Урок. Тема "Визначаю основу слова"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань: "Визначаємо основу слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями" за підручником К.І. Пономарьова. Мета: формувати в учнів поняття про основу слова; вчити виділяти змінну частину, визначати основу в словах.
Перегляд файлу

 

 Тема уроку:  Визначаємо основу слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями

  Мета:

  • формування предметних компетентностей: формувати в учнів поняття про основу слова; вчити виділяти змінну     частину, визначати основу в словах; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення школярів; вміння аналізувати, узагальнювати, зіставляти; виховувати почуття відповідальності, бажання досліджувати мову і мовлення, повагу до рідної мови,  до традицій своєї країни.
  • формування ключових компетентностей:

          уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце,        планувати власні дії, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес;

         комунікативної: розвивати вміння створювати усні повідомлення; долучатись до діалогу та підтримувати його на тему із життєвих ситуацій; дотримуватись етичних норм спілкування;

        соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

       інформаційної: розширити знання учнів про міста України.

Обладнання: мультимедійне обладнання (проектор, ноутбук, презентація №34), підручник, світлина Леоніда Каденюка, цеглинки Лего, предметні малюнки, підставки для карток, набір кольорових карток, планшети, маркери,  ілюстрації, картки.

Тип уроку: урок формування компетентностей

Освітні галузі: мовно-літературна

Міжпредметні зв'язки: я досліджую світ, математика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

 1. Перевірка домашнього завдання (Підручник с. 47, впр. 7)

                      Слайд 2.

— Чи виникли проблеми під час виконання завдання?

— Які закінчення у виділених словах?

— Поясніть значення слова ратуша.

Ратуша – назва органу самрврядування; ратуша – споруда, будинок. .

— Як архітектурна особливість таких будинків? (БУДИНОК З ВЕЖЕЮ.)

Опівдні – середина дня, кои сонце в зеніті, в ополудні (О 12 ГОД ДНЯ.)

2. Словникова робота

Гра «Збери словечко»

ця ву ли ван ди ля не ді по ка мил

(Вулиця, диван, неділя, помилка)

3. Гра «За питаннями»

— Змініть слова за питаннями, позначте закінчення.

Підводний        Курочка

який?  хто?

якого?  кого?

якому?  кому?

яким?  ким?

— Що при цьому змінюється у слові?

4. Каліграфічна хвилинка 

                       Слайд 3

5. Побудуємо звукову модель слова мрія.

Мрія [мр’ій’а], позначаємо закінчення [а].

6. Гімнастика для очей https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

                     Слайд 4.

II. Основна частина

  1.      Повідомлення теми і мети уроку

 

                       Слайд 5.

— Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати слово, виділяючи в ньому закінчення. Але звертатимемо увагу не тільки на нього, а й на ту частину слова, яка залишається без закінчення. А ще познайомимося з видатними людьми Чернівецької області.

  1. Досліджуємо слова

а) Ставимо запитання Леоніду Каденюку

— Чому життя людини повинне починатися із мрії? Відповідь – у вправі 1 (с. 47)

                      Слайд 6.

 

б) Взаємодіюємо усно

  • Вправа 2
  •  Як позначається основа слова?

 (КОЛЬОРОВА ПІДКАЗКА У ПІДРУЧНИКУ НА С.47)

— Прочитай і запам’ятай, як називається частина слова без закінчення.

                 Слайд 6.

  •    Виконуємо вправу 3
  • Познач основу в словах, виписаних із завдання 1. Познач  закінчення  у змінених словах

                    Слайд 7.

  1. Відповідаємо на запитання Щебетунчика
  •    Разом з однокласниками й однокласницями дайте відповіді на запитання (Підручник с. 48, впр. 4).
  1. Запитуємо і відповідаємо. Робота в парах
  •    Вправа 5. Прочитай текст, щоб переконатися, чи правильно ви думали.

              

  • Вправа 6. Випиши з тексту виділені слова. Познач у них закінчення й основу. Чи є серед них слова з однаковою основою або однаковим закінченням?

                   Слайди 8-9.

  1. Інформаційна хвилинка
  •    Вправа 7. Разом з однокласниками/однокласницями пригадайте,

яких ще космонавтів ви знаєте.

                     Слайд 10.

Фізкультхвилинка (https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM.)

  1. Вправа «Хочу сказати»
  •    Вправа 8.
  •    Спиши слова. Познач у них основу. Поясни, як ти будеш її визначати.

                   Слайд 11.

  •    Проведи дослідження.

 

                     Слайд 12.

  •    Перевір свої думки за правилом.

                  Слайд 13.

  1. Творча робота. Працюємо самостійно
  •    Вправа 9.
  •    Яка в тебе є мрія? Що ти робиш, щоб вона здійснилася? Напиши про це текст (3–4 речення).

ІІІ. Заключна частина

1.Пояснення домашнього завдання. Вправа 10. Спиши текст. Познач закінчення й основу у виділених словах.

2. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  •        Підсумок

Метод «Незакінчене речення»

— Основа слова – це ... (частина слова без закінчення).

— Щоб визначити основу, необхідно ... .

— Основа несе в собі ... (значення самого слова).

— Цікаво знати, що слово основа колись мало значення «головні, повздовжні нитки у тканині». Пізніше воно почало означати опору певної будівлі, найважливіші положення певної науки, частину слова, що виражає основне значення.

  •        Рефлексія

а) Рефлексійний аналіз

  •    Чи складно було визначати будову слова?
  •    Що легше: ставити запитання чи відповідати на них?
  •    Так і в житті: завжди складніше відповідати за дії, які вчинив! Будьте обачними!

 

б) Вправа «Мікрофон»

 

               

                   Слайд 14.

в) Вправа «Створимо пірамідку нашого настрою»

 - Оберіть відповідну цеглинку лего.

                   Слайд 15.

                    Слайд 16.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Серокурова Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 липня 2022
Переглядів
548
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку