Інгтегрований урок з природознавства і математики для 3 класу "Узагальнення і систематизація знань з теми "Тварини". Знаходження частини від числа. "

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати знання учнів про світ тварин. Формувати цілісну картину взаємозв’язків у природі через інтеграцію предметів. Закріплювати вміння знаходити час- тину від числа, розв’язувати задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа. Розвивати вміння порівнювати тварин, класифікувати їх за сут- тєвими ознаками, висловлювати оцінні судження, увагу, мис- лення, вміння аналізувати і робити висновки. Виховувати любов і повагу до тварин, дбайливе ставлення до всього живого на Землі.
Перегляд файлу

Тема.  Узагальнення і систематизація знань з теми «Тварини».

             Знаходження частини від числа.  Задачі на знаходження          

               частини від числа  та числа за  його частиною.

Мета.  Узагальнити і систематизувати знання учнів про світ тварин.

             Формувати цілісну картину взаємозвязків у природі через   

             інтеграцію  предметів. Закріплювати вміння знаходити час-

             тину від числа, розвязувати задачі на знаходження числа за         

             його частиною і частини від числа.

             Розвивати вміння порівнювати тварин, класифікувати їх за сут-

             тєвими ознаками, висловлювати оцінні судження, увагу, мис-

             лення, вміння аналізувати і робити висновки.

             Виховувати любов і повагу  до тварин, дбайливе ставлення

             до всього  живого на Землі.

             Викликати цікавість до уроків математики.

Тип уроку:   інтегрований.

Форми роботи:  групова, парна, фронтальна.

Інтерактивні технології:  методи   « Прес»,  « Асоціативний кущ»,   

« Мікрофон», « Мозкова атака», « Сенкан».

Обладнання:  таблиці, зображення тварин, конверти з пазлами і

геометричними фігурами, мультимедійна презентація.

                                           Хід        уроку

Організація     класу

Ви почули вже дзвінок,

Починається     урок.

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався.

Психоформула.

  • Який у вас настрій?
  • Передайте його виразом обличчя.
  • Посміхніться мені, нашим гостям.
  • Поділіться гарним настроєм з товаришем.
  • За виразом обличчя я бачу, що все гаразд. Загальний настрій можна показати так ( смайлик).
  • Бажаю вам зберегти такий настрій до кінця уроку.

          Повідомлення   теми та мети  уроку

  • А про що ми будем говорити  не буду вам розповідати.
  • Спробуйте самі відгадати!
  • Дайте відповіді н6а питання і отримаєте букви, з яких ми утворимо слово – тему нашого уроку.
  • Перед вами цікаві завдання.  Тож бажаю успіхів у навчанні!

            1/10   від 1 год                   1/4   від  28 кг

            ½  від   1  доби                   ½   від   1 ц

            1/3  від   30 хв                    1/5 від  1 м

                    ½  від  1 дм

  • Розташуйте відповіді у порядку зростання цифр і прочитайте слово.

( 5 – т, 6 – в, 7 – а, 10 – р, 12 – и, 20 – н, 50 – и)

  • Прочитайте слово.  Як ви гадаєте , про що ми будемо говорити на уроці?
  • Так, сьогодні на уроці ми пригадаємо все, що знаємо про тварин і дізнаємося про них ще багато цікавого. Будемо розвязувати задачі про тварин. В кінці уроку спробуємо скласти вірш.

Робота    над     темою    уроку

  1. Метод  « Мозковий   штурм»
  • Зараз ми пригадаємо, що ви знаєте про тварин.
  • Доповнюємо  речення  швидко :

* Тварини належать до…

* Тваринам для життя потрібні…

*  Тварини відрізняються від рослин…

*  Тварини розподіляються  на…

*  Земноводні – це…

*  Риби – це…

*  Плазуни – це…

*   Комахи – це…

*   Птахи – це…

*   Звірі – це…

- Які групи ми не назвали?

2.  Метод   « Прес».     ( Робота в групах).

- Доведіть, або спростуйте твердження.

- Відповідайте за схемою:

Я вважаю, що…

Тому, що…

Отже…

1 група :  Короп – це комаха.

2 група  :  Муха – це плазун.

3 група  :  Лось – це звір.

4 група  :   Квакша належить до земноводних.

5 група  :   Черепаха – це звір.

6 група  :   Лелека - це  птах.

3.Гра   «  Пазли»  .    ( Робота  в групах).

-  У вас на партах лежать конверти з пазлами. Відкрийте їх і складіть зображення тварин. Швидко наклейте на лист паперу.

- А тепер уважно слухайте опис тварини. Коли почуєте, що йдеться про вашу, виходьте до дошки і покажіть нам її.

*  Найвища у світі тварина. Має зріст приблизно 6 метрів. Має найдовшу шию,  але це не заважає їй добре бігати й стрибати.

                                                                                      (  Жирафа  )

  • Морський хижак, великий, швидкий. Має 6 рядів гострих  зубів . Шкіра вкрита лускою з гострими шипами.  ( Акула  )
  • Найбільша тварина на Землі. Має масу близько 12 тонн, хобот.

                                                                                      ( Слон)

  • Найрозумніші морські тварини. Рятують людей. Дресировані виступають у цирку.                                          ( Дельфін  )
  • Ця пташка підкладає яйця в чужі гнізда. Головне для  неї – знайти пташку, у якої яйце подібне за кольором.  ( Зозуля  )
  • Ця тваринка – маленька. Дуже гарно стрибає. Має вухо на нозі.

                                                           ( Коник – стрибунець  )

4.  Розвязування   задач    про  тварин.

-  Деякі з впізнаних вами тварин принесли нам цікаві задачі.

-  Давайте спробуємо їх  розвязати.

А)  Прості    задачі  ( Колективна  робота ).

Задача 1. Приніс її нам дельфін.

У дельфінарії дельфіни живуть 10 років. Це становить 1/5 частину їх життя на волі. Скільки років дельфіни живуть на волі? ( 10х5 =50)

Задача 2. Принесла її зозуля.

Серед усіх птахів світу найважчий – страус. Його маса становить 90 кг. Маса пінгвіна становить ½ від маси страуса. Яка маса пінгвіна? (90:2=45)

Задача 3.  Принесла задачу акула.

Яка маса блакитного кита, якщо 1/5 його маси дорівнює 30т? (30х5=150)

Задача 4.  Приніс її нам слон.

Маса карликового  бегемота становить 1/10 частину від маси звичайного. Яка маса карликового бегемота, якщо маса звичайного 3000 кг?  ( 3000:10=300)

Б)  Розвязування складеної задачі. ( Підручник математики с. 152 №1007).

Ворони можуть прожити 40 років. Соколи – на 80 років більше, а папуги – 1/5 частину тривалості життя соколів. Скільки років можуть прожити папуги?

Ворони – 40 р.

Соколи -? На 80 р. б., ніж ворони

Папуги - ? 1/5 від віку сокола

  1. 40+80=120(р.) – живе сокіл.
  2. 120: 5 = 24(р.)

Відповідь: 24 роки живуть папуги.

  • А чи знаєте ви, які саме папуги можуть жити до 25 років?

-Це папуги – корелла.  Папуги ара живуть до 75 років, какаду – до 69 років, а хвилясті папужки до 15 років.

5.  Гра  «  Знайди зайве  «

Вовк, білка, корова, їжак.

Орел, півень, сойка, ластівка.

  • Чому ви так вирішили? Доведіть свою відповідь.
  • Яких тварин ми називаємо свійськими?

6.   Робота в парах.   Створення « Асоціативного куща».                               - Ми  зясували, що люди піклуються про тварин. А що тварини дають людям?

- У вас на партах є картки з зображенням тварин. Зясуйте, яку користь вони приносять людині.  ( Свиня, корова, бджола, качка, собака, кінь, курка, верблюд, карась, вівця, кішка, шовкопряд).

7.  Створення  ланцюгів живлення.

- Діти,  ми з вами вже говорили про те, що тварини не можуть жити без їжі. Давайте пригадаємо, на які групи за способом живлення  вони розрізняються. Назвіть представників кожної групи.

- А тепер, давайте складемо ланцюги живлення тварин. ( Робота за варіантами).

1 – варіант.  Синиця, яблуня, беркут, яблунева плодожерка.

2 – варіант.   Лелека, слимак, виноград, ропуха.

3 – варіант.   Пшениця, орел, гадюка, миша.

( Яблуня – яблунева плодожерка – синиця – беркут).

( Виноград – слимак – ропуха – лелека).

( Пшениця – миша – гадюка – беркут).

8.  Робота з геометричним матеріалом. (  Робота в групах).

- Діти, а ви любите робити аплікації?

- А хочете створити аплікації тваринок?

- У вас на партах є конверти з геометричними фігурами і назва тваринки. Спробуйте  створити аплікацію.

- А тепер ми можемо прочитати закодоване речення про тварин.

Рибка- Тварини-     метелик – багатство        курча – Землі,

Вовк – їх                   миша – необхідно            лисиця – берегти.

  • Чому тварин необхідно берегти?
  • Як ми можемо допомогти тваринам?

Підсумок    уроку.  Рефлексія.

1.Вправа  « Мікрофон»

-  На уроці я дізнався…

-  Мені  сподобалось…

2. Складання «Сенкану».

- Ми сьогодні багато говорили про тварин на уроці, дізналися деякі їх секрети. А тепер давайте складемо про них вірш – сенкан.

Тема.                    Тварини.

Опис.                  Свійські, дикі, хижі, розумні, беззахисні, чутливі ,добрі.

Дія.                       Годують, одягають, дивують, прикрашають, веселять.

Ставлення.          Брати наші менші.

Узагальнення.    Тварини – частина живої природи.

  • Ви всі добре працювали,
  • На уроці не дрімали,
  • Гарно руки піднімали
  • Й знань багато упіймали.

    

                 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку