Урок-тренінг « Толерантність у сучасному світі»
Мета: дати вихованцям загальне уявлення про толерантність, виховувати почуття терпимості, емпатії, розуміння у стосунках з однолітками.
Хід уроку
Психолог: Доброго дня, друзі! Сьогодні ми поговоримо важливі для кожного з нас речі – вміння спілкуватися з іншими людьми, керувати своїми емоціями і вчинками, досягати порозуміння в нелегких життєвих ситуаціях.
Останнім часом ми часто чуємо по телебаченню, інтернеті слово толерантність, але не всі знають, що воно означає. То що воно означає?
Гра « Чарівні окуляри»
Діти передають з рук у руки паперові окуляри і розказують, що вони бачать гарного в учневі, який сидить поруч.
Психолог: Можливо ви звернули увагу, що злість, грубість ведуть до наслідків, прямо протилежних тим, що до яких ви прагнули. У відповідь на грубощі ви чуєте грубощі, на крик відповідають криком.
Для того, щоб стати толерантною, терпеливою, вихованою і високоморальною людиною необхідно добре знати самих себе і те хороше, що є в нас і наші недоліки.
Шлях до самопізнання в кожного свій, але розпочати його слід з аналізу своїх вчинків і поведінки й оцінки їх або спостереження за собою.
Вправа «Портрет людини»
На сьогоднішньому занятті спробуємо відчути, що означає бути толерантними. Клас розділяють на дві групи. Учні першої групи складають портрет конфліктної особи, а учні другої групи – портрет толерантної людини. Лідери кожної групи зачитують складений портрет, після цього відбувається обговорення.
Інколи ми не замислюємося про те, які слова говоримо одне одному, як звертаємося один до одного. Як називаємо, забуваємо, що одним словом можемо зіпсувати комусь настрій, образити, викликати гнів, а інколи й спровокувати бійку.
Спробуємо скласти з вами пам’ятку про толерантність.
Гра «Зоряне небо»
На зірках написані правила. Діти беруть паперові зірки, зачитують правила і прикріпляють їх на місяць.
Правила:
Краще 10 суперечок,ніж одна сварка.
Обговорюйте, а не наговорюйте.
Звужуйте арену конфлікту на зразок «Ти завжди…»
Забудьте, що було вчора, не накопичуйте злості до останньої краплі.
Де кричать емоції – розум мовчить.
Будьте емфатичними – умійте поставити себе на місце іншого.
Утверджуйте не власне Я , а справедливість.
У незгодах шукайте не істину, а згоду.
Менше з’ясовуйте стосунки – більше створюйте.
Будьте завжди взаємно ввічливими.
Народ склав багато прислів’їв про правила і моральні норми співжиття у суспільстві . Зараз ми пригадаємо деякі з них.
Вправа « Кульки»
Психолог зачитує початок прислів’я , а учні шукають їх закінчення, які записані на пелюсточках. Пелюстки прив’язані до кульок. Діти їх відрізають і створюють квітку.
Вправа « Олівець»
На олівці коректором написати: Як ти використовуватимеш те,що вивчив?
А чи завжди ми буваємо добрими один до одного?.. Один мудрець сказав, що людина – це її вчинки. Навіть від одного слова стає краще і тепліше на душі.
Вправа « Чарівний дощ»
Учні підсумовують свої знання. На краплинці пишуть «Під час вивчення теми я дізнався…» Зачитують свої відповіді і кладуть на квіти.
Ваші очікування- краплинки впали на землю, і на ній виросли квіти знань - яскраві , гарні. Бажаю вам, щоб ваші знання завжди квітли і з часом перетворилися на чарівний квітник знань з психології.