Урок Тема: Як виростити рослину без насіння. Виготовлення частин квіткових рослин технікою квілінг. 3 клас

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: узагальнити знання про рослини та їх будови; визначити значення кожного органу рослини для її росту і розвитку; з’ясувати шляхом дослідів і спостережень умови проростання насіння та умови росту рослини; на основі дослідів з’ясувати інші способи розмноження рослин; показати практично підготовку живця до посадки у ґрунт; розширити знання учнів про кімнатні рослини; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, практичні навички розмноження рослин; поглиблювати розуміння поняття «композиція»; розвивати творчість, уяву, фантазію, почуття прекрасного; виховувати естетичний смак, любов до природи, бажання бути для неї мудрим другом; виховувати інтерес до рослинного світу, бажання доглядати кімнатні рослини.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

 Природознавство. 

Трудове навчання

 

Тема: Як виростити рослину без насіння. Виготовлення частин квіткових рослин технікою квілінг.

3 клас

 

 

 

 

Підготувала:

 вчитель початкових класів

 Турчин Г.С.

 

2019р.

 

 

Інтегрований урок

Практична робота Природознавство.  Трудове навчання

Тема: Як виростити нову рослину без насіння. (Сл. 1)

                         Виготовлення частин квіткових рослин технікою квілінг.

             Мета:

Формування предметних компетентностей: узагальнити знання про рослини та їх будови; визначити значення кожного органу рослини для її росту і розвитку; з’ясувати шляхом дослідів і спостережень умови проростання насіння та умови росту рослини; на основі дослідів з’ясувати інші способи розмноження рослин; показати практично підготовку живця до посадки у ґрунт; розширити знання учнів про кімнатні рослини; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, практичні навички розмноження рослин; поглиблювати розуміння поняття «композиція»; розвивати творчість, уяву, фантазію, почуття прекрасного; виховувати естетичний смак, любов до природи, бажання бути для неї мудрим другом; виховувати інтерес до рослинного світу, бажання доглядати кімнатні рослини.

Формування ключових компонентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом учителя визначити мету роботи і план її виконання, презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;

комунікативної: удосконалювати вміння визначити під час читання і слухання важливі за змістом слова, нове незрозуміле, робити висновок-узагальнення за допомогою вчителя, відповідати «своїми словами», зв’язко і послідовно описувати побачене;

здоров’язбережувальної: навчати розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальної:  удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді(під час роботи в групі); розвивати пізнавальні інтереси до предмета.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація, картки з завданням, картки з загадками, маски частин рослини, горщики з ґрунтом, частини рослин для садіння, таблички для підписів, заготовки для квітки в техніці квілінг. 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

                        Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові,

До уроку всі готові!

Привітайтеся з гостями.

  1. Психологічна  настанова (Сл. 2)
  • Урок розпочинаємо в колі, промовляючи одне одному добрі побажання.
  • Надворі чудова погода, світить сонечко , чудовий день, ми зраділи! Покажіть, як ви зраділи. Які чудові усмішки! Висловіть одне одному гарні побажання на сьогоднішній урок. (натхнення, цікавості, успіху, співпраці, радості, пізнання, допитливості…)
  • Молодці, займіть будь ласка свої місця.
  1. Хвилинка „ синоптика”. (Сл. 3)

Кожен урок ми починаємо зі спостережень за змінами в природі. Тож як годиться для початку все повторимо спочатку.

  • Яка зараз пора року? Зима
  • Який місяць?
  • Яке сьогодні число?
  • Який день тижня?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Яке небо?
  • Хто з вас дізнався яка температура повітря?
  • Чи були зранку опади?
  • Коли ви йшли до школи чи був вітер?  Який сильний, слабкий чи помірний?

А у нашому 3 класі сьогодні на уроці очікується безхмарне небо правильних відповідей, помірний вітер від піднятих рук, опади у вигляді позитивних емоцій. Тож нехай проблеми та негоди не роблять вам в житті погоди.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку. (Сл. 4)

     -   Я вирішила посадити деякі рослини, як ви гадаєте, чи доречно це зробити    зараз у цю пору року. (ні)  Доведіть. (бо надворі зима)

  • Але сьогодні все можливо, бо в нас непростий, а чарівний урок.

Квіти – це неповторне диво. Вони прикрашають не тільки наші квітники, а й домівки. Вони приносять красу й ніжність, дарують нам радість.

  • Чи подобаються вам кімнати, де багато вазонів з квітами?
  • На минулому уроці ми з вами вивчили один спосіб розмноження рослин - це насінням.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як можна розмножувати рослини не висіваючи насіння. Ви навчитеся власноруч із пагінця вирощувати  гарну кімнатну рослину.

Ми з вами на уроці трудового навчання робили заготовки для аплікації у техніці квілінг. Сьогодні ми їх використаємо, виготовивши з них аплікацію квіткової рослини. Потім ці квіточки  «висадимо» у вазончик. (Учитель показує вазон , вирізний  з картону, квіти в нього «висадяться» наприкінці уроку).

  Діти, чого кожен з вас очікує від уроку?

Відповіді учнів

(Я очікую, що на уроці буде цікаво;

дізнаюсь про щось корисне, важливе;

будемо працювати в групах, парах;

цей урок навчить мене робити висновки,

висловлювати своє ставлення до почутого

я очікую, дізнатися щось нове,

 розширити знання,

збагатити словниковий запас слів

Я очікую на цьому уроці відкрити для себе щось нове,

Я очікую, пізнати радість)

Якщо ваші очікування справдяться, то в нашій  класній  кімнаті з’явиться ще більше красивих квітів.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати в групах. Для цього нам потрібно об’єднатися у відповідні групи, а зробите ви це за допомогою загадок. Відгадавши загадку ви підійдете до свого робочого стола.

1.Він заритий в землю, Дерево тримає і водою напуває. (Корінці)

2. Це відрізана від рослини частина стебла або листка, яка має здатність укорінюватися. (Живці)

3. Багатьом був невідомий,

Нині з кожним подружив.

З казки в кожного удома

Хлопчик-цибулинка жив.

Дуже просто, мелодійно

Він зоветься... (Цибуліно)

Ось ви і об’єдналися в групи. Кожна група має свою назву. Група «Корінці», група «Живці», група «Цибуліно».

Але щоб почати роботу в групах потрібно повторити правила роботи в групі. (Сл. 5,6)

1. Один говорить – усі слухають.

2.Висловлювати свої думки чітко, лаконічно.

3. Слухай інших, говори для інших, працюй разом з іншими.

4. Не бійся помилитися: не помиляється той, хто не працює.

5. Не смійся з неправильної думки.

6. З усіх питань радься з членами групи.

Зараз кожна група отримує перше завдання.

  1. Як ви розумієте такі висловлювання про рослини? (картки)

Робота в групах: (Сл. 7)

  • Рослини – зелене диво Землі(вони живуть тільки на планеті Земля. Дають життя усьому живому, бо все живе дихає. А кисень виробляють тільки рослини.
  • Рослини – зелені друзі людей(вони дають людині усе для її життя: кисень, їжу, одежу, ліки, предмети побуту, наукові знання, прикрашають життя людини, милують око, передвіщають погоду.)
  • Рослини – легені планети(вони поглинають вуглекислий гас, виробляють кисень, утримують вологу, очищають повітря від газів, фільтрують повітря, випаровують воду, знищують хвороботворні бактерії)
  • Наступне завдання буде для всіх учнів. Під час завдання діє правило «Піднятої руки».
  1. Доведіть, що рослини – живі організми. (Сл. 8)

(рослини ростуть, дихають, живляться, розмножуються, відмирають.)

  1. З яких органів складаються рослини? (збираємо рослину на дошці)

(корінь, стебло, листя, квітка, плід з насінням) (Сл. 9)

Ми з’ясували з вами, які органи мають рослини.

А який орган в рослині найважливіший?

(інсценізація)

КОРІНЬ (Сл. 10)

  • Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я пою її водою і годую поживними речовинами. Та що рослини – я і людей,і тварин годую. Та ще й лікую іноді. Тільки те, що я першим із насіння з’являюся, говорить про мою важливість.

ЛИСТ (Сл. 11)

  • Подумаєш! Ти, кореню, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин,і людей. А тебе, кореню, я можу виростити і так.

СТЕБЛО (Сл. 12)

  •  Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по усій рослині. З ранньої весни до самої зими працюю не покладаючи рук.  Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко побачили.

КВІТКА (Сл. 13)

  • Які ви наївні, сперечаючись хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене. Не буде мене, не буде й насіння, а не буде насіння – не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла, - все це піклування про мене. Буде квітка – буде насіння, отож – буде рослина.

НАСІННЯ (Сл. 14)

  •  Ваші сперечання пусті – я найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води – все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. З мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

Діти, то який орган найважливіший? (Сл. 15)

(усі органи важливі, кожний виконує свою роботу. І від їх взаємної, злагодженої роботи залежить життя рослини.

А від вашого взаєморозуміння і допомоги один одному залежить результат роботи вашої групи.)

  • Зараз я пропоную вам допрацювати  стебло і листочок для нашої
  • (Сл. 16) квітки. Давайте згадаємо що ж таке — Квілінг (англ. паперокручення) — мистецтво виготовлення плоских або об’ємних композицій зі скручених у спіралі смужок паперу.

Нам потрібно виготовити стебло з листочком. (Сл. 17)

  • Для цього візьміть дерев’яну паличку і обмотайте її зеленим папером. Це стебло .
  • Тепер за допомогою клею приклейте до стебла листочок. Відкладіть роботу нехай підсихає до наступного етапу збирання квітки.

Ми вже трішки притомилися, а попереду ще стільки всього цікавого, тому я пропоную вам відпочити.

Фізкультхвилинка (Сл. 18)

IV. Практична робота.

  1. Розповідь вчителя. (Сл. 19)

Квіти – це найпрекрасніше творіння природи, символ нашого життя. Всі вони без винятку гарні, хоч і мають різноманітну форму і забарвлення, кожна з них викликає певні почуття, дарує незабутні враження.

-  За   допомогою чого ми можемо виростити нову рослину? (насіння)

Крім насіння рослини можна розмножувати іншими способами.

Ви бачили як ваші батьки садять часник та цибулю. Може хтось з вас і допомагав батькам у посадці. Їх висаджують цибулинами. Таким же способом розмножують тюльпани, нарциси, лілії, підсніжники. А є кімнатні рослини, які розмножуються цибулинами, а саме, гіпеаструм, амариліс, лілія амазонська (еухарис) .

  Ми з вами візьмемо декілька частин рослин і спробуємо їх виростити декількома способами розмноження.

(Сл. 20,21) Почнемо з першого способу розмноження разом з групою «Цибуліно» – цибулиною. Для цього у вазоні з ґрунтом зробимо лопаткою отвір і вставимо туди цибулину гіпеаструм. Притиснемо цибулину ґрунтом. Поллємо. (учень паралельно з розповіддю вчителя виконує всі дії) Перша квіточка готова.

  • Який ми застосували спосіб розмноження? (цибулиною)

Тепер до горщика прикріпимо паспорт рослини де зазначимо початок досліду

Початок висадки

«____»_______________ 2019року

Поява пагонів

«____»_______________ 2019року

Сформована рослина

«____»_______________ 20     року

(такі паспорти будуть на кожному екземплярі)

З другим способом розмноження нам допоможе познайомитися група «Корінці»

(Сл. 22,23) Другий спосіб розмноження – кореневищем. Для цього потрібно викопати рослину з коренем, відділити частини та посадити їх окремо. (Демонстрація на таблиці). Так із одного кущика вийде декілька рослин. Таким способом розмножуються: півники (іриси), конвалії, папороть, а також декілька видів бур’янів:  пирій, осот.

Ми ж розсадимо сингоніум. Для цього ми заздалегідь викопали з грунту кущик сингоніуму, розділили кореневища. Ось тепер  посадимо його у ґрунт,  поллємо,  та прикріпимо паспорт.

  • Яким способом ми розмножили сингоніум? (кореневищем)

(Сл. 24,25) А з третім способом розмноження нам допоможе група «Живці»

Третій спосіб розмноження – живцями. Ними розмножують смородину, виноград, троянди. Ми в такий спосіб розмножимо колеус. Ми з вами деякий час назад поставили ці частини рослин у склянку з водою для утворення корінців. Корінці вже виросли, ми можемо висаджувати. Поллємо рослини і прикріпимо паспорт. Наші рослини готові, тепер будемо за ними спостерігати і доглядати.

  • Яким способом ми розмножили гіпеаструм, сингоніум, колеус?

Тепер поставимо їх на підвіконня.  І згадаємо правила догляду за рослинами. (Сл. 26)

- поливати ,підживлювати, рихлити землю.

Якщо ми будемо правильно і головне з любов’ю доглядати за своїми рослинками, то вони неодмінно порадують нас своїм прекрасним цвітінням. Але це відбудеться не одразу а через деякий час.

 А зараз я пропоную вам виготовити квітки які будуть радувати нас в цей час.

V. Практична частина уроку трудового навчання.

  1. Слово  вчителя. (Сл. 27)

Людина почала вирощувати квіти більше 4000 років тому, і першими до цього додумалися древні єгиптяни. За старих часів закохані легко могли висловлюватися за допомогою мови квітів – вони були символами вираження відчуттів і думок. А ми зараз з вами свої думки та почуття передамо виконавши аплікацію квітки яка  у техніці квілінг. Візьміть свої заготовки і приступайте до роботи. Коли ви будете працювати з любов’ю , то ваша робота буде прекрасною. Вам потрібно з’єднати стебло з квіткою. Ваша квітка готова. Тепер наш кошик наповниться прекрасними квітами і буде радувати нас до настання весни.

VІ.  Рефлексія.  Підсумок уроку. (Сл. 28)

  1. Гра «Мікрофон». Учні один одному передають мікрофон і коротко відповідають на запитання.
  • З якими способами розмноження рослин ми з вами познайомилися на сьогоднішньому уроці?
  • Які рослини ми з вами розмножували?
  1. Гра « Очікування». (Сл. 29)
  • Чиї очікування від уроку справдилися? Якщо ваші очікування справдилися прикріпіть свою квітку до нашого віночка.
  • Дякую вам за урок і квіти наші вам дякують за любов до них.
  • І посилають вам свої оцінки за вашу плідну працю

Щоб нашим гостям теж було радісно, і в їх серцях  запалала весна подаруйте їм ці прекрасні квіти

VІІ. Домашнє завдання. (Сл. 30)

Кожна група отримає домашнє завдання.

Група  «Корінці» - скласти казку про одну з кімнатних рослин «як вона потрапила на підвіконня».

 Група «Живці» - прослідкувати за розвитком однієї з кімнатних рослин. Від початку її існування і до сьогодення.

 Група «Цибуліно» - намалювати малюнок лікарської кімнатної рослини і невелику розповідь про її властивості.

(Сл. 31)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кухар Даша
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2703
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку