Урок толерантності (для учнів початкової школи)

Про матеріал
Виховне заняття для учнів початкової школи "Урок толерантності" має мету розкрити поняття «толерантність», виховувати спостережливість, уважність до інших людей, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування, звичок; розвинути у дітей почуття відповідальності за інших.
Перегляд файлу

http://www.vladtime.ru/uploads/posts/1289806270_tolerantnost.jpgПоведінка — це дзеркало, у якому кожен показує свою подобу.

 (І. Гете)

Тема заняття: Урок толерантності.

Мета: розкрити поняття «толерантність», виховувати спостережливість, уважність до інших людей, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування, звичок.; розвинути у дітей почуття відповідальності за інших.

Обладнання: дошка, крейда, ватман , маркери, інформаційна довідка "Толерантність", епіграф на дошці, скотч, ножиці, пов'язка на очі (шарф).

Вікова група: учні початкових класів

Хід заняття:

1.  Організаційна частина:

Привітання

2.  Повідомлення теми та мети заняття.

2.1. Інформаційна довідка

У перекладі з латинської «tolerance» означає «терпіння». Толерантність означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій. Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості.

2.2. Вправа "Асоціативний ряд"

Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині. (На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її)

Т – терплячий, товариський, тактовний, турботливий

 О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

 Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

 Е – енергійний, елегантний, ефективний.

 Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

 А – активний, акуратний, авторитетний.

 Н – надійний, найдорожчий.

 Т – терплячий.

Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

 І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

 С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

 Т – тактовний, товариський.

 Ь.

 

Обговорення:

  • Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?
  • Мені теж дуже-дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.

 

3.  Основна частина

3.1.  Гра: «Відгадай хто я»

 Давайте з вами зіграємо в одну гру, яка трішки допоможе зрозуміти людей які не бачать.

Хід гри:

Виходить один учень, я зав’язую очі, і підводю іншого учня, дитина з зав’язаними очима має по рукам, волоссі має здогадатися хто це.

  • Скажіть складно було здогадуватися з зав’язаними очима?
  • А ви знаєте, що насправді є такі люди, які не бачать з народження, або впродовж життя втратили зір і вони не можуть бачити сонце інших людей, як ми з закритими очима.

 

3.2.  Гра: «Біб»

Щоб краще зрозуміти людей які не чують і трішки навчитися спілкуватися з ними зіграємо в гру, але для цього не обхідна тиша. Зможете?

Хід гри:

Всі виходять. Один повертається, а один з гурту має сказати біб, а той хто відвернутий має вгадати чий голо. Якщо вгадав чий голос, вгадує ще раз, якщо ні то вгадує інший учасник.

  • Скажіть складно було відгадувати?

Так дійсно складно жити з такою не дугою і не звично і цікаво спілкуватися.

 

 

4. Підсумок заняття

Діти, давайте запишемо цінності, які ви візьмете у життя - добрі наміри, якості. Діти роблять надписи на плакаті.

 Зразки написів, які можуть написати діти: «Я візьму із собою гарний настрій», «Я візьму знання про...», «Я завжди робитиму добро», «Я уникатиму конфліктів», «Важливо в житті дотримуватися «межі толерантності». 

Дякую за співробітництво. Бажаю вам вам взаєморозуміння і взаємоповаги.


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дідух Інна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
9 березня 2020
Переглядів
5380
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку