Урок, тест "Сенсорна система. Органи чуттів"

Про матеріал
Життєдіяльність людини відбувається у складному та мінливому середовищі, тому вона потребує вміння орієнтуватися в навколишніх умовах і пристосовувати до них свої дії. Знання про зовнішній і свій внутрішній світ людина набуває в ході чуттєвого та логічного пізнання дійсності за допомогою пізнавальних психічних процесів: відчуття, сприймання, мислення, уяви. Пізнавальна діяльність завжди розпочинається з чуттєвого відображення світу у відчуттях та сприйманні.
Перегляд файлу

ТЕМА: Сенсорна система, органи чуттів.

Життєдіяльність людини відбувається у складному та мінливому середовищі, тому вона потребує вміння орієнтуватися в навколишніх умовах і пристосовувати до них свої дії. Знання про зовнішній і свій внутрішній світ людина набуває в ході чуттєвого та логічного пізнання дійсності за допомогою пізнавальних психічних процесів: відчуття, сприймання, мислення, уяви. Пізнавальна діяльність завжди розпочинається з чуттєвого відображення світу у відчуттях та сприйманні.

Відчуття — це відображення окремих властивостей предметів і явищ при безпосередній дії подразників на органи чуття

Органи чуття  спеціалізована периферична анатомо-фізіологічна система, що забезпечує, завдяки своїм рецепторам, отримання та первинний аналіз інформації з навколишнього світу та від інших органів самого організму, тобто із зовнішнього середовища і внутрішнього середовища організму.

Людина отримує інформацію за допомогою п'яти основних органів чуття:

очі (зір),  вуха (слух),  язик (смак),  ніс (нюх),  шкіра (дотик)

З погляду даних сучасної науки прийнятий поділ відчуттів на:

  •         зовнішні (екстероцептори);
  •         внутрішні (інтероцептори) недостатній;
  •         деякі види відчуттів можна вважати зовнішньо-внутрішніми. До них належать температурні, больові, смакові, вібраційні, м'язово-суглобові, статеві та статико-динамічні.

Загальні властивості відчуттів. Відчуття - це форма відо­браження адекватних подразників. Проте різним видам відчуттів притаманна не лише специфічність, а й спільні для них властивості. До таких властивостей належать якість, інтенсивність, тривалість і просторова локалізація.

 

 

Дидактична гра:

МАТЕРІАЛ:

роздруковані кольорові картки з зображенням посередині органу чуття, назовні порожні заготівки для заповнення картками відповідями:

Немає опису світлини.Немає опису світлини.Немає опису світлини.Немає опису світлини.Возможно, это крупный план 

 

 

 

роздруковані кольорові картки відповіді:

 

Возможно, это изображение (їжа)Возможно, это изображение (косметика)Возможно, это изображение (обувь)Немає опису світлини.Возможно, это изображение в мультипликационном стиле 

 

 

 

Хід роботи: згрупувати картки-відповіді відповідно до органів чуття.

 

Висновок:

 

У межах рефлекторної концепції І.М. Сеченова та І.П. Павлова були проведені дослідження, які свідчили своїми фізіологічними механізмами, що відчуття є цілісним рефлексом, який поєднує прямими і зворотними зв’язками периферичні й центральні відділи аналізаторів.

Виконання запропонованого завдання допоможе навчити розрізняти окремі органи тіла людини та пояснювати їхні функції, сприяти розширенню словникового запасу дитини для опису сенсорної інформації, поглибленню уявлень про людину як частину живої природи, формувати уявлення про роль органів чуття в пізнанні людиною світу, навчати розпізнавати об’єкти довкілля за кольором, смаком, формою, звуком, текстурою.

 

Використана література:

1. Фізіология сенсорных систем. — Л., 1971—75.

2. Сайт https://osvita.ua/vnz/reports/psychology/9871/

3. Сайт https://pidru4niki.com/16520205/psihologiya/vidchuttya

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 березня 2021
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку