Урок "Тиск рідини. Визначення тиску рідини на різних глибинах."

Про матеріал

Матеріали підготовлені для уроку з розділу фізики "Властивості рідин" для роботи з дітьми з особливими потребами (6 клас) на базі авторського методичного посібника "Фізика в побуті".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цей ссавець могутній, сильний. Схожий він на острів дивний. Зверху в нього б’є фонтан Що спадає в океан.

Номер слайду 2

Кит

Номер слайду 3

Без утоми усі дні Панцир носить на спині. Він надійний і міцний, Головне, що захисний.

Номер слайду 4

Черепаха

Номер слайду 5

Він грайливий і спритненький А ще дуже розумненький. В морі він людей рятує Звуки всі далеко чує.

Номер слайду 6

Дельфіни

Номер слайду 7

Дуже гострі зуби має, На всіх рибок нападає. Звикла в морі до атак, Недаремно що хижак.

Номер слайду 8

Акула

Номер слайду 9

В морі він між скель заліг, Приховавши вісім ніг. По морському дну все ходить Бо поживу тут знаходить.

Номер слайду 10

Восьминіг

Перегляд файлу

 

Тема: Тиск рідини. Визначення тиску рідини на різних глибинах.

Мета: дати учням знання про ваговий тиск рідини, навчити їх застосовувати закон Паскаля для пояснення вагового тиску рідини; формувати вмін­ня пояснювати та експериментально підтверджува­ти залежність тиску від висоти стовпа рідини над точкою визначення тиску; розвивати логічно-образне мислення, активізувати увагу; викликати інтерес до точних наук.

Корекційна мета: продовжувати розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Прилади і матеріали: скляні трубки із гумовим наконечником, вода, гас, посудина з бічними отворами, кольорові картки, роздатковий матеріал (або презентація матеріалу, що подається на екран з допомогою мультимедійного проектора), таблиці «Густини речовин».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Мотивація вивчення нового матеріалу.

 Учитель. Я рада вас бачити. Наша сьогоднішня співпраця, на мою думку, буде корисною та приєм­ною. Адже коли людині приємно щось робити, то у неї хороший настрій. Давайте пригадаємо, з яким настроєм ви ішли сьогодні до школи. А який у вас зараз настрій після уроку та перерви? Проаналізуйте його. Перед вами картки, які мають певний колір. Виберіть таку, яка відповідає вашому настрою за­раз. Покажіть, будь ласка.

(Аналіз короткий переважає позитивний на­стрій чи поганий.)

Учитель. Щоб ваш настрій покращився, уя­вимо собі, що ми знаходимося на березі океану (Фото океанського берега). Дує легенький бриз, прозора вода навіює спокій. Заглянемо в товщу води. Кого і що ми там побачи­мо? (Слухаємо відповіді учнів.) Правильно, меш­канців підводного світу. Що ж, на вашу думку, на­справді необхідно зробити нам, щоб дослідити їх? Насамперед опуститися на дно океану. А як це здійснити? Які пристрої дозволяють опускатися на різну глибину? (Пропозиції учнів.) Сьогодні ми з вами дізнаємося, чому людина без спорядження не може залишатися довго на глибині, за допомогою яких приладів і пристроїв можна знаходитися в гли­бинах морів та океанів, а також що враховують при конструюванні різних плавальних апаратів. Тобто дослідимо тиск рідин. Я пропоную вам здійснити наукову експедицію до підводного світу. Думаю, ви не проти. Тож уперед!

IІІ. Вивчення нового матеріалу

Постановка досліду 1 + проб­лемне запитання (чому розтягується гума?).

Учні повинні обов'язково дійти згоди та винести колективне рішення. Пробірки в усіх однакові; в одних налита вода, в інших гас однакового об’єму. Учні спостерігають, як зі зміною ви­соти стовпа рідини збільшується розтяг гуми та зміну розтягу гуми в залежності від густини рідини.

Постановка досліду 2.

Візьмемо високу посудину, у бічних стінках якої на різній висоті є отвори. Можна зауважити, що вода з кожного отвору буде витікати по різному.

Який висновок можна зробити з побаченого.

Правильно. Тиск рідини буде залежати як від стовпчика рідини, так і від її густини, адже різні рідини відрізняються густиною.

Тиск рідини на дно посудини залежить від густини рідини та висоти стовпа рідини.

Існує фізична формула, за якою можна визначити, який тиск спричинює певна рідина на дно посудини.

В цій формулі тиск позначено буквою – р, густина рідини – ρ, а висота стовпчика рідини в посудині – h.

Одиниці вимірювання тиску – 1 Па («па» читається – паскаль).

Учні переписують визначення та формулу з підручника.

 

Фізхвилинка та вправи для очей.

 

 

 А тепер розв’яжемо задачу і з’ясуємо, який тиск спричинює вода на людину на глибині всього 10 м.

Дано:                       Розв’язання:

h = 10 м                

ρ = 1000 кг/м3        p = 10 · 1000 · 10 = 100 000 (Па) 

        p  - ?            

    Відповідь:  p = 100 000 Па.        

Щоб вам легше було уявити, числове значення тиску, яке ми знайшли рівне тиску, який чинить на нас атмосфера. А якщо глибина буде 20 м, то відповідно і тиск збільшиться вдвічі, а для людського організму це вже досить сильне навантаження. Але уявіть собі наскільки важко людині без будь-якого спорядження заглибитись хоча б на глибину 10 м, адже ми не риби і дихати під водою ми не можемо. Людський мозок не може довго залишатися без кисню:         1-2 хв. Тільки досвідчені пірнальники можуть затамовувати подих на 3-4 хв. Та це дуже небезпечно для здоров’я людини.

А зараз давайте пригадаємо, про що ми говорили на початку уроку. Як людина може ви­вчати життя глибин? Як ви вважаєте, чи є такі при­строї, за допомогою яких людина здійснює мандрів­ки, експедиції в глибини океанів? (Слухаємо про­позиції.) Тепер ознайомимося з цими пристроями детальніше.

Розгляньте карточки із зображеннями цих пристроїв (додаток). Уважно прочитайте, що про них написано. Випишіть назви пристроїв для підводного плавання собі в зошити.

А хто в майбутньому хотів би бачити себе дослідником морських глибин? Підніміть руки. Я бажаю, щоб ваші мрії здійснилися і ви знайшли у житті своє місце, свою професію, адже, якщо ти любиш свою професію, то почуватимеш себе ком­фортно і завжди матимеш чудовий настрій.

Тепер, прошу, підніміть знову картки із тим кольором, який, на вашу думку, найбільше імпонує вашому настрою. Проаналізуємо результат.

 

Аналіз карток:

білий колір абсолютної свободи. Ви чистий аркуш, хочете слухати і пізнавати нове;

жовтий колір сонця, вам сонячно, радісно, тепло, переживаєте літнє збудження; колір прозрін­ня, дуже активний;

синій ви неспокійні, енергійні;

зелений найспокійніший, не маєте ознак ні ра­дості, ні смутку, жодних емоцій; ви хочете творити, здійснювати винаходи;

червоний ви активні, перевтомлені, виснаже­ні, агресивні, імпульсивні; разом з тим це колір гід­ності та лідерства; вас турбує небезпека;

чорний вам не потрібно ніщо і ніхто, настрій дуже поганий, ви поставили кордон, за яким припи­няється кольорове життя, стійка позиція протесту.

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\k_540.bmpІV. Підсумки.

 

Загадки про підводних мешканців.

  1. Цей ссавець могутній, сильний.

Схожий він на острів дивний.

Зверху в нього б’є фонтан

Що спадає в океан.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\ch_505.bmp                                      (кит)

 

  1. Без утоми усі дні

Панцир носить на спині.

Він надійний і міцний,

Головне, що захисний.

                                     (черепаха)

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\d_515.bmp

  1. Він грайливий і спритненький

А ще дуже розумненький.

В морі він людей рятує

Звуки всі далеко чує.

                                      (дельфін)

  1. C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\a6773.bmpДуже гострі зуби має,

На всіх рибок нападає.

Звикла в морі до атак,

Недаремно що хижак.

                                  (акула)

 

  1. В морі він між скель заліг,

Приховавши вісім ніг.

По морському дну все ходить

Бо поживу тут знаходить.

                                  (восьминіг)

 

 

V. Домашнє завдання

Опрацювати § 12, запитання після параграфа.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Скафандр – індивідуальне герметичне спорядження. Застосовують для підводних досліджень на глибині до 100 м.

Номер слайду 9

Батискаф - пристрій, призначений для наукових дослі­джень, що має власний двигун і може переміщува­тися в будь-якому напрямі на великій глибині понад 10 км

Номер слайду 10

Батисфера – дуже міцна стальна куля з вікном із товстого скла, призначена для наукових досліджень у глиби­нах морів та океанів без двигуна, опускається з корабля на тросі.

Номер слайду 11

Акваланг – ранцевий апарат для дихання людини під водою. Застосовують для підводних досліджень на глибині до 40 м.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку