Тема: "Закріплення і узагальнення знань про іменник" .
Мета: повторити, систематизувати і узагальнити найважливіші теоретичні відомості про іменник;
розвивати пізнавальний інтерес, мовлення учнів, уміння аналізувати і синтезувати мовні явища;
виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети,допитливість, любов до рідної мови.
ІV. Закріплення вивченого про іменник.
- Поставте до кожного слова питання.
Висновок: іменники можуть вказувати на назви істот і не істот і відповідати на питання хто? що?
В яких будиночках вони живуть?
(Птах, крижина, сонце, зима, снігур, шишкар,хурделиця,щастя,завірюха,лід, віхола). А які слова є синонімами?
Висновок : іменники мають роди .
Прочитайте вірш. Випишіть іменники, які вжиті в множині в стовпчик.
Записані іменники змініть так, щоб вони були вжиті в однині і запишіть поряд.
Одяглися люди в шуби,
Натопили жарко груби.
Білки гріються в дуплі,
Миші – в норах у землі
1 пара- працює біля дошки. Діти звіряють з правильно виконаною роботою біля дошки.
Який висновок можемо зробити ?
(іменники можуть вживатися в однині і в множині )
4. Гра «Хто більше знає ?»
За 2 хвилин до поданих загальних назв дібрати іменники – власні назви.
Місто …… річка …… прізвище …..
-З якої літери пишемо загальні назви?
- З якої літери пишемо власні назви?
Висновок: іменники можуть мати як власні так і загальні назви.
V. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Сьогодні ми з вами повторювали вивчене про іменник, а зараз ми з вами все об єднаємо і створимо інтелект- карту.
Що ми знаємо про іменник?
Створення інтелект карти