Відокремлений підрозділ Захарівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" комунального закладу "Глинське навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Світловодської районної ради Кіровоградської області"
Технологічна послідовність
розкроювання пласкої іграшки
Розробка уроку
з трудового навчання
в 5 класі
Вчитель Вишнивенко В.О.
2019
Тема. Технологічна послідовність розкроювання пласкої іграшки.
Практична робота. «Підготовка тканини (хутра) до розкроювання, настилання тканини, розклад шаблонів на тканині, обкрейдування деталей виробу, розкроювання деталей виробу».
Мета:
навчальна - ознайомити учнів із технологією виготовлення плоскої м’якої
іграшки, із технологією розкроювання тканини, правилами
безпечної праці під час розкроювання, навчити розкладати
деталі викрійки на тканині та розкроювати тканину;
розвиваюча - розвивати кравецькі навички;
виховна - привчати до раціонального та економного розкроювання тканини,
виховувати акуратність і точність під час розкроювання виробу,
дружнє ставлення один до одного.
Тип уроку: комбінований.
Дидактичні матеріали: мультимедійна презентація.
Матеріально-технічне забезпечення: тканина, викрійки іграшок, шпильки,
кравецька крейда або олівець, ножиці.
Форми роботи: індивідуальна.
Методи навчання: пояснювально-спонукальний (бесіда, розповідь),
пояснювально – ілюстративний.
План уроку
І. Організаційний момент. (1 хв.)
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. (5 хв.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку. (2 хв.)
ІV. Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.)
V. Вивчення нового матеріалу. (10 хв.)
VІ. Закріплення нових знань та вмінь учнів. (2 хв.)
VІІ. Практична робота. Розкроювання деталей іграшки. (65 хв.)
VІІІ. Підсумки уроку. ( 2 хв.)
ІX. Домашнє завдання. (1 хв.)
X. Прибирання робочих місць. (1 хв.)
Перебіг уроку
І. Організаційний момент (1 хв.)
1. Перевірка наявності та готовності учнів до уроку.
2. Створення емоційного настрою.
(слайд 2) «Натхнення – це гість, який не любить відвідувати лінивих».
(П.І.Чайковський)
Коментар учителя. Іншими словами, відповідний настрій для праці приходить до того, хто не змарнує його, а зуміє ним скористатися, щоб створити щось красиве й корисне.
(слайд 3) ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. (5 хв.)
Бесіда.
(І́грашка — предмет, що використовується у грі).
(Дерево, пластмаса, гума, метал, тканина, хутро, кераміка, фаянс)
(Пласкі іграшки, об’ємні та іграшки з помпонів).
(Голки, шпильки, ножиці, кілочок, наперсток, нитки швейні, клей
Оглянути тканину, принесену учнями, проаналізувати добір, надати рекомендації щодо взаємообміну.
(слайд 4, 5) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (2 хв.)
ІV. Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.) (слайд 3)
Виготовлення будь-якого виробу вимагає дотримання певної послідовності (технології). Від цього залежить відповідність виробу його естетичним та функціональним вимогам. Для того, щоб швейні вироби були красиві, зручні в користуванні, необхідно в першу чергу дотримуватися правил розкроювання тканини. Помилки, допущені під час розкроювання виробу, не завжди вдається виправити. Тому під час розкроювання намагайтеся бути максимально уважними і точно дотримуйтеся правил розкрою.
V. Вивчення нового матеріалу. (10 хв.)
Розповідь учителя (супроводжується демонстрацією практичних прийомів). (слайд 6) Розкроювання тканини – це процес вирізання деталей виробу із тканини. Вирізані деталі називають кроєм або деталями крою.
Розкрій швейних виробів складається із таких етапів: (учні записують у зошитах).
(слайд 7) Підготовка викрійки до розкроювання.
(слайд 8) Підготовка тканини до розкроювання.
(слайд 9) Розкладання викрійки на тканині.
(слайд 10) Крейдування.
(слайд 11) Розкроювання деталей.
Контроль якості крою.
(слайд 12) VІ. Закріплення нових знань. (2 хв.)
Бесіда.
(слайд 13) Фізкультхвилинка.
(слайд 14) VІІ. Практична робота. « Підготовка тканини (хутра) до розкроювання, настилання тканини, розкладка шаблонів на тканині, обкрейдування деталей виробу, розкроювання деталей виробу». Інструкція № МШ-1, МШ-2. (65 хв.)
(слайд 15) Правила безпечної праці
Послідовність виконання роботи (супроводжується презентацією 16-26).
Розкроювання деталей іграшки.
Учні виконують роботу.
Учитель у разі необхідності допомагає учням, контролює дотримання ними правил безпечної праці.
Учитель оцінює результати роботи, коментує типові помилки, демонструє кращі учнівські роботи.
(слайд 27) VІІІ. Підсумки уроку. (2 хв.)
Бесіда.
ІX. Домашнє завдання. (1 хв.)
Підготувати деталі крою, інструменти і матеріали для шиття.
X. Прибирання робочих місць. (1 хв.)