Урок в 8 класі
Тема Травлення у тонкому кишечнику. Функція печінки. Функція товстого кишечника.
Мета уроку: вивчення особливостей процесу травлення в кишечнику та роль печінки у цьому процесі
Задачи
Навчальна установити зв’язок між будовою і функціями відділів кишечнику; розглянути роль підшлункової залози та печінки в травленні; Розвивальна розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки; удосконалювати вміння працювати в групах; розвивати ключові компетентності, міжпредметні зв’язки
Виховна, здоров’язберегаюча виховувати бережливе ставлення до свого організму
Обладнання презентація, картки для груп, куб
Тип уроку урок засвоєння нових знань
Хід
Добрий ранок, діти. Маю надію, що він для всіх добрий. Посміхниться один одному. Сідайте.
Сядьте зручніше, вдихніть глибше, 1-2-3-4-5-починаємо дива шукать. Я сьогодні неодноразово буду вживати слова, які мають корені «диво». Чому? Я вважаю, що ви самі пізніше здогадаєтесь.
Погляньте на слайд (1) і скажіть, що, на вашу думку, об’єднує цих людей.
Вони відомі своїми відкриттями у різних галузях. Нас дивують ці відкриття. А чи знаєте ви, що кожен з вас має можливість робити для себе відкриття кожен день. Я пропоную вам таку можливість, бо вірю в ваші сили та успіх спільної діяльності.
Святитель Миколай чудотворець. Я не дарма розмістила його портрет. Своїми ділами і доброчесністю, всім своїм життям заслужив божого благословення на своє сяйво у світах. Він був обдарований особливою чудотворною силою і досі володіє даром чудо творіння, зцілення недугів душевних і тілесних.
Маю надію, що ви сьогодні енергійні, бо добре поснідали дома. Які ж дивовижні перетворення чекають на ваш сніданок, який подорожує по травній системі?
Показ відео з зупинками.
Як пояснити це диво?
Крокуємо далі. Дивимось відео та визначаємо, які дивовижні процеси ми будемо вивчати сьогодні.
Продовження відео. Формулювання теми уроку та задач. (3 слайд)
А досягати цієї мети ми будемо разом, бо як сказав Б.Шоу «Єдиний шлях здобути знання – діяльність»
Робота по групах.(4 слайд)
1 група (підручник) Підшлункова залоза
Питання: як зв’язана з 12палою кишкою, які ферменти виробляє, на що вони діють, хімічне середовище
2 група (підручник) Жовч
Питання: де виробляється, де накопичується, коли надходить до 12палої кишки, функції (знезаражувальна, активація ферментів, активація перистальтики, емульгація жирів)
3 група 12пала кишка (підручник)
Питання: чому так названа, що відбувається, до чого розщеплюються речовини, хімічне середовище
4 група Тонкий кишечник
Питання: особливість будови, біологічне значення цього, процес, які речовини куди потрапляють
5 група Товстий кишечник (підручник)
Питання: особливості будови, які процеси відбуваються, значення мікрофлори
6 група Печінка (підручник)
Питання: функції, особливість бар’єрної функції, чому цей орган працює 24 години на добу, причини цирозу
Фізкультхвилинка (5 слайд)
5.Узагальнення та закріплення знань
Метод «Кубування»(6 – 12 слайди)
Можливо вам траплялись випадки у знайомих щодо видалення жовчного міхура. Уявить себе дієтологом. Які правила харчування ви порадили такій людині? Пропоную поміркувати над цім. Давайте узагальнімо деякі питання.
(кидають куб )
Опис невеличкий міхур, знаходиться під печінкою
Аналіз функції жовчі
Порівняння з печінкою (розміри, накопичення, а не вироблення)
Застосування вироблення правильного раціону харчування
Асоціації резервуар (накопичування)
«За» та «Проти» людина дотримується правил здорового способу життя і це добре, але людині треба усе життя підкорювати свої бажання з’їсти чогось забороненого лікарями
Поради дієтолога оберіть ті поради, які доцільні при такому діагнозі (пояснення) слайд 13
6.Домашнє завдання слайд 14 параграф ,
Середній рівень – відповісти на питання
Достатній рівень – складіть пам’ятку запобігання захворюванню на цироз печінки
Високий рівень – вигадай казку про подорож бутерброду по організму людини, враховуючи процеси травлення на кожному етапі
7.Рефлексія результативності (слайд 15)
За результатами уроку я бачу, що ніхто не заслуговує різочки, ви дуже гарно працювали, то ж я напередодні дня Святого Миколая кожному з вас дарую
святкову зірочку з моїми побажаннями. Маю надію, що вона піде тільки на користь, бо зроблена з добрими намірами. Всім бажаю здоров’я, миру, натхнення, дивовижних відкриттів у процесі пізнання оточуючого світу, отримання задоволення від цього , адже людина вчиться все життя.
Я прошу на святкових листівках відмітити те, за що ви можете себе похвалити та покласти їх у скриньку добрих справ. Маю надію, що в ніч на 19 грудня всі знайдуть у себе під подушкою ласощі, бо скільки нам не було б років ми віримо в дива.
На слайді:
Мене здивувало…
Я хочу похвалити своїх однокласників…
Мені вдалось…
У майбутньому житті мені знадобиться знання, що…
(бросають у скриньку)
«Мікрофон» (час?)
Дякую за урок (слайд 16)