Урок-тренінг
(10 клас, інтегрований курс «Природничі науки»)
на тему «Україна на шляху до збалансованого розвитку»
Урок розробила
Полякова Надія Володимирівна,
учитель біології та екології
учитель вищої категорії,
учитель-методист,
відмінник освіти України
КЗ «Шарівський ліцей»
Валківської районної ради,
Харківської області
Мета уроку: ознайомити дітей з поняттям «збалансований розвиток»;
розглянути найважливіші баланси у сфері природокористування;
розвивати логічне мислення, екологічну свідомість і культуру;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: 6 кольорових капелюхів, ватман, папір, фломастери.
Хід уроку-тренінгу
І. Організаційний момент.
ІІ. Введення в тему . Слово учителя..
Що таке «збалансований розвиток? ( інтерактивний метод «Асоціативний кущ»)
ІІІ. Складові збалансованого розвитку.
Спробуємо проаналізувати існуючу структуру природокористування в Україні та можливості її оптимізації.
Для цього скористаємося методом «: шість думаючих капелюшків». (легенда про старого майстра)
Об’єднання в 6 груп (будь-яким способом, яким володіє тренер)
6 груп – це 6 капелюшків, кожен з яких має свій колір.
Білий капелюшок – виділення фактів, цифр, відомостей, статистики. Інформація даною групою не оцінюється.
Чорний капелюшок – критика, негативні аспекти ситуації.
Червоний капелюшок – емоції, почуття, передчуття, визначення здібностей, на розвиток яких вплинула ситуація, що розглядається.
Жовтий капелюшок – це оптимістичні, позитивні сторони, вміння побачити добре в будь-якій ситуації.
Зелений капелюшок – творчість (відображення ситуації у вигляді віршів, пантоміми, сценки та ін..
Синій капелюшок – значимість ситуації, її завуальовані сторони, життєвий урок, що з неї випливає.
(групи разом з капелюшком отримують картку з поясненням, про що свідчить їх капелюшок)
Дискусія за планом:
( робота в групах, обговорення 10 хв, після чого представник групи одягає свій капелюшок , і презентує результати роботи групи, а його помічник заносить дані до таблиці на ватмані, або дошці). Обговорення.
Білий капелюшок
|
Червоний капелюшок |
Чорний капелюшок
|
Жовтий капелюшок |
Зелений капелюшок
|
Синій капелюшок |
V. Рефлексія. Підведення підсумків тренінгу (метод «Чарівний екологічний клубочок»)
Що я дізнався про збалансований розвиток?
Чи важливо, щоб всі країни світу, і зокрема Україна, жила за законами «Збалансованого розвитку»?