Урок "Тематична контрольна робота з теми "Дієприкметник"

Про матеріал
Надаю перевагу створенню власних розробок уроків, презентацій. Саме це дозволяє визначити фактори, які впливають на ефективність проведення уроку. Намагаюсь зацікавити учнів різноманітними завданнями, щоб пробуджувати інтерес до вивчення теми.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична контрольна робота з теми «Дієприкметник»                                                  ( тестові завдання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Вчитель української мови

                                                 та літератури

                                                       Кривобалківської

                                                            ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                       Саратської районної ради

                                                       Одеської області

                                                          Сорочан Ольга Олексіївна

 

 

 

 

 

Мета: здійснити перевірку знань, умінь і навиків учнів, набутих у процесі вивчення даної теми; розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, вміння школярів працювати самостійно, виконувати тестові завдання; виховувати любов до мови.

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

 Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання їх.

ІІІ. Виконання тестових завдань.

І варіант

 Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 1. Дієприкметник – це:
    А. Частина мови, що виражає ознаку предмета;
    Б.  Частина мови, яка означає дію або стан предмета;
    В.  Особлива дієслівна форма, що виражає ознаку предмета за дією;
    Г.  Особлива дієслівна форма, що вказує на додаткову дію.
2. Виділіть активні дієприкметники минулого часу
    А. Лежачий, виліплений, забракований, роздутий;

    Б.  Зароблений, спалений, освітлений, куплений;

    В.  Одягнений, прикутий, посвіжілий, присунений;

    Г.  Почорнілий, обважнілий, спітнілий, пошерхлий.

3. Які дієслівні ознаки має дієприкметник?
    А.  Число, час, особу;
    Б.  Стан , час, вид;
    В. Перехідність/ неперехідність;
    Г.  Спосіб, рід, число.
Дієприкметник є  в кожному реченні, ОКРІМ

   А.  Йде весна запашна, квітами – перлами закосичена.
   Б.  Серпанками покрита, слуха соловя срібна ніч.
   В.  Десь, колись, в якійсь країні проживав поет нещасний.

   Г.  Тебе у далеч владно закликає напоєна надіями пітьма.
5. У якому рядку всі слова -  пасивні дієприкметники минулого часу?
  А.  Мелений, Спечений, розталий, принесений;
  Б.  Збудований, розпиляний, вчений, осяяний;
  В.  Плутаний, погризений, пожовклий, згорілий;
  Г.  Попереджений, рубаний, розбитий, згорнений.
6. Дієприкметники виділено в усіх словосполученнях , ОКРІМ
  А.  Співаючі жінки;
  Б.  Радісне хлоп’ятко;
  В.  Прохололий сніданок;
  Г.  Засмаглі діти.

Завдання 7–8 — завдання відкритої форми.

7. Записати слова у дві колонки: у першу – прикметники, у другу – дієприкметники.

Зеленіючий, зелений, позеленілий, добрий, подобрілий, біліючий, білий, побілений, веселий, повеселілий, чорніючий, почорнілий, чорний.

8. Виписати із наведених речень дієприкметники. Визначити їх вид, стан, час і синтаксичну роль.

1. Сивко, забілений снігом, видавався ще сивішим, а лелека знову трусився біля нього від холоду (М. Вінграновський). 2. То була Одарка — тремтяча, мокра як хлющ (Гр. Тютюнник). 3. Я в людей попрошу тільки віри в кожне слово, почуте від мене (Л. Костенко).

9. Скласти твір - мініатюру, використовуючи дієприкметники та дієприкметникові звороти на тему « Сім’я – найбільший скарб» 5-6 речень.

ІІ варіант

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Укажіть правильне визначення дієприкметника.

    А. Особлива форма прикметника;

    Б. Службова частина мови;

    В. Особлива форма дієслова;

    Г. Самостійна частина мови.

2.  У якому рядку всі слова – дієприкметники?

     А. Присадибний, парк, квіти, милуючись;

     Б.  Заквітчаний, засаджений, розквітлий, побілений;

     В.  Зелень, переходити, улюблений, квітувати;

     Г.  Цвісти, квітучий, чарівний, цвіт.

3.  Дієприкметник виступає в ролі присудка в реченні

    А. Омиті росами квітки розтулюють повіки.

    Б.  Душа, переповнена щастям, часто буває німа.

    В.  Внизу виднілися затоплені молочним туманом міжгіря.

    Г.  З уявленням про красу тісно повязана гармонія.

4.  Дієприкметниковий виділяється комами в усіх реченнях, ОКРІМ.

    А.  Зійшлись дві лінії в одну дорогу зоряну, як два струмки в одну ріку

          дощами сховану .

    Б. Геній — це великий талант помножений на каторжну працю й поділений

        на безжалісну вимогливість до себе.

    В. Як той весняний дощ розсіяний по ниві живеш ти в райдужнім пориві і

         надриві.

    Г. Настане день, і я почую слова не сказані донині.

    Д. Не можна ходити по рідній землі, не чаруючись виплеканою народом у

         віках рідною мовою.

5.  Не потребує редагування словосполучення

    А. Вируюче море;

    Б. Захоплююча повість;

    В. Перемігший у конкурсі;

    Г. Балакуча сусідка.

6.  Позначте рядок, у якому рядку всі слова – активні дієприкметники

     теперішнього часу.

     А.  Небачене, побачене, пробачене, переможене.

     Б.  Усамітнений, сполотнілий, розпечений, збережений;

     В.  Сонячний, підсинений, намальований, чудесний;

     Г.  Прибраний, знайдений, помарнілий, здивований.

Завдання 7–8 — завдання відкритої форми.

7. Утворити від поданих дієслів — пасивні дієприкметники минулого часу. Провідміняйте дієприкметник чоловічого роду, утворений від виділеного дієслова.

Наситити, загоїти, виписати, замісити, виплекати, шити.

8. Уведіть дієприкметникові звороти у складені вами речення так, щоб перший стояв на початку, другий – у середині, а третій – у кінці речення.
Намальована художником; прибрана для музею; оспівана у думах і піснях.

9. Скласти твір - мініатюру, використовуючи дієприкметники та дієприкметникові звороти на тему « Улюблений куточок природи» 5-6 речень.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Збирання зошитів

Рефлексія

  • Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впо­ралися легко?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


 

 

docx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку