Урок-тренінг (10 клас, інтегрований курс «Природничі науки») на тему «Україна на шляху до збалансованого розвитку»

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити дітей з поняттям «збалансований розвиток»; розглянути найважливіші баланси у сфері природокористування; розвивати логічне мислення, екологічну свідомість і культуру; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок-тренінг

(10 клас, інтегрований курс «Природничі науки»)

на тему «Україна на шляху до збалансованого розвитку»

Урок розробила

Полякова Надія Володимирівна,

учитель біології та екології

учитель вищої категорії,

учитель-методист,

відмінник освіти України

КЗ «Шарівський ліцей»

Валківської районної ради,

Харківської області

Мета уроку: ознайомити дітей з поняттям «збалансований розвиток»;

розглянути найважливіші баланси у сфері природокористування;

розвивати логічне мислення, екологічну свідомість і культуру;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: 6 кольорових капелюхів, ватман, папір, фломастери.

Хід уроку-тренінгу

І. Організаційний момент.

ІІ. Введення в тему . Слово учителя..

Що таке «збалансований розвиток? ( інтерактивний метод «Асоціативний кущ»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Складові збалансованого розвитку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спробуємо проаналізувати існуючу структуру природокористування в Україні та можливості її оптимізації.

Для цього скористаємося методом «: шість думаючих капелюшків».  (легенда про старого майстра)

Обєднання в 6 груп  (будь-яким способом, яким володіє тренер)

6 груп – це 6 капелюшків, кожен з яких має свій колір.

Білий капелюшок – виділення фактів, цифр, відомостей, статистики. Інформація даною групою не оцінюється.

Чорний капелюшок – критика, негативні аспекти ситуації.

Червоний капелюшок – емоції, почуття, передчуття, визначення здібностей, на розвиток яких вплинула ситуація, що розглядається.

Жовтий капелюшок – це оптимістичні, позитивні сторони, вміння побачити добре в будь-якій ситуації.

Зелений капелюшок – творчість (відображення ситуації у вигляді віршів, пантоміми, сценки та ін..

Синій капелюшок – значимість ситуації, її завуальовані сторони, життєвий урок, що з неї випливає.

(групи разом з капелюшком отримують картку з поясненням, про що свідчить їх капелюшок)

Дискусія за планом:

  1. Визначити, які напрямки природокористування переважають у вашому регіоні.
  2. Вказати негативні наслідки для регіону, спричинені нераціональним природокористуванням у цих напрямках.
  3. Запропонувати можливі рішення, які дозволяють оптимізувати природокористування у вашому регіоні, і в Україні в цілому.

 

( робота в групах, обговорення 10 хв, після чого представник групи одягає свій капелюшок , і презентує результати роботи групи, а його помічник заносить дані до таблиці на ватмані, або дошці). Обговорення.

Білий капелюшок

 

 

 Червоний капелюшок

Чорний капелюшок

 

 

Жовтий капелюшок

Зелений капелюшок

 

 

 

 Синій капелюшок

 

V.   Рефлексія.  Підведення підсумків тренінгу (метод «Чарівний екологічний клубочок»)

Що я дізнався про збалансований розвиток?

 Чи важливо, щоб всі країни світу, і зокрема Україна, жила за законами «Збалансованого розвитку»?

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 березня 2020
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку