені із мов інших народів. Оповідка «Звідки в лелеки чорне пір’я». (С.47) |
09.11 |
|
|
Поняття про слова, які означають назви предметів, ознак, дій, відношень, стану, кількість предметів. Державні символи України. (С.48) Робота над оповіданням «Український прапор» Зірка Мензатюк. Хрестоматія (с.44)) |
10.11 |
|
|
Службові слова. Роль службових слів у реченні, висловлюванні. Робота над текстом про лелек. (С.49) |
13.11 |
|
|
Значення службових слів у побудові словосполучень і речень. (С.50). Робота над оповіданням «Добре вдома» Зоряна Живка. Хрестоматія (с.27-31) |
14.11 |
|
|
Писемність – це система знаків для переведення інформації. Різні форми української абетки.. Робота над текстом «Форми абетки». (С.51) |
15.11 |
|
|
Діагностувальна робота. Аудіювання «Суниці для Наталі» Василь Сухомлинський |
16.11 |
|
Слова, близькі та протилежні за лексичним значенням. Споріднені слова |
|||
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Синоніми – слова, близькі за значенням. «Як шанують лелек у світі»(С.52) |
17.11 |
|
|
Споріднені (спільнокореневі) слова. Корінь слів. Казка «Жовтий лелека». (С.53) |
20.11 |
|
|
Форми слова. Слова, у яких спільна частина звучить однаково, але вказує на різне значення: вода (рідина); водити (дія). «Знайшли лелеку» Дмитро Білоус. (С.54-55) |
21.11 |
|
|
Розрізнення понять: форми слова, спільнокореневі слова. «Знайшли лелеку» Дмитро Білоус. (С.54-55) |
22.11 |
|
|
Власні назви. Велика буква у власних назвах. Робота над текстом про «Лелеку» – золоту пам’ятну монету. (С.56) |
23.11 |
|
|
Загальні назви. Правило написання слів загальних назв. Робота над віршем «Де ти живеш?» Анатолій Бортняк . (С.57) |
24.11 |
|
|
Власні та загальні назви. Закріплення правил написання слів власних і загальних назв. Оповідання «Рідний дім» Тетяни Чорновіл. (С.56-57) |
27.11 |
|
|
Антоніми – слова з протилежним значенням: назви предметів, ознак, дій.Робота над текстом «Білий і чорний лелека» (С.58) |
28.11 |
|
Однозначні й багатозначні слова в прямому чи переносному значенні. Однозвучні слова |
|||
|
Однозначні та б агатозначні слова. Пряме і переносне значення. Вірш «З коси бузько летів на балку…». (С.59) |
29.11 |
|
|
Спостереження за реченнями і текстами з багатозначними словами. Робота над текстом «Територія Юрчика» (С.60) |
30.11 |
|
|
Практичне уявлення про омоніми без уживання терміна (слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення). (С.61). Вірш «Я і Лис» Мар’яна Савка. Хрестоматія (с.91) |
01.12 |
|
|
Діагностувальна робота. Диктант «Зайчик». |
04.12 |
|
Спільнота |
|||
Слово. Лексичне значення слова. Загальне поняття про частини мови |
|||
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Слово. Тематичні групи слів. Казка «Дванадцять місяців».(С.63) |
05.12 |
|
|
Лексичне значення слова. Робота над текстом «Мурашина спільнота» (С.64-65) |
06.12 |
|
|
Мовна робота із текстом «Мурашина спільнота» (С.64-65) |
07.12 |
|
|
Форма слова. Добір слів для доповнення речень. Доповнення речень за змістом. (С.66) «Смугастик» Тетяна Стус. Хрестоматія (с.29-31) |
08.12 |
|
|
Слова я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони (займенники). Робота над загадкою. Розповідь про життя мурах. (С.66) |
11.12 |
|
|
Зміна форми слова у словосполученні, реченні для зв'язку з іншими словами. «По заслузі». За Василем Сухомлинським. (С.67) |
12.12 |
|
|
Зменшено-пестливі слова. Робота з формами слова. Утворення форм слова з використанням опорних слів. (С.67) «Шашки» Оксана Лущевська. Хрестоматія (с.23-25) |
13.12 |
|
Слова, які означають назву предмета (іменники) |
|||
|
Слова, які означають назви предметів (іменники). Слова, які відповідають на питання хто? що? Загадка «Гладить бороду дідусь…» Григорій Храпач. (С.68) |
14.12 |
|
|
Іменники – назви істот (назви людей, тварин). Іменники – назви неістот. Читаємо вірш напам'ять Анатолій Камінчук «Усі дерева в інеї…». (С.69) |
15.12 |
|
|
Закріплення знань про назви істот та неістот. (С.69). «Третій сніг» Іван Андрусяк. Хрестоматія (с.35-39) Діагностувальна робота. Читання вголос |
18.12 |
|
|
Власні та загальні назви. Опис сюжету мультфільму «Лихо мурашине». (С.70) Діагностувальна робота.Читання вголос |
19.12 |
|
|
Назви предметів чоловічого (мій, він), жіночого (моя, вона) і середнього (моє, воно) роду. (С.71). Вірш «Бабуїни» Мар’яна Савка. Хрестоматія (с.93) Діагностувальна робота. Читання вголос |
20.12 |
|
|
Однина та множина назв предметів (іменників).Змінювання іменників за числами. Робота над оповіданням «Як зимують мурахи». (С.72) |
21.12 |
|
Слова, які вказують на ознаку предмета (прикметники) |
|||
|
Слова, які позначають ознаку предмета (прикметники). Зв’язок прикметника з іменником.(С.73) Вірші Оксани Кротюк. Хрестоматія (с.12-13) |
22.12 |
|
|
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Частини мови» |
25.12 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Змінювання прикметників за числами. Мовна робота із текстом «Ображена мураха». (С.74-76) |
26.12 |
|
|
Зменшувально-пестливе значення прикметників. (С.77). Різдвяна історія «Золотий павучок» Іван Малкович. Хрестоматія (с.95-98) |
27.12 |
|
|
Прикметники з близьким і протилежним значенням. Вірш «Вірні друзі» Інна Ковальчук. (С.78) |
28.12 |
|
|
Узагальнення знань, умінь та навичок учнів про частини мови: іменник, прикметник. Мовна робота із текстом «Зимові свята» (С.79) |
29.12 |
|