Урок " Точіння деталей і заготовок з отворами на токарному верстаті."

Про матеріал
Пропоную систему уроків трудового навчання на тему: «Токарна обробка деревини» для дітей з особливими освітніми потребами в спеціальній школі.
Перегляд файлу

КЗ ” Олешківська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст.

 Херсонської обласної ради ”

 

 

 

урок трудового навчання

 

 

Точіння деталей і заготовок

 з отворами

 на токарному верстаті ”

 

C:\Users\User\Desktop\токарка фото\s1200.jpg

 

 

 

                                                                             учитель

                                                       трудового  навчання

                                                                Федоренко С.М.

 

 

                                            2016

Тема:         Точіння деталей і заготовок з отворами на токарному верстаті.


Мета:
1.  Продовжити формувати в учнів знання про сучасні прогресивні методи і прийоми обробки деревини; забезпечити засвоєння прийомів точіння деталей і заготовок що мають отвори.

 2. Розвивати вміння планувати і організовувати власну діяльність, контролювати і регулювати її.

 3. Виховувати в учнів працелюбність, культуру праці, відповідальне ставлення до власності; удосконалювати трудове виховання учнів.

4. Розвиток  уяви про професії, пов’язані  з деревообробкою.

Методи і прийоми:    бесіда, розповідь, пояснення з практичним показом, ілюстрація, презентація, самостійна робота.                                                                                                                                         Обладнання, інструменти та матеріали:  токарний верстат, набір стамесок, заготовки, таблиці: “ Прийоми точіння деревини ”,  “ Пристрої до токарного верстата ”, технологічна картка, готовий зразок об’єкту праці, зразки порід деревини.                                                                                                                                    Міжпредметні зв’язки: українська мова, математика, креслення, природознавство.                                                   Тип заняття: урок засвоєння нових знань

                                                    Хід уроку:

І.   Організаційна частина.
Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявності спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери, призначення чергових, перевірка присутності учнів. 
1.  Нервово - психологічна підготовка  учнів до уроку

 

      Гра « Знайди пару»

      На картинках зображено пари предметів. Ваше завдання – запам’ятати ці пари.  А тепер  на інших картках по зображенню одного предмета необхідно йому  знайти пару.                                               

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду.

                               Контрольні запитання для повторення:

-   Які види обробки деревини виконують на токарних верстатах?

-   Назвіть будову токарного верстата і призначення його окремих частин?

-   Які ви знаєте пристрої та пристосування для токарного верстата?

-   Які токарні інструменти ви знаєте?

                           Перевірка знань: усне фронтальне опитування.

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.


Метод: фронтальна бесіда.


Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна.

 


ІV.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

 

Тема:   Прийоми точіння деталей і заготовок що мають отвори.

Мета:   Навчитись прийомам точіння деталей і заготовок що мають отвори.

        
1.   Викладення нового матеріалу.


      Методи: пояснення з елементами бесіди, спостереження.

     На сьогоднішньому занятті ми розглянемо з вами прийоми точіння деталей і заготовок що мають отвори на токарних верстатах.

                              Послідовність вивчення нового матеріалу:

-   Види робіт які виконуються при внутрішньому точінні.

-   Налагодження верстата для внутрішнього точіння.

-   Закріплення заготовки в патроні і на планшайбі.

-   Свердління центрового отвору.

-   Розрахунок циліндричних і конічних отворів.

                                     Виточування внутрішніх порожнин

   Для виточування внутрішніх поверхонь заготовку закріплюють тільки в передній бабці верстата, кулачковому патроні, планшайбі або трубчастому патроні.

1. виточування грубого контура виробу за допомогою реєра.

2. вирівнювання торця заготовки мейселем, рейєром або скребком.

3. вибірка внутрішньої порожнини. Підручник розташовують поперек направляючих верстата, напівкруглу стамеску вводять в заготовку переміщаючи її від центру до краю, до отримання виїмки потрібної форми і розміру. Поверхні невеликої глибини і невеликого діаметра вибирають напівкруглої стамескою при поздовжньому розміщенні підручника, інструмент при цьому розташовують під нахилом і переміщають від центру до краю. Внутрішні поверхні складної форми обробляють спеціальними стамесками - гачками, кільцями.

4. доведення зовнішньої форми заготовки

5. шліфування

6. відрізання  або зняття з верстата.

                                     http://m-der.ru/uploadedFiles/images/katalog/xod/tokar/previews/tokar41_preview.jpg

2.  Закріплення нового матеріалу.

    1. Які ви знаєте пристрої для токарних верстатів ?

    2. Як перевірити якість склеєної заготовки?

    3. Який інструмент використовується при точінні деталей що мають отвори?

    4. В якій послідовності виконують точіння?

 

                                               Фізкультхвилинка.

VІ.  Практична робота

  1.  Вступний інструктаж.

 На практичній роботі ви маєте виточити тарілку для харчових продуктів на токарному верстаті.   ( демонструю  учням об'єкт праці і пояснюю  процес виконання та послідовність роботи  на прикладі).

Роботу учні виконують індивідуально

2.   Самостійна практична робота учнів та поточний інструктаж.
    1.    Зміст роботи учнів: отримавши завдання учні починають виконувати завдання.

    2.    Форма організації праці: індивідуальна

 

     Під час роботи постійно роблю обхід  та слідкую за дотриманням дисципліни та правил безпечної праці, надаю необхідні поради, допомогу, перевіряю якість виконаної роботи та  раціональне використання навчального часу учнями, при необхідності проводжу інструктаж.


3.   Заключний інструктаж.
  підведення підсумків лабораторно-практичної роботи;
 аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів;

  з’ясування причин, які призвели до помилок;

 

VІІ.   Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Вправа "Незакінчене речення".

1.  На сьогоднішньому уроці я дізнався про …                                                                                                               2.  Я познайомився з …                                                                                                                                                     3.  Тепер я можу …                                                                                                                                                              4.  Найбільше мені запам’яталося на уроці …                                                                                                                       

2. Підведення підсумків заняття.

   результати досягнення цілей заняття;                                                                                                                                оцінка результатів колективної та індивідуальної праці учнів на занятті;                                                                            виставлення оцінок у класний журнал та у щоденники учнів;                                                                                             прибирання робочих місць і приміщення майстерні.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку