Додаток 1
Бланк оцінювання відповідей
Завдання |
Кількість балів |
Отримані бали |
Знайди фігуру обертання |
Максимальна кількість 5 балів |
|
Самостійна робота |
У кожного свої бали максимальна кількість 12 балів |
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________ _____________________ ______________________ ______________________ _______________________ _______________________ ________________________ ________________________
|
Практична робота |
1 завдання - 4 бала; 2 завдання-6 балів; 3 завдання -6 балів; 4 завдання-8балів. |
|
Творчий проект |
Опис фігури 3 бали Розкриття теми 6 балів. Максимальна кількість 10 балів |
|
Робота |
Всього: |
|
Шкала оцінювання
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
0-5 |
6-10 |
11-15 |
16-20 |
21-25 |
26-30 |
31-35 |
36-40 |
41-45 |
46-50 |
51-55 |
56-60 |
Додаток 2
Прізвище__________________________
Вправа «Вірю-не вірю»
1. Основи цилiндра рівні та паралельнi.
2. Осьовим перерiзом будь-якого цилiндра є квадрат.
3. Вiсь цилiндра перпендикулярна його твiрній
4. Цилiндр - це результат обертання прямокутника навколо однiєї з сторiн.
5. Твiрні конуса рівнi
6. Осьовим перерізом будь-якого конуса є правильний трикутник.
7. Висота конуса i його твiрна рiвнi
8. Конус - це результат обертання прямокутного трикутника навколо гiпотенуз
9. Перерiз сфери площиною - це круг
10. Перерiз сфери площиною – це коло
11. Куля – це результат обертання пiвкруга навколо діаметр
12.Сфера – це результат обертання пiвкола навколо дiаметра
Додаток 3
Завдання практичної роботи.
Картка № 1
!!!! Всі означення, розрахунки та задачу записати в бланк практичної роботи!!!!
Завдання практичної роботи
Картка № 2
!!!! Всі означення, розрахунки та задачу записати в бланк практичної роботи!!!!
Завдання практичної роботи
Картка № 3
!!!! Всі означення, розрахунки та задачу записати в бланк практичної роботи!!!!
Додаток 4
Бланк відповідей практичної роботи
1.___________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Куля________________________________________________________________________________________________________________________________________
Циліндр_______________________________________________________________ ______________________________________________________________________
Конус_______________________________________________________________________________________________________________________________________
3.
Куля________________________________________________________________________________________________________________________________________
Циліндр_______________________________________________________________ ______________________________________________________________________
Конус_______________________________________________________________________________________________________________________________________4.
Малюнок |
Дано:
|
Знайти:
|
|
Розв’язання:
Відповідь: |
Додаток 5
кросворд
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Предмет: Геометрія
Тема за програмою: Тіла обертання
Тема уроку: Розв’язування задач і вправ
Професія : «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» 2 курс
Мета уроку:
Навчальна: виявити рівень усвідомленості та глибини знань, перевірити та оцінити уміння і навички учнів, навчити реалізовувати здобуті знання та вміння в практичній діяльності, навчити робити відповідні висновки та узагальнення.
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, творчі та інтелектуальні здібності, дослідницько-пошукові здібності, пізнавальні процеси, розширити кругозір. Розвивати критичне мислення, вміння орієнтувати в інформаційному просторі, уміння самостійно конструювати свої знання, уявлення про матеріал, за допомогою інформації різних видів,розвивати уміння планувати власну роботу.
Виховна: виховувати комунікативні компетентності через роботу в групі, почуття міри, інформаційну культуру, презентувати і аргументувати власну точку зору, шанобливе ставлення до представників робітничих професій.
Міжпредметні зв’язки:
Комплексно-методичне забезпечення уроку:
Очікуванні результати. На кінець уроку учні повинні:
Методи та прийоми :
Практичні
а) виконання завдання дослідницького характеру.
Комунікативні
а) обговорення знайденого матеріалу в групах
б) індивідуальні виступи.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок, урок з використанням сучасних інноваційних технологій та професійної спрямованості.
Методична мета: демонстрування використання сучасних інноваційних та комп’ютерних технологій при викладанні математики; підвищення оперативності контролю, індивідуалізації навчання, як засіб впровадження особистісно орієнтованих технологій в навчальний процес.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційна частина …………………………………………………...2 хв.
1.1. Перевірка наявності учнів.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів ………………………………2 хв.
2.1. Вступна бесіда викладача.
2.2. Повідомлення теми, мети, девізу уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань ………………………………………….10 хв.
Фронтальне опитування
3.1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
3.2. Інтерактивна вправа «Знайти фігури обертання»
3.3. Виконання вправи «Правда неправда».
IV. Узагальнення і систематизація знань ………………………………27 хв.
4.1. Практична робота в групах.
4.2.Захит практичних робіт.
4.3. Презентаційне повідомлення учнів.
V. Підведення підсумків …………………………………………………….2 хв.
5.1. Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку.
5.2. Повідомлення та обґрунтування оцінок.
5.3. Заключне слово викладача.
5.4. Інтерактивна вправа «уявний мікрофон».
VI. Повідомлення домашнього завдання …………………………………..2 хв.
Девіз уроку:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
(давньогрецький філософ Конфуцій)
І. Організаційна частина
1.1. Перевірка наявності учнів.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
2.1. Вступна бесіда викладача
Шановні учні! Ви навчаєтесь в ліцеї, знаю, що ви мрієте стати висококваліфікованими спеціалістами, добре володіти й управляти сучасною технікою. У цьому вам допоможе математика. Математичні знання потрібні для засвоєння предметів фізики, хімії, загальнотехнічних і спеціальних дисциплін. Математичні розрахунки широко застосовуються також під час виробничого навчання. На уроках геометрії вам, майбутнім слюсарям особливу увагу слід приділити вивченню теми «Тіла обертання». Адже форму циліндра, конуса чи зрізаного конуса мають багато деталей і вузлів машин та механізмів, зокрема деталі двигуна внутрішнього згоряння. Тому в житті і трудовій діяльності ви, безперечно, матимете справу з тілами обертання.
2.2. Повідомлення теми, мети, девізу уроку
Ми завершуємо з вами вивчення теми «Тіла обертання». І сьогодні будемо повторювати відомості про фігури обертання, розв’яжемо задачі професійного змісту. Переконаємося, що дійсно вивчення цієї теми необхідне у вашій майбутній професії. Давайте запишемо тему сьогоднішнього уроку.
На декілька хвилин представимо собі, що ви є працівниками фірм «Конус», «Циліндр», «Куля». А я представник фірми «Тесла», який буде проводити тендер для виявлення кращої фірми і подальшої співпраці. Фірма, яка отримає найбільшу кількість балів і буде нашим співпрацівником.
Урок буде проходити у вигляді змагань. Зверніть увагу, у кожного на столі є бланк оцінювання, де ви будете заносити свої бали (додаток 1).
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Фронтальне опитування
Перед розв’язуванням прикладних задач узагальнимо основні відомості про тіла обертання.
3.1. Інтерактивна вправа «асоціативний кущ»
На дошці словосполучення «Тіла обертання». Пропоную учням згадати слово чи словосполучення, які асоціюються з цими словами: Які поняття пов’язані з темою «Тіла обертання».
3.2. Інтерактивна вправа «Знайти фігури обертання»
Серед моделей геометричних тіл відібрати моделі тіл обертання. Назвати ці тіла та їх елементи.
3.3. Виконання вправи «Вірно-не вірно»
За допомогою програми Classtime (мобільний додаток) виконати вправу «Вірю-не вірю», потрібно дати правильну відповідь твердження правильне чи ні (додаток 2).
Питання до вправи
1. Основи циліндра рівні та паралельні.
2. Осьовим перерізом будь-якого циліндра є квадрат.
3. Вісь циліндра перпендикулярна його твірній.
4. Циліндр - це результат обертання прямокутника навколо однієї з сторін.
5. Твірні конуса рівні.
6. Осьовим перерізом будь-якого конуса є правильний трикутник.
7. Висота конуса і його твірна рівні.
8. Конус - це результат обертання прямокутного трикутника навколо гіпотенузи.
9. Переріз сфери площиною - це круг.
10. Переріз сфери площиною – це коло.
11. Куля – це результат обертання півкруга навколо діаметра.
12.Сфера – це результат обертання півкола навколо діаметра
ІV. Узагальнення і систематизація знань
4.1. Практична робота в групах (додаток3,4).
Завдання практичної роботи.
Картка № 1
Завдання практичної роботи
Картка № 2
Завдання практичної роботи
Картка № 3
4.2.Захист практичної роботи.
4.3. Презентаційні повідомлення учнів
4.3.1. Відеофільм: «Тіла обертання в машинобудуванні»(використовувалася мобільна камера).
4.3.2. Презентація: «Конуси в архітектурі».
4.3.3. Презентація: «Кулі в природі».
4.3.4. Презентація: «Циліндри в промисловості».
V. Підведення підсумків
5.1. Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку.
5.2. Повідомлення та обґрунтування оцінок.
5.3. Заключне слово викладача.
Викладач: Сьогодні ми повторили означення, основні елементи тіл обертання, застосували ці знання при розв’язуванні задач з прикладним змістом.
Отже, ви всі розумієте важливість вивчення геометрії, розумієте, що без цих знань вам не обійтись в майбутньому.
Мудрець сказав: Дві людини, які обмінялись золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялись думками, то кожний з них стає вдвоє багатшим. Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню отриманих знань до розв’язування задач для своєї професії.
І, як підсумок до уроку, хочу нагадати вам слова: Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. (давньогрецький філософ Конфуцій)
Отже, як ми побачили, застосування математики у професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» необмежене. Математика скрізь, вона – на кожному кроці.
5.4. Інтерактивна вправа «Уявний мікрофон»
Підведемо підсумки уроку. Продовжте, будь ласка, речення:
VІ. Повідомлення домашнього завдання
Пересилка через viber кросворда (мобільні додатки), (додаток5).