Урок Тема: " Знаходження значень виразів способом округлення. Розв’язування задач."

Про матеріал
Тема: Знаходження значень виразів способом округлення. Розв’язування задач. Мета: ознайомити учнів із обчисленням виразів способом округлення; розвивати навички швидких обчислень, вміння розв’язувати задачі, виховувати старанність, кмітливість. Обладнання: карти для індивідуального опитування. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Тема: Знаходження значень виразів способом округлення. Розв’язування задач.

Мета: ознайомити учнів із обчисленням виразів способом округлення; розвивати навички швидких обчислень, вміння розв’язувати задачі,  виховувати старанність, кмітливість.

Обладнання: карти для індивідуального опитування.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

  1. Організація класу.
    1. Привітання з класом.

Добрий день. Мене звати Валерія Сергіївна і сьогодні на уроці ми будемо працювати разом.

  1. Створення сприятливого психологічного комфорту

Покладіть ручки на парту. Закрийте очі і промовляйте:

Я творча особистість, в мене все вийде на уроці, я бажаю своїм однокласникам гарного настрою.

  1. Актуалізація опорних знань.

Деякі учні отримають індивідуальні картки на яких потрібно буде виконати завдання, в всі інші працюють зі мною.

2.1 Завдання для індивідуального опитування.

Картка 1:

1.Обчисли письмово

314+217=531              123+247=370

  1. Знайди значення х

Х-542=138

Х=138+542

Х=680

680-542=138

138=138                 

Картка 2:

  1. Обчисли письмово

314+322=636              137+412=549

  1. Знайди значення х

756-х=234

Х=756-234

Х=522

756-522=234

234=234                   

2.2 Усні обчислення.

370+120-350=140  712-143+234=803

700-240-400=60  583-364+201=420

260+(54+44)=358  472+204-511=165

830-50+220=1000  1000-812+146=334

(Збираю індивідуальні картки)

2.3 Хвилинка каліграфії

Розгорніть зошити. Пропускаємо 4 клітинки від останнього запису і записуємо сьогоднішню дату.

Позначте на полях хвилинку каліграфії.

Доповніть ряд чисел. До кожного наступного числа додаємо 3.

123  126 129 131 134

 

3.Вивчення нового матеріалу.

3.1 Підготовча робота

Завдання №714

- Як називаються компоненти при додаванні?(Доданок, доданок, сума)

Нам відомо, що а=8, в=4.

Отже, а+в=8+4=12

Наступний стовпчик. Нам відомо що а=10, в=4. Отже, а+в=10+4=14

-Як змінювалась сума чисел, коли перший доданок збільшувався?( сума збільшувалась)

-На скільки збільшилась сума чисел?( на стільки одиниць на скільки збільшувався доданок)

Завдання №715

Знайдіть значення першого виразу. 576+298=874

Який вираз подібний до першого виразу? (576+297)

Чим ці вирази відрізняються?( другий доданок зменшився на одиницю)

Якщо другий доданок на одиницю менший, то і сума чисел буде на одиницю менша. Отже, 576+297=873

(Аналогічно знаходять і порівнюють інші вирази)

585+288=873  575+278=853

(Перший і другий доданки зменшилися на 1 десяток, отже сума зменшилася на 2 десятки)

575+399=974  575+398=973

(Другий доданок зменшився на одиницю, отже сума зменшилася на одиницю)

3.2 Пояснення нового матеріалу.

Завдання №716. Учні розглядають виділені рамкою вирази.

Пояснення: щоб до числа 276 додати число 495 спочатку число 495 округлюють до 500. Тоді до 276 додають число 500, отримуємо 776. А тоді від результату, 776, віднімаємо стільки одиниць, скільки додали до 495, щоб його округлити. 776-5=771

3.3 Первинне закріплення

Учні розв’язують коментуючи вирази.(№716)

398+264=662  689+127=816

400+264=664  700+127=827

664-2=662  827-11=816

546+206=752  434+208=642

546+200=746  434+200=634

746+6=752  634+8=642

494+306=800  259+496=755

500+306=806  259+500=759

806-6=800  759-4=755

Фізкультхвилинка

4. Розвиток математичних знань.

4.1 Розв’язування задачі №717

(Учні читають, аналізують зміст)

Прочитайте умову задачі.

Скільки посадили в саду рядів груш?( 4)

По скільки груш садили в кожному ряді?( по а груш)

Скільки залишилося посадити? ( в груш)

Що питається в задачі? ( скільки всього груш мали посадити в саду)

Про що ми можемо дізнатися першою дією?( скільки груш посадили. а*4-груш посадили)

Про що дізнаємося другою дією? (скільки всього груш мали посадити. а*4+в – груш мали посадити)

Учні записують в зошити

1)а*4 – груш посадили

2)а*4+в – груш мали посадити

Відповідь: у саду мали посадити а*4+в груш.

4.2 Розв’язування задачі №718

Прочитайте умову задачі №718.

Скільки у театрі місць? (980)

Скільки квитків продали? (295 квитків у партер,76  квитків у амфітеатрі і 228 квитків на балкон)

Що питається у задачі?(Скільки квитків залишилося продати на цю виставу)

Що ми дізнаємося першою дією? ( скільки разом продали квитків)

Другою дією?(Скільки залишилося продати)

  1. 295+76+228=599(кв.) – продали ;
  2. 980-599=381(кв.) – залишилося продати.

Відповідь: на виставу залишилося продати 381 квиток.

5.Підсумок уроку

5.1 Рефлексія. Усне обчислення.

498+374=872  821+96=917

500+374=874  821+100=921

874-2=872  921-4=917

456+289=745  714+195=909

456+300=756  714+200=914

756-11=745  914-5=909

5.2 Домашнє завдання.

Знайти значення виразів способом округлення №720

Розв’язати задачу №721

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку