Урок " Токарний верстат для обробки деревини JET JWL-1440L "

Про матеріал
Пропоную систему уроків трудового навчання на тему: «Токарна обробка деревини» для дітей з особливими освітніми потребами в спеціальній школі.
Перегляд файлу

КЗ ” Олешківська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст.

 Херсонської обласної ради ”

 

 

 

урок трудового навчання

 

 

Токарний верстат

 для обробки деревини

        JET JWL-1440L

 

 

C:\Users\User\Desktop\токарка фото\jwl-1440l_10000750m_main_web.jpg

 

 

 

                                                                             учитель

                                                       трудового  навчання

                                                                Федоренко С.М.

 

 

 

                                             2016

Тема:      Токарний верстат для обробки деревини  JET JWL-1440L         Клас:         Дата:

 

Мета:

  1. Сформувати в учнів знання про будову і принцип дії  токарного верстата  JET,  його            конструкційні особливості.
  2. Сприяти  формуванню та розвитку пізнавального інтересу і нахилів учнів до предмету.
  3. Сприяти розвитку сенсорної сфери учнів (розвиток окоміру, орієнтування у просторі).
  4. Ознайомлення з професією токаря по дереву.

Методи і прийоми:    бесіда, розповідь, пояснення з практичним показом, ілюстрація,  самостійна робота.

Обладнання, інструменти та матеріали:  токарний  верстат, ескізи виробу, заготовки, кернер, рубанки, молотки, широкі столярні ножівки, верстаки, стамески, реєри, мейселі, відрізні різці, фасонні різці, пристосування для шліфування, рашпілі та інше обладнання на вимогу учнів,  зразки виробів, картки-завдання

Об’єкт праці:  власний виріб

Міжпредметні зв’язки: українська мова, математика, креслення, фізика.

Основні поняття: токарний верстат для обробки деревини, станина, передня бабка, задня бабка, підручник, тризуб, патрон.

Тип заняття: комбінований урок.

                                                                         Хід уроку:

І.  Організаційний момент.

      Привітання з класом (створення позитивного емоційного настрою вчителем), перевірка присутніх, перевірка готовності учнів та майстерні до уроку.

 1.  Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

      Пропоную  вам в таблиці викреслити однакові пари складів. Ті склади та букви, що залишились,  складіть у речення.      

        то

          па

         ка

          ту

         р

          но

         ни

          но

         й

         вер

         му

          му

        па

          ст

         ту

          ат

 

Відповідь:  токарний верстат

 

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду.

Бесіда:

*  Згадайте, які верстати  ви вже вивчали?                                                                                                                             *  Яке призначення деревообробних верстатів?                                                                                                                           *  Яких правил безпечної роботи слід дотримуватися, працюючи на верстатах?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

             Токарний верстат по дереву - багатофункціональний пристрій, що дозволяє працювати з різними дерев'яними заготовками. Устаткування дає можливість здійснювати обточування, свердління, шліфування і багато іншого.   В нашій майстерні ми працюємо на токарному  верстаті  JET JWL-1440L

    Звертаю увагу, що отримані на уроці знання та уміння знадобляться учням  при  виконанні практичних  робіт – на цьому та на наступному уроці

ІV.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

  Тема:  Токарний верстат для обробки деревини  JET JWL-1440L, його конструктивні особливості .

V.  Викладення нового матеріалу 

          Бесіда з поясненням

                     Будова і призначення токарного верстату з обробки деревини.

                             C:\Users\User\Desktop\токарка фото\jwl-1440l_10000750m_main_web.jpg

 

1. Платформа    2. Двигун     3. Станина    4. Клинопасова передача     5.Кнопковий пульт керування «Пуск-стоп»    6. Передня бабка     7. Тризуб      8. Підручник     9. Задня бабка

       Токарний верстат  JET JWL-1440L  складається з таких основних вузлів: станини, передньої бабки, задньої бабки, підручника, електродвигуна.

      Токарний верстат JET JWL-1440L - інструмент відомого світового бренду для обробки деревини. Дуже простий як при експлуатації, так і при обслуговуванні. Здатний обробляти деталі до 350 міліметрів в діаметрі, а довгою до 1000 міліметрів. Надійний двигун потужністю 350 ват має чьотирьохшвидкісну ремінну передачу. Хоч JET JWL-1440L вважається побутовим верстатом, він може працювати тривалий час.

     Потужна і в той же час легка станина із сталевого профілю передбачає кріплення до підлоги або столу. Вагомим плюсом даної моделі є відмінна можливість зафіксувати підручник, задню бабку спеціальними ручками. У комплекті JET JWL-1440L поставляється планшайба для закріплення «чашовидних» заготовок. Верстат призначений для ретельної та якісної обробки заготовок.

    Особливості конструкції:

4-швидкісна ремінна передача (800, 1180, 1700 і 2500 об / хв),  фіксація підручника і задньої бабки обертовими рукоятками,легка станина із сталевих профілів

      Комплектація:

 підручник шириною 300 мм для токарного інструменту, планшайба діаметром 150 мм, повідковий центр МК-2, задній центр, що обертається

Споживана потужність 0,35 кВт

Частота обертання шпинделя на холостому ходу 800, 1180, 1700 і 2500 об / хв

Діаметр обертання над станиною 350 мм

Діаметр обертання над опорою 310 мм

Відстань між центрами 1000 м.

         3.  Правила безпечної праці під час виконання робіт на токарному верстаті.

1.  Перед початком роботи перекона­тися, що підлога біля верстата чиста, а на її поверхні лежить гумовий килимок або дерев'яна підставка. Оглянути верстат технологічні пристрої до нього. У разі виявлення несправностей обладнання повідомити вчителя,

2.  Перевірити надійність заземлення верстата. Якщо провід заземлення верстата пошкоджений, вмикати верстат заборонено!                                                                                

 3.  Працювати на верстаті необхідно у спецодязі, головному уборі та захисних окулярах    

4.   Під час роботи на верстаті не тримати при собі зайвих предметів.

5.   Прозорий екран захисного пристрою під час роботи має бути опущений.            

6.   Прозорий екран і кожух пасової передачі піднімати тільки після оста­точної зупинки  шпинделя.

 7.  Забороняється відходити або залишати без нагляду ввімкнений верстат.  

8.  За умови виявлення будь-яких неполадок негайно припинити роботу та повідомити вчителя.

  9. Вимірювання розмірів деталей, заміну пристроїв, перевірку надійності кріплення заготовок, а також прибирання треба виконувати після  зупинки  верстата.

 10. Після закінчення роботи верстат вимкнути, очистити від стружки, пилу і бруду; перевірити його справність і змастити мастилом; скласти інструмент у відведене місце для зберігання; показати виконану роботу вчителеві.

V.     Закріплення нового матеріалу 

1. Яке призначення токарного верстата?                                                                                                           2. З яких частин складається токарний верстат для обробки деревини?                                                             3. Яке призначення задньої бабки?                                                                                                                         4. Які заготовки закріплюють у тризубі?                                                                                                           5. Які різці використовують для токарної обробки деревини?                                                                                      6. Які технологічні операції виконують реєром?                                                                                                                      7. Які технологічні операції виконують мейселем?

               VІ.  Практична робота

1.  Вступний інструктаж.

    Мета: Оволодіти прийомами точіння на токарному верстаті та навчитися правильно оздоблювати свої вироби.

 Виготовлення токарного виробу з деревини.  Послідовність виконання роботи

 1. Підготуй заготовку  для кріплення в токарному верстаті.

 2. Закріпи заготовку. Вистав підручник. Перевір разом з учителем кріп лення заготовки. Перевір роботу верстата із заготовкою.

 3. Виконай чорнове обточування реєром.

4. Вирівняй поверхню заготовки мейселем.

 5. Виточи фасонні елементи.

6. Виконай окремі оздоблювальні роботи на токарному верстаті (випалювання поясків).

 7. Оброби деталі після токарної обробки.

 8. Виконай оздоблення.

       Пояснюю критерії оцінювання за практичну роботу та розподіляю учнів за робочими місцями, видаю завдання для практичної роботи.
 

2.   Самостійна  робота учнів і поточний інструктаж.

     Учні індивідуально працюють над виготовленням своїх виробів.

    Під час роботи постійно роблю обхід  та слідкую за організацією робочого місця , правильністю виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості оздоблення . Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці і виробничої санітарії.                                                   Форма проведення - індивідуальна.

3.  Заключний інструктаж:

  підведення підсумків практичної роботи;

  аналіз характерних помилок і недоліків у роботі учнів;

  з’ясування причин, які призвели до помилок;

 VІІ.   Підсумок уроку.

 1. Рефлексія.

  1. Що нового дізналися на уроці?
  2. Чому навчились? Яку роботу виконали?
  3. Які завдання були визначені на урок?
  4. Де можна використати набуті знання та вміння?

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          2. Підбиття підсумків.

  Яка робота на вашу думку заслуговує на гарну оцінку?

  Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.

  Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 січня 2019
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку