Урок №17 Дата________
Тема: Контрольний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини
Мета: перевірити, як учні вміють передавати зміст почутого, визначати стиль і тип мовлення тексту, складати простий план; удосконалювати навички самостійної роботи; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до всього живого.
Хід уроку
Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.
Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань.
РУДИЙ ПІВЕНЬ
Весь півень – рудий, вогнистий. Кругом шиї в нього світяться коротенькі білі пера, мов намисто. І є ще білі пера в хвості. Їх небагато, п’ятеро чи шестеро, вони довгі, гнуті, пухнасті. Наче білі язички вогню в рудому віялі полум’я.
Півень походжає по широкому подвір’ю, скликає курей. Вони гурточком бігають за ним. Сам він не клює, тільки поглядає гордовито, пихато.
Ось на город заходять сусідські кури, і веде їх сусідський білий півень. Весь білий, хіба що гребінь полум’яніє.
Тут червоний півень вискакує з кущів смородини. Він розставляє крила, нагинає голову й біжить. Білий теж кидається вперед. Півні злітають угору, б’ються в повітрі дзьобами й крильми. Тоді відступають назад, нагинають голови, люто дивляться. Раптом рудий летить уперед, а білий несподівано повертає й тікає геть.
Рудий спершу женеться слідом, та відразу й зупиняється. З горла йому рветься переможний хрипкий крик.
Рудий співає. Співає хвалькувато й радісно, сповіщає всіх про свою перемогу. (За Є Гуцалом.) (149 сл.)
Лексичне завдання.
Листочки-парашутики, як стомлені пташки,
Летять і опускаються на трави і стежки.
Листочки-парашутики у лісі не злічить.
То осінь опускається, бо хоче відпочить.
Визначте тему й основну думку тексту.
ІІІ. Підсумок урок.
Відповіді на запитання учнів за темою уроку.
IV. Домашнє завдання. Повторити вивчене про Лексикологію.