Урок "Територіальні зміни меж України. Сучасний адміністративно-територіальний устрій" 8 клас

Про матеріал

Тема. Територіальні зміни меж України. Сучасний адміністративно-територіальний устрій.

Мета: визначити основні етапи формування території країни; ознайомити із сучасним адміністративно-територіальним устроєм України; навчитися визначати за допомогою карти розташування адміністративно-територіальних одиниць, продовжити формування умінь аналізувати, робити висновки та узагальнення.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Перегляд файлу

Урок 10

Тема. Територіальні зміни меж України. Сучасний адміністративно-територіальний устрій.

Мета: визначити основні етапи формування території країни; ознайомити із сучасним адміністративно-територіальним устроєм України; навчитися визначати за допомогою карти розташування адміністративно-територіальних одиниць, продовжити формування умінь аналізувати, робити висновки та узагальнення.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти.

Географічна номенклатура: 24 області України, АР Крим, обласні центри.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учням отримують картки оцінювання (Додаток 1), які впродовж уроку заповнюються учителем або самим учнем, в залежності від типу перевірки.

II. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

Перевірка д/з

«Експрес-тест» (Додаток 1)

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

 Бесіда

  • А чи знаєте ви скільки областей в Україні?
  • Чи завжди їх було 24?
  • Чи завжди наше село входило до складу Харківської області?

Отже, сьогодні на уроці ми докладніше розберемось в усіх цих питаннях, адже щоб стати справжніми господарями своєї Батьківщини, мало її лише любити, а потрібно й добре знати.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Територіальні зміни меж території України протягом ХХ ст.

Тільки в окремі періоди українські державні утворення були значними (Київська Русь, Запорізька Січ). Загалом українські території належали іншим імперіям. У 1919 році утворюються різні за значенням українські державні формування (УНР, ЗУНР). З 1922 р. починається етап існування України як республіки СРСР, до якої входять спочатку тільки території Лівобережжя і східного Правобережжя, а потім поступово приєднуються західні й південні землі. У 1954 р. остаточно сформувалися її межі, які залишилися без змін і після проголошення 24.08.1991 р. незалежності.

Завдання. За допомогою тексту підручника на ст.44 заповніть пропуски у таблиці.

Формування території України

Рік

Українські землі, що приєдналися

 

   Східна Галичина, Західна Волинь

1940

 

 

   Закарпаття

1954

 

2. Сучасний адміністративно-територіальний устрій.

До складу України входить 24 області та АР Крим (тимчасово окупований); 2 міста державного підпорядкування (з особливим статусом); центри АР та областей, райони АР та областей, міста обласного підпорядкування, районні центри, райони в містах, селища та села.

Практикум

  1. Позначте межі областей.
  2. Підпишіть назви обласних центрів України на контурній карті.
  3. Підкресліть назви обласних центрів, що межують з іншими країнами.
  4. Визначте, які області є приморськими?
  5. За картою в атласі, визначте до яких областей входять райони: Миргородський, Бердичівський , Жмеринський, Уманський, Лозівський…

Проблемне питання

  • Проаналізуйте вплив децентралізації на життя громадян України?

V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Мікрофон»

Учні за допомогою уявного мікрофона по черзі називають області України.

Географічний диктант

Закінчіть речення.

  1. У 1954 році до складу УРСР приєдналася  ___________.
  2. До складу України входить _____ області.
  3. Середню ланку адміністративно-територіального устрою, після областей, утворюють ________.
  4. Харківська область на кордоні межує з __________.
  5. Обласним центром Волинської області є місто__________.
  6. Ужгород є обласним центром ________.

Відповіді: 1.АР Крим. 2. 24. 3. Райони. 4. Росією. 5. Луцьк. 6. Закарпатської області.

VI. Підсумки уроку

Усне підведення підсумків, підрахунок набраних балів за урок.

VII. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 11.
  2. Підготуйте дані про адміністративно-територіальну реформу в Україні.

 

 

Додаток 1

 

Картка оцінювання

Прізвище, імʼя_________________________________Дата____________________

Завдання

Максимальний бал за завдання

Отриманий бал

«Експрес-тест»

4

 

Таблиця «Формування території України»

2

 

Практикум

3

 

Географічний диктант

3

 

Оцінка:_____________


Додаток 2

«Експрес-тест»

1. Памʼятний знак, який указує, що на цьому місці розташований герафічний центр Європи, установлений на території (0,5 б.):

А. Закарпатської області

Б. Львівької області

В. Тернопільської області

Г. Волинської області

 

 

2. Памʼятний знак, зображений на ілюстрації, установлений у Кіровоградській області на місці (0,5 б.):

А. де сходяться кордони України, Росії та Білорусі

Б. географічного центру України

В. геометричного центру України

Г. Розташування крайньої східної точки України

 

  1. Частина кордону України з Польщею проходить по річці (0,5 б.):

А. Західний Буг      Б. Збруч     В. Інгул      Г. Дністер

4. Установіть відповідність між крайніми точками (1 б.):

  1. Північна                                   А. с. Соломонове Закарпатської області
  2. Південна                                  Б. с. Ранкова Зоря Луганської області
  3. Східна                                      В. с. Гремʼя Чернігівської області
  4. Західна                                     Г. с. Марʼянівка Черкаської області

                                                  Д. м. Сарич АР Крим

 

  1. Виберіть із переліку три держави, що мають спільний кордон з Україною (1,5 б.):
  1. Білорусь
  2. Молдова
  3. Болгарія
  4. Латвія
  5. Грузія
  6. Словаччина
  7. Чехія

 

 

Відповіді: 1. А, 2. В, 3. Б, 4. 1.В, 2.Д, 3.Б, 4.А, 5. 1, 2, 6.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Левченко Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Назаренко Марина Вадимівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
8297
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку