Урок Ток-шоу " Гроші"

Про матеріал
Економіка - це господарське життя країни. Механізми, що приводять у дію економіку, досить складні, але один з найдавніших і важливих - гроші. Як економічний механізм гроші відомі нам з раннього дитинства - з першої монетки чи банкноти. Тому особливий урок присвячений особливій темі.
Перегляд файлу

Гроші, їх види та функції

Мета: опрацювати інформацію про гроші, їх види та функції, розширити відомості про історію виникнення грошей, зміни в різні історичні епохи, про історію впровадження гривні, про грошову реформу, , розвивати вміння дітей давати наукову інформацію, узагальнювати, робити висновки, формувати самооцінку, самореалізацію, рефлексію.   

     Тип уроку: ток-шоу.

Обладнання: плакати із зображенням української гривні різних номіналів, монети та банкноти різних держав та України, утилізовані банкноти), зразки кредитних карток, рекламна продукція банків України, таблички "Відділ нумізматики", "Національний банк України", "Міністерство фінансів", "Міністерство економіки", "Банкнотно-монетний двір".

              «Навіть кохання не позбавило  розуму стільки людей , 

             скільки  мудрування про  сутність грошей». В. Гладстон

                     

          ХІД УРОКУ 

   1. Вступне слово вчителя- ведучої

Ведуча. Економіка - це господарське життя країни. Механізми, що приводять у дію економіку, досить складні, але один з найдавніших і важливих - гроші. Як економічний механізм гроші відомі нам з раннього дитинства - з першої монетки чи банкноти.

Ведуча (   Представляю тему і мету   уроку.   Зачитує вислів Гладстона про кохання

«Навіть кохання не позбавило розуму стільки людей , скільки мудрування про  сутність грошей».)

Представлення гостей ток-шоу      Але всі закони світу грошей відомі професіоналам-експертам - нашим гостям - ученим-економістам, банкірам, які завітали на наше ток-шоу "Гроші, їх види та функції". . Отже, представляємо наших гостей: науковий співробітник відділу нумізматики історичного музею України   -   Коржова А .; експерт із питань ринкових відносин міністерства економіки України  Бабала А.,  - аналітик-фінансист   -  Шармонова А; історик-дослідник – Харітонов О  ; представник НБУ України   -  Каіра М;     бухгалтер- спеціаліст міністерства фінансів України  -  Зіновська К,  власник комерційного банку  -  Пресняков Н  , представник ЗМІ – журналіст  -  Ляшкова О.  і наш закордонний гість преставник МВФ  - Чащин А . .( Кожен учасник підготував сам презентацію та свій виступ на 2-3 хвилини)

Ведуча   --    Обговорюючи тему грошей, я вважаю, кожен учень нашого класу отримає корисну інформацію теоретичного та практичного напрямку.                 Але спочатку            -     рекламна пауза         невеличка   економічна  розминка                    ( під час рекламної паузи    включаю  на екран  презентацію  про гроші в різних країнах )     

  1. Економічна розминка.      
  1. Грошова одиниця країни  (валюта)
  2.   Замініть одним словом відносини, описані в прислів'ї: «Міняю шило на мило»   (Бартер).
  3.  Що виконувало роль перших грошей у давні часи ?  (Збіжжя, худоба). 
  4. Зворотна сторона монети -...?( Реверс).
  5. Як називається місце, де карбують гроші? (Монетний двір).
  6. Не май сто рублів, а май ....(сто друзів).
  7. Як називається місце продажу товарів, де купує товар той, хто платить більше? (Аукціон).
  8.  Паперові гроші … (банкноти). 
  9. Центральна фінінансова установа , що регулює грошовий потік  (Центральний банк)
  10.   Додатковий випуск грошей    (емісія)
  11.  Як називається грошова одиниця Німеччини  (євро). 

 

      Ведуча. Як же виникли гроші? Чому люди їх створили?    У нас є  виступ і запитання журналіста  Чи це повна інформація  відносно тих питань які є журналіста        ……………..

Виступ журналіста          - 

 Ведуча    Більш детальну картину  висвітлить      аналітик-фінансист і експерт з ринкових питань

……………………………….

Журналіст  -  Але  ми мало знаємо про безготівкові розрахунки

Ведуча    -   Так дійсно. Але у нас є бухгалтер –представник Міністерства фінансів

Виступ  Представника Міністерства фінансів………………………

Ведуча. Добре, ми  заслухали інформацію.   А зараз   -   рекламна пауза          i   контрольні запитання  до слухачів  щодо функціі грошей в таких ситуаціях            

  1. Визначте функції грошей у таких ситуаціях:
    1. Працівник одержує зарплату.
    2. Покупець розрахувався у крамниці чеком. 
    3. Банк прийняв від вкладника певну суму грошей під 22% річних
    4. Це взуття занадто дороге.
    5. Сидорчук перевів  Іванову  через  банк Правекс до банку  Аваль 200 грн на.
    6.   З кожної зарплати я відкладав З0 грн з метою придбати наприкінці серпня зошити й рюкзак для книжок.
    7.  Магазин здав виручку до банку  
    8.  Рюкзак, який мені подобався, коштував 60 грн.
    9.   Україна заплатила за газ іншій  державі  420 млрд. долларів 
    10.   Після покупок ще залишалось 120 грн., які я поклав у сімейну скриньку на майбутнє
    11. Підприємець придбав на складі товар на 200 тис. грн..

Журналіст  -  А цікаво як проходила еволюція грошей, зокрема в Украіні.

Ведуча -  Є у нас в гостях  історик-дослідник., котрий готовий , мабуть, виступити, слухаємо

Виступ  Історика-дослідника  ………………………..

Ведуча  - А про монети доповість     нумізмат.  

Виступ Нумізмата …………………………………

Ведуча   -           І знову      рекламна пауза              Задача до всіх

Задача. У деякому місці зібралися 5 Володимирів Великих, 5 Ярославів Мудрих, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа та Іван Франко. Коли їх відняли від Тараса Шевченка. Виявилось, що місцем їх зібрання була будівля Верховної Ради. Чи могла відбутись така зустріч? Визначте історичний період, коли така зустріч могла б відбутись. Чому, на вашу думку, не було на зустрічі Лесі Українки?

(Діти відповідають, що зустріч відбутися могла, тому що у задачі  мова йде про купюри паперових гривень. А час цієї зустрічі – період між 1996 та 2001 роком, тому що на зустрічі не було Лесі Українки, тобто зустріч відбулася до впровадження купюри у 200 гривень, тобто до 2001 року.)

Ведуча   -                       Ми не можемо не дати слово представникам МВФ

Виступ Представника МВФ ………………………..

Ведуча   -           А на противагу  цьому  послухаємо про померлі валюти   представника комерційного банку             Виступ Представника комерційного банку ………………………….

Ведуча   -    VІІ. Домашнє завдання.    1.Опрацювати параграф 6, виписати назви грошових  одиниць зарубіжних країн.             2. Пригадати твори українських і зарубіжних авторів, у яких розкривається проблема грошей.

Ведуча   -              І на  підсумок  уроку  ток-шоу  цікаву інформацію про гроші надасть представник нацбанку України

Виступ Представника Нацбанку України………………………

Ведуча   -     Дякую всім виступаючим і слухачам І на підсумок уроку   ще одна  рекламна пауза ,        а ми  послухаємо учнів  приказки та прислів*я про гроші   .   (учні розказують які вони знають)

Ведуча   На уроці працювали,  

                    Все про гроші ми вивчали.      

                    Знаємо, як їх збирати,   

                    Ефективно витрачати.

                    Гроші - цінний наш товар 

Дає в банку всім навар.

Будемо всі краще жити, 

3 економікою дружити. 

Зичу доларів, і гривні,

Євро мати треба нині. 

Тож учіться ефективно  

 Й заробляйте гроші креативно.

 

docx
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.)
Додано
23 вересня 2022
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку