Урок "ТКР №1. З теми "Лексикологія"

Про матеріал
Конспект уроку містить різнорівневі завдання з вивченої теми ("Лексикологія").
Перегляд файлу

                                       Урок №17     Дата________

Тема: Контрольний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини

 Мета: перевірити, як учні вміють передавати зміст почутого, визначати стиль і тип мовлення тексту, складати простий план; удосконалювати навички самостійної роботи; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до всього живого.

                                                 Хід уроку

 Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.

 Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань.

  1. Читання тексту вчителем.

                                РУДИЙ ПІВЕНЬ

            Весь півень – рудий, вогнистий. Кругом шиї в нього світяться коротенькі білі пера, мов намисто. І є ще білі пера в хвості. Їх небагато, п’ятеро чи шестеро, вони довгі, гнуті, пухнасті. Наче білі язички вогню в рудому віялі полум’я.

 Півень походжає по широкому подвір’ю, скликає курей. Вони гурточком бігають за ним. Сам він не клює, тільки поглядає гордовито, пихато.

 Ось на город заходять сусідські кури, і веде їх сусідський білий півень. Весь білий, хіба що гребінь полум’яніє.

 Тут червоний півень вискакує з кущів смородини. Він розставляє крила, нагинає голову й біжить. Білий теж кидається вперед. Півні злітають угору, б’ються в повітрі дзьобами й крильми. Тоді відступають назад, нагинають голови, люто дивляться. Раптом рудий летить уперед, а білий несподівано повертає й тікає геть.

 Рудий спершу женеться слідом, та відразу й зупиняється. З горла йому рветься переможний хрипкий крик.

 Рудий співає. Співає хвалькувато й радісно, сповіщає всіх про свою перемогу. (За Є Гуцалом.) (149 сл.)

 Лексичне завдання.

  1. Дібрати синоніми до слів пихатий, гуртом, люто.
  2. Скласти план тексту  (о р і є н т о в н и й : 1. Рудий, вогнистий півень. 2. Білі пера на шиї та хвості. 3. Півень водить подвір’ям курей. 4. Білий півень привів сусідських курей. 5. Рудий вискакує  з-за куща. 6. Бійка крильми  та   дзьобами. 7. Втеча білого півня. 8. Хвалькувата пісня переможця).
  3. Фізкультхвилинка

Листочки-парашутики, як стомлені пташки,

    Летять і опускаються на трави і стежки.

      Листочки-парашутики у лісі не злічить.

То осінь опускається, бо хоче відпочить.

      Визначте тему й основну думку тексту.

  1. Визначте стиль тексту і тип мовлення, покладений у його основу.
  2. Повторне читання тексту.
  3. Виконання роботи на чернетках.
  4. Удосконалення та редагування написаного.
  5. Написання переказу в зошити для контрольних робіт.

ІІІ. Підсумок урок.

Відповіді на запитання учнів за темою уроку.

IV. Домашнє завдання. Повторити вивчене про Лексикологію.

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
26 вересня 2020
Переглядів
7009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку