Поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує свою подобу.
(І. Гете)
Тема заняття: Урок толерантності.
Мета: розкрити поняття «толерантність», виховувати спостережливість, уважність до інших людей, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування, звичок.; розвинути у дітей почуття відповідальності за інших.
Обладнання: дошка, крейда, ватман , маркери, інформаційна довідка "Толерантність", епіграф на дошці, скотч, ножиці, пов'язка на очі (шарф).
Вікова група: учні початкових класів
Хід заняття:
1. Організаційна частина:
Привітання
2. Повідомлення теми та мети заняття.
2.1. Інформаційна довідка
У перекладі з латинської «tolerance» означає «терпіння». Толерантність означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій. Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості.
Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині. (На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її)
Т – терплячий, товариський, тактовний, турботливий
О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.
Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.
Е – енергійний, елегантний, ефективний.
Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.
А – активний, акуратний, авторитетний.
Н – надійний, найдорожчий.
Т – терплячий.
Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.
І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.
С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.
Т – тактовний, товариський.
Ь.
Обговорення:
3. Основна частина
3.1. Гра: «Відгадай хто я»
Давайте з вами зіграємо в одну гру, яка трішки допоможе зрозуміти людей які не бачать.
Хід гри:
Виходить один учень, я зав’язую очі, і підводю іншого учня, дитина з зав’язаними очима має по рукам, волоссі має здогадатися хто це.
3.2. Гра: «Біб»
Щоб краще зрозуміти людей які не чують і трішки навчитися спілкуватися з ними зіграємо в гру, але для цього не обхідна тиша. Зможете?
Хід гри:
Всі виходять. Один повертається, а один з гурту має сказати біб, а той хто відвернутий має вгадати чий голо. Якщо вгадав чий голос, вгадує ще раз, якщо ні то вгадує інший учасник.
Так дійсно складно жити з такою не дугою і не звично і цікаво спілкуватися.
Діти, давайте запишемо цінності, які ви візьмете у життя - добрі наміри, якості. Діти роблять надписи на плакаті.
Зразки написів, які можуть написати діти: «Я візьму із собою гарний настрій», «Я візьму знання про...», «Я завжди робитиму добро», «Я уникатиму конфліктів», «Важливо в житті дотримуватися «межі толерантності».
Дякую за співробітництво. Бажаю вам вам взаєморозуміння і взаємоповаги.