Календарно-тематичне планування з української мови 1 семестр у 2 класі за підручником Галини Іваниці

Про матеріал
Календарне планування з української мови 1 семестр у 2 класі за підручником Галини Іваниці відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р.Б.Шияна
Перегляд файлу

Українська мова

за підручником Г.А. Іваниці

5 год/тиждень

І – семестр

з/п

 

Тема уроку

 

Дата

 

Примітка

Зміни

Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення.

Одиниці мови: текст, речення, слово

  1.  

Квест – вікторина «З Україною в серці».

Мова – найважливіший засіб порозуміння між людьми. Мовлення – це спілкування людей за допомогою мови. (С. 7)

01.09

 

  1.  

Слова ввічливості. Звертання. Розділові знаки при звертаннях. Робота над текстом « Про змінне і незмінне в житті».(С. 8-9)

04.09

 

  1.  

Книга як джерело знань. Назва книжки. Елементи книжки: обкладинка, титульна сторінка, ілюстрації. (С. 10)

 « Цятки і плямки» Катерина Єгорушкіна.  Хрестоматія (с. 17)

05.09

 

  1.  

Текст.  Заголовок тексту. Діалог. Будова діалогу.

«Два метелики» Василь Сухомлинський.(С. 11)

06.09

 

  1.  

Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Абзац.

Робота над текстом « Перетворення метелика». (С. 12)

07.09

 

  1.  

Речення. Зв’язок слів у реченні.  Розповідні, питальні, спонукальні речення. « Не хочу!» Анатолій Костецький.(С. 13-14)

08.09

 

  1.  

Словниковий запас української мови, що постійно розвивається. Поява нових слів на позначення нових понять.

Робота з тлумачним словником. (С. 15)

11.09

 

Одиниці мови: звук, буква, склад. Український алфавіт.

Уживання великої та малої літери

  1.  

Мовні звуки. Звуки і букви. (С. 16) «Страшне страховисько» Лариса Ніцой. Хрестоматія (с. 129-130) 

12.09

 

  1.  

Алфавіт. Розташування слів за абеткою.  Робота зі словником. Текст « Треба обов’язково вивчити алфавіт». (С. 17-18)

13.09

 

  1.  

Правопис власних назв: імен, по батькові,  прізвищ людей , кличок тварин, назв країн, міст, сіл, річок, гір, морів.

«Вже брами літа замикає осінь…» Ліна Костенко. (С. 19)

14.09

 

  1.  

Склад. Правило переносу частин слів із рядка в рядок по складах. Робота над текстом «Неповторне і загадкове слово «Я»».  (С. 20)

15.09

 

Голосні та приголосні звуки, позначення їх буквами

  1.  

Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Букви, що позначають голосні звуки. (С.21).

Робота над оповіданням «Дикі образи дикобраза»

Ірен Роздобудько.  Хрестоматія (с.55)

18.09

 

  1.  

Наголос. Наголошені і ненаголошені звуки і склади. Написання ненаголошених  [и], [е]. (С.22).  Продовження роботи над оповіданням «Дикі образи дикобраза» Ірен Роздобудько. Хрестоматія (с.57)

19.09

 

  1.  

Приголосні звуки, позначення їх буквами. Дзвінкі і глухі приголосні. Скоромовки. «Скоромовка без кінця».   (С.23).

20.09

 

  1.  

Вимова та написання парних приголосних звуків. Спостереження за роботою мовленнєвих органів. «Скоромовка без кінця». (С.23)

21.09

 

  1.  

М'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних знаком м'якшення та буквами  і, я, ю, є. «Десь тут була подоляночка» (уривок української народної пісні – гри). (С.24)

22.09

 

  1.  

Подовжені м'які приголосні звуки. Позначення на письмі м'якого подовженого звуку.«Осіннє листя змінює колір!» (С.25)

25.09

 

  1.  

Буква «ща»,позначення нею звукосполучення [шч]. Правильна вимова слів із буквою щ. Читаємо вірш напам'ять «Рідний край» Варвара Гринько. (Підручник с.25)

26.09

 

  1.  

Апостроф. Удосконалення вимови слів з апострофом перед  я, ю, є, ї. Правило переносу слів з апострофом. Робота над скоромовками. (С.26)

27.09

 

  1.  

Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Мова і мовлення. Звуки та букви. Наголос. Склад ».

28.09

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Перенос слів з буквосполученнями  «дж», «дз». Вимова слів зі звуками [ф] та [хв]. (С.27). « Як Шуша познайомилася з Гагою» Лариса Денисенко. Хрестоматія (с.77-78)

29.09

 

Способи пізнання

Монологічне та діалогічне мовлення

  1.  

Монологічне та діалогічне мовлення. Робота над загадкою, діалогом про осінь.(С.29)

02.10

 

  1.  

Монологічне мовлення . Текст. Структура тексту. Робота над текстом «Осіння пригода». (С.29)

03.10

 

  1.  

Діалогічне мовлення. Робота над текстом «Осіння пригода». (С.29-30)

04.10

 

  1.  

Усне мовлення. Інтонація, міміка, жести  в усному мовленні. Робота над прислів’ями.(С.31)

05.10

 

  1.  

Писемне мовлення. Передача емоції у писемному мовленні за допомогою розділових знаків, емотиконів. Робота над прислів’ями.( (С.30-31)

06.10

 

  1.  

Ознайомлення з поняттями: оповідач, автор, розмова. Робота над оповіданням «Два яблука». (С.32)

09.10

 

  1.  

Розширення уявлень про текст. Види текстів за метою висловлювання. Визначення теми, мети текстів різних типів, добирання до них заголовків. (С.33)

10.10

 

Текст-розповідь. Текст-опис. Текст-міркування

  1.  

Текст - розповідь. Тема і мета тексту - розповіді. «Восени пахне яблуками» Василь Сухомлинський. (С.34)

Діагностувальна робота. Усний переказ

11.10

 

  1.  

Будова тексту-розповіді. Складання тексту - розповіді за серією малюнків. Вірш «Яблуко» Дмитро Павличко.(С.35) Діагностувальна робота. Усний переказ

12.10

 

  1.  

Текст – опис.  Тема і мета тексту–опису. Робота над текстом  

«Ренет симиренка». (С.36)

Діагностувальна робота. Усний переказ

13.10

 

  1.  

Будова тексту - опису. Спільне і відмінні риси у тексті-розповіді і тексті-описі. Робота над текстом  «Яблуко надихає!».(С.37)

16.10

 

  1.  

Текст - міркування. Будова тексту – міркування. Робота над текстом «Чотири свята». (С.38)

17.10

 

  1.  

Тексти за метою висловлювання. Закріплення знань про види текстів. Робота над текстом «Чотири свята». (С.38)

18.10

 

  1.  

Легенди і перекази – жанри усної народної творчості. «Легенда про кам’яного козака» (С.39)

19.10

 

  1.  

Легенди і перекази. План тексту. Складання плану прочитаного тексту. «Легенда про кам’яного козака» (С.39)

20.10

 

Монолог. Діалог. Оформлення на письмі. Види інформації. Перетворення інформації

  1.  

Діалог. Будова діалогу. Ознайомлення з поняттям – репліка, слова автора. Використання розділових знаків у письмових діалогах. Скоромовка «Яків яблука трусив…» (С.40)

23.10

 

  1.  

Монолог. Будова монологу. (С.40) « Хто росте у парку» Катерина Міхаліцина.  Хрестоматія (с.149)

24.10

 

  1.  

Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Автор і оповідач.Персонажі.  «Садівник» Микола Сингаївський. (С.40)

25.10

 

  1.  

Діагностувальна робота. Списування «Корисна справа»

26.10

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

День української писемності та мови. « Хто росте у парку» Катерина Міхаліцина.  Хрестоматія (с.149)

27.10

 

Територія

Слово. Значення слова. Форма слова

  1.  

Слово - основна одиниця мови. Значення слова.

Читаємо вірш напам'ять «Облітав журавель». (С.43)

06.11

 

  1.  

Слова назви  предметів, явищ, відношень, почуттів, емоцій.

«Чи далеко до осені?»  Василь Чухліб. (С.44-45) 

07.11

 

  1.  

Значення слова.  Робота над загадками. Повідомлдення з елементами опису птахів. (С.46) 

08.11

 

  1.  

Слова, створені нашими предками. Слова, запозичені із мов інших народів. Оповідка «Звідки в лелеки чорне пір’я». (С.47) 

09.11

 

  1.  

Поняття про слова, які  означають назви  предметів,  ознак, дій, відношень, стану, кількість предметів. Державні символи України. (С.48)  Робота над оповіданням «Український прапор» Зірка Мензатюк. Хрестоматія (с.44))

10.11

 

  1.  

Службові слова. Роль службових слів у реченні, висловлюванні. Робота над текстом про лелек. (С.49) 

13.11

 

  1.  

 Значення службових слів у побудові словосполучень і речень. (С.50).  Робота над оповіданням «Добре вдома» Зоряна Живка. Хрестоматія (с.27-31)

14.11

 

  1.  

Писемність – це система знаків для переведення інформації. Різні форми української абетки.. Робота над текстом «Форми абетки». (С.51) 

15.11

 

  1.  

Діагностувальна робота. Аудіювання «Суниці для Наталі» Василь Сухомлинський

16.11

 

Слова, близькі та протилежні за лексичним значенням. Споріднені слова

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Синоніми – слова, близькі за значенням. «Як шанують лелек у світі»(С.52) 

17.11

 

  1.  

Споріднені (спільнокореневі) слова. Корінь  слів.

Казка «Жовтий лелека». (С.53) 

20.11

 

  1.  

Форми слова.  Слова, у яких спільна частина звучить однаково, але вказує на різне значення: вода (рідина); водити (дія). «Знайшли лелеку» Дмитро Білоус. (С.54-55) 

21.11

 

  1.  

Розрізнення понять: форми слова, спільнокореневі слова.

«Знайшли лелеку» Дмитро Білоус. (С.54-55) 

22.11

 

  1.  

Власні назви. Велика буква у власних назвах. Робота над текстом про «Лелеку» – золоту пам’ятну монету. (С.56) 

23.11

 

  1.  

Загальні назви. Правило написання слів загальних назв. Робота над віршем «Де ти живеш?» Анатолій Бортняк . (С.57) 

24.11

 

  1.  

Власні та загальні назви. Закріплення правил написання слів власних і загальних назв. Оповідання «Рідний дім» Тетяни Чорновіл. (С.56-57) 

27.11

 

  1.  

Антоніми – слова з протилежним значенням: назви предметів, ознак, дій.Робота над текстом «Білий і чорний лелека» (С.58) 

28.11

 

Однозначні й багатозначні слова в прямому чи переносному значенні.

Однозвучні слова

  1.  

Однозначні та б  агатозначні слова. Пряме і переносне значення. Вірш «З коси бузько летів на балку…». (С.59) 

29.11

 

  1.  

Спостереження за реченнями і текстами з багатозначними словами. Робота над текстом «Територія Юрчика» (С.60) 

30.11

 

  1.  

Практичне уявлення про омоніми без уживання терміна (слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення). (С.61). Вірш «Я і Лис» Мар’яна Савка. Хрестоматія (с.91)

01.12

 

  1.  

Діагностувальна робота. Диктант «Зайчик».

04.12

 

Спільнота

Слово. Лексичне значення слова. Загальне поняття про частини мови

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Слово. Тематичні групи слів. Казка «Дванадцять місяців».(С.63) 

05.12

 

  1.  

Лексичне значення слова. Робота над текстом «Мурашина спільнота» (С.64-65) 

06.12

 

  1.  

Мовна робота із текстом «Мурашина спільнота» (С.64-65) 

07.12

 

  1.  

 Форма  слова. Добір слів для  доповнення речень. Доповнення речень за змістом. (С.66)

«Смугастик» Тетяна Стус. Хрестоматія (с.29-31)

08.12

 

  1.  

Слова я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони (займенники). Робота над загадкою. Розповідь про життя мурах. (С.66) 

11.12

 

  1.  

Зміна  форми слова у словосполученні, реченні  для зв'язку з іншими словами.  «По заслузі». За Василем Сухомлинським. (С.67) 

12.12

 

  1.  

Зменшено-пестливі слова. Робота з формами слова. Утворення форм слова з використанням опорних слів. (С.67) 

«Шашки» Оксана Лущевська. Хрестоматія (с.23-25)

13.12

 

Слова, які означають назву предмета (іменники)

  1.  

 Слова, які означають назви предметів (іменники).

Слова, які відповідають на питання хто? що? Загадка «Гладить бороду дідусь…» Григорій Храпач. (С.68) 

14.12

 

  1.  

Іменники – назви істот (назви людей, тварин). Іменники – назви неістот. Читаємо вірш напам'ять  Анатолій Камінчук

«Усі дерева в інеї…». (С.69)  

15.12

 

  1.  

 Закріплення знань про назви істот та  неістот. (С.69). «Третій сніг» Іван Андрусяк. Хрестоматія (с.35-39)

Діагностувальна робота. Читання вголос

18.12

 

  1.  

Власні та загальні назви. Опис сюжету мультфільму «Лихо мурашине». (С.70)  Діагностувальна робота.Читання вголос

19.12

 

  1.  

Назви предметів чоловічого (мій, він), жіночого (моя, вона) і середнього (моє, воно) роду. (С.71). Вірш «Бабуїни» Мар’яна Савка. Хрестоматія (с.93)

Діагностувальна робота. Читання вголос

20.12

 

  1.  

Однина та множина назв предметів (іменників).Змінювання іменників за числами.  Робота над оповіданням «Як зимують мурахи». (С.72) 

21.12

 

 

Слова, які вказують на ознаку предмета (прикметники)

  1.  

Слова, які позначають ознаку предмета (прикметники). Зв’язок прикметника з іменником.(С.73)

Вірші Оксани Кротюк. Хрестоматія (с.12-13)  

22.12

 

  1.  

Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Частини мови»

25.12

 

  1.  

 Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Змінювання прикметників за числами. Мовна робота із текстом «Ображена мураха».  (С.74-76) 

26.12

 

  1.  

Зменшувально-пестливе значення прикметників. (С.77). Різдвяна історія «Золотий павучок» Іван Малкович. Хрестоматія (с.95-98) 

27.12

 

  1.  

Прикметники з близьким і протилежним  значенням.

Вірш «Вірні друзі» Інна Ковальчук. (С.78) 

28.12

 

  1.  

Узагальнення знань, умінь та навичок учнів  про частини мови: іменник, прикметник. Мовна робота із текстом «Зимові свята» (С.79) 

29.12

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
31 січня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку