Контрольна робота «Дієприкметник. ч.ІІ»
Початковий та середній рівні (1-8 по 0,5 б., 9-2 б.)
1. Укажіть рядок, у якому дієприкметники утворено правильно.
А вирощувати – вирощений Б досліджувати – досліджений
В обожнювати – обожнюваний Г відтворювати – відтворений
2. Укажіть конструкцію, у якій відмінкове закінчення дієприкметника записано правильно.
А на пофарбованої підлозі Б біля прикрашеной ялинки
В учні були запрошені В лист був надіслан
3. Укажіть рядок дієприкметників, у кожному х яких на місці пропуску пишеться н.
А охоплю..ий, очікував..ий, наповне..ий
Б витраче..ий, припине..ий, нездійсне́..ий
В незліче́..ий, одержа..ий, пошире..ий
Г потріска..ий, нескоре..ий, незрівня́..ий
4. Укажіть рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом.
А (не)засіяне поле, (не) виконане домашнє завдання
Б (не)випрасувана сорочка, (не) политі звечора квіти
В (не) позначені на карті водойми, (не)вигадані історії
Г (не)прибраний після роботи стіл, (не) випрана постільна білизна
5. Укажіть рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не окремо.
А (не)засіяне житом поле, (не)орані поля
Б (не)озброєні люди, (не)вирішені досі проблеми
В (не)наповнений водою басейн, (не)закінчена історія
Г ніким (не)полохані звірі, (не)відправлений мною вчасно лист
6. Укажіть речення, у якому немає безособової дієслівної форми на -но, -то
А Конкурс читців присвячено ювілею актора.
Б Операцію було сплановано заздалегідь.
В Птах злякано дивився на дітей.
Г Про давні обра́зи вже забуто.
7. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом, що стоїть перед означуваним словом.
А В степу запахло розворушеною лемешами землею.
Б Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом.
В У лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням.
Г Стеляться городи та левади, не огороджені тинами.
8. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом, у якому неправильно розставлено розділові знаки.
А З дверей виткнулося спершу відро, до половини наповнене водою, а далі – русява голівка дівчинки.
Б У печі, розмальованій по комину густою синькою, світив вогниками пароплав.
Г За щедрівку ґазда виносив пригорщу вівса намоченого у воді, і висипав його хлопцям у торбу.
9. Установіть відповідність між ужитим у реченні дієприкметником та його характеристикою.
Речення з дієприкметником Характеристика дієприкметника
1 Мати поклала на коліна натруджені руки. А пасивний, док.вид, мин.час,
множ., Н.в.
2 Набігають одна на одну розбурхані хвилі. Б активний, док.вид, мин.час, множ.,
Зн.в.
3 Хлопеуь довго дивився на тліючі дерева. В активний, недок.вид, тепер.час,
нож., Зн.в.
4 Заважали бігти навислі над дорогою гілки. Г пасивний, док.вид, мин.час, множ.,
Зн.в.
Д активний, док.вид, мин.час, множ.,
Н.в.
Достатній рівень (3 б.)
Перепишіть текст, вставте пропущені букви та розділові знаки.
Осінь уже торкнулася лісу. Ро(з,с)кішними ч(е,и)рвоними гніздами обвисає горобина. Білий ніздр(у,ю)ватий дер(е,и)вій пахне густо і владно забиваючи сумовиті повіви пр.(е,и)в..ялих трав і квітів володарює на галяв..ні.
На чорних полях рівно тягнулись іще (не)заплескані дощами сліди борони. Між ними тр(е,и)мтіли з(е,и)лені стрілки озимини. На рову ясно плом(е,и)нів кущ шипшини затягнутий прозорою хусткою павути(н,нн)я.
Високий рівень (3 б.)
Складіть і запишіть діалог (10-15 реплік) на ОДНУ з тем:
Використайте в письмовій роботі не менше 6 дієприкметників (як одиничних, так і дієприкметникових зворотів).