Урок " Токарна обробка деревини. Розробка ескізу та вибір конструкційного матеріалу."

Про матеріал
Пропоную систему уроків трудового навчання на тему: «Токарна обробка деревини» для дітей з особливими освітніми потребами в спеціальній школі.
Перегляд файлу

КЗ ” Олешківська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст. ХОР ”

 

 

 

урок трудового навчання

 

 

Розробка ескізу

та вибір

 конструкційного матеріалу

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\токарка фото\f461597bf33c3529313448d99824bc8b.jpg

 

 

                                                                             учитель

                                                       трудового  навчання

                                                                Федоренко С.М.

 

 

 

2016

 

 

Тема:     Токарна обробка деревини. Розробка ескізу та вибір конструкційного матеріалу.                                             
 

Мета:    1. Забезпечити закріплення учнями понять: ескіз, технічний малюнок, кресленик; формувати уміння застосовувати метод проектування та застосовувати поетапність технологічного процесу;

 2. Сприяти розвитку рухової сфери ( розвивати рухову спритність, точність і координацію рухів).

3. Сприяти формуванню та розвитку пізнавального інтересу і нахилів учнів до предмету.

4. Розвиток  уяви про професії, пов’язані  з деревообробкою.

 

Методи і прийоми:    бесіда, розповідь, пояснення з практичним показом, ілюстрація, презентація, самостійна робота.

Обладнання, інструменти та матеріали:  зразки об’єктів праці, заготовки,  розмічальний інструмент, інструкційна карта, комп’ютер, програмне забезпечення для графічного малювання Paint, малюнки, таблиця «Будова токарного верстата», мультимедійна презентація до уроку

Об’єкт праці: вішак

Міжпредметні зв’язки: українська мова, математика, креслення, інформатика

Тип заняття: комбінований урок

Місце проведення:  столярна майстерня
 

                                                            Хід уроку:

І.  Організаційний момент.

     Привітання з класом.  Перевірка присутніх та їх готовність до уроку.  Створення робочої атмосфери, перевірка робочих місць.

1.  Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

                                   Хвилинка-цікавинка: чи знали ви, що…

  - 170 тисяч олівців може вийти зі стовбура дерева середнього розміру.

   - Недарма існує притча, що чоловік у своєму житті повинен посадити дерево. Вченими доведено, що одне дерево виробляє 120 кілограмів кисню в рік і цього кисню вистачає на сім'ю з трьох осіб також протягом того ж року. Чоловіки - на посадку дерев!

  - Секвойя - доведено, найвище дерево в світі. Виростає вона Америці, штат Каліфорнія. Висота цієї красуні становить 115 метрів, а діаметр - 8 метрів.

   - У диких смоковниць, що виростають у Південній Африці, коренева система досягає глибини більше 120 метрів! Це ж яку силу треба мати, щоб таке дерево пересадити!

   - Вважається, що ясен має здатність допомогти людині знайти мету в житті.

ІІ.  Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду.

Доброго дня! Мені дуже хотілось, щоб ви теж знайшли мету в житті.



    Цей урок буде незвичайним. На певний час ви станете конструкторами .
Але спочатку перевіримо ваші знання з тем, які ми раніше вивчали.
    Пропоную вам розгадати ребуси.

  (верстак)

C:\Users\User\Desktop\Image 1.png  (планшайба)

C:\Users\User\Desktop\Image 2.png  (шпиндель)

   ( токарство)

C:\Users\User\Desktop\Imтт.png      (ескіз)

 


Записуємо  тему уроку: «Розробка ескізу та вибір конструкційних матеріалів»


Мета  уроку:

Навчитися  розробляти і виконувати ескізний конструкторський документ, познайомитися з новим поняттям – клаузура. Навчитися підбирати конструкційний матеріал для свого виробу. А також  виготовляти  деталі свого виробу.

ІV.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

ознайомлення  з виробами, раніше виготовлених учнями;

підбір матеріалу для виготовлення виробу, розраховувати його необхідну кількість;

 V.   Вивчення нового матеріалу.

     Вам відомо, щоб виготовити виріб потрібно мати документацію, ми вивчали ескіз та технічний рисунок.  Ескіз – графічний документ тимчасового користування, виконаний від руки без використання креслярських інструментів, в окомірному масштабі, із збереженням приблизної пропорціональності елементів  предмета з дотримання правил виконання.
   Технічний рисунок – це наочне зображення предметів, побудоване від руки без застосування креслярських інструментів, в окомірному масштабі.
   Ми сьогодні побудемо конструкторами і створимо свій ескізний конструкторський документ за допомогою програмного засобу Paint.
   Пошук інформації щодо певної проблеми чи галузі виробництва супроводжується її накопиченням.
  З чого починаються створення банку ідей? Дизайнер використовує  ескізний конструкторський документ або так звану клаузулу, яка основується на ескізах.
     Клаузура – графічне зображення можливих варіантів майбутніх елементів виробу як в загальному вигляді так і з прорисовкою окремих частин чи деталей.
  Під час створення клаузури проявляється творча фантазія дизайнера, вміння застосовувати зібрану інформацію.
  Сьогодні необхідно  скласти  ескіз творчого завдання, а на другому уроці приступимо до його виготовлення.

Робота в парах.   Проект нашої роботи – це вішак.

ІІІ. Розробка ескізу:

     За допомогою пошукової системи знайдіть 3-4 аналога дерев’яних вішаків. Створіть папку, де ви зберігатимете малюнки і інформацію.

     Ознайомившись з аналогами ви самостійно виберіть прототип для своєї основи.
ІV. Робота в майстерні:

Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий, якщо необхідно)


             Правила безпечної праці під час виконання робіт на токарному верстаті

1. Перед початком роботи оглянути верстат і технологічні пристрої до нього. У разі виникнення несправностей обладнання повідомити вчителя.

2. Працювати на верстаті слід в спецодязі, головному уборі та захисних окулярах.

3. Під час роботи на верстаті не тримати при собі зайвих предметів.

4. Забороняється відходити або залишати без нагляду ввімкнений верстат.

5. За умови виявлення будь-яких неполадок негайно припинити роботу та повідомити вчителя.

6. Вимірювання розмірів деталей, заміну пристроїв, перевірку надійності закріплення заготовок, а також прибирання треба виконувати після зупинки верстата.

8. Після закінчення роботи верстат вимкнути, очистити від стружки, пилу і бруду. Скласти інструмент у відведене місце для зберігання. Показати виконану роботу вчителю

     Під час виконання роботи на токарному верстаті учні самостійно контролюють розміри за допомогою штангенциркуля.

                                               Фізкультхвилинка.

VІ.  Практична робота

1.   Вступний інструктаж.

2.   Самостійна практична робота учнів та поточний інструктаж.
    1.    Зміст роботи учнів: отримавши завдання учні починають виконувати завдання.

    2.    Форма організації праці: індивідуальна

 

     Під час роботи постійно роблю обхід  та слідкую за дотриманням дисципліни та правил безпечної праці, надаю необхідні поради, допомогу, перевіряю якість виконаної роботи та  раціональне використання навчального часу учнями, при необхідності проводжу інструктаж.


3.   Заключний інструктаж.
  підведення підсумків лабораторно-практичної роботи;
 аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів;

  з’ясування причин, які призвели до помилок;

 

VІІ.   Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Вправа "Незакінчене речення".

1.  На сьогоднішньому уроці я дізнався про …                                                                                                               2.  Я познайомився з …                                                                                                                                                     3.  Тепер я можу …                                                                                                                                                              4.  Найбільше мені запам’яталося на уроці …                                                                                                                       

2. Підведення підсумків заняття.

   результати досягнення цілей заняття;                                                                                                                                оцінка результатів колективної та індивідуальної праці учнів на занятті;                                                                            виставлення оцінок у класний журнал та у щоденники учнів;                                                                                             прибирання робочих місць і приміщення майстерні.


 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку