14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Урок-тренінг "Дихання.Захворювання дихальної системи"

Про матеріал
Урок - тренінг, створений для закріплення знань з теми: "Дихання. Захворювання органів дихання". Може бути використаний на уроках Основ здоров'я та біології .
Перегляд файлу

Тема: Дихання. Захворювання органів дихання .

Мета:

Освітня:

  •                     розширити, систематизувати знання учнів про захворювання дихальних шляхів;
  •                     формувати вміння пошуку наукових фактів про хвороби  органів дихання, знаходити відмінності між фактами та судженнями;
  •                     ознайомити з профілактикою захворювань органів дихання.

Розвивальна:

  •                     сприяти подальшому розвитку вміння працювати з підручником та різними джерелами інформації, вибирати головне в матеріалі, який вивчається, уміння порівнювати та робити відповідні висновки;
  •                     формувати в учнів критичне мислення.

Виховна:

  •                     виховувати бережливе ставлення до власного організму ;
  •                     виховувати гігієнічні навички.

Тип уроку: урок -тренінг

Міжпредметні зв’язки: медицина, музика, література, фізична культура.

Методи і методичні прийоми:

  1.                 Інформаційно-рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та медіа  нових знань, робота з додатковим матеріалом.

  1.                 Репродуктивний:

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

  1.                 Проблемно-пошуковий:

постановка проблемного питання, робота у групах

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та логічного мислення.

  1.                 Візуальний: складання всіх етапів роботи для висновку наприкінці уроку.

Матеріали та обладнання:  схеми  підручника, таблиці,  комп’ютер, комп’ютерні презентації.

Основні поняття і терміни: грип, ангіна, туберкульоз, трахеїт, бронхіт, пневмонія.

Хід уроку

 

І .  Вступна частина

 

Привітання. Мотивація.

 Доброго дня! Я рада бачити вас. Сьогодні в нас незвичайний урок. Це урок-тренінг. Вважаю, що наша співпраця буде цікавою та корисною. Перед вами дві світлини: Одна – це гірська природа, інша – досягнення сучасності – заводи, смог… (на екрані презентація). Опишіть будь ласка свої враження. Що ви відчуваєте від погляду на кожну з них? (…………).

Ось такий парадокс. Ми бажаємо дихати чистим повітрям, але, нажаль, технічний прогрес вимагає, щоб ми пристосовувались до екологічних змін. Тому нам потрібно знати як захистити себе від захворювань дихальної системи.

 Протягом 45 хвилин ви дізнаєтесь про захворювання органів дихання та методи профілактики захворювань дихальної системи.

 

 Знайомство.

 

 Ми з вами добре знаємо один одного, але сьогодні будемо знайомитись з іншого боку. В мене в руках повітряна кулька – символ чистого повітря. Ми будемо передавати її по колу говорячи: « Мене звуть Дмитро… Щоб зустріти свій 100-річний ювілей я … буду займатися спортом…..»…(далі по колу кожен говорить про себе).

Тепер ми знаємо на що ми здатні для того, щоб досягти мети - жити 100 років. Тому давайте розправимо плечі, вдихнемо глибоко повітря і почнемо творчу співпрацю.

 

Очікування. 

 

Зараз на аркушах паперу напишіть чого ви очікуєте від тренінгу.

Перед нами гора. Розмістіть свої очікування у підніжжя. Ми будемо прагнути досягти вершини цієї гори.(можна зачитати очікування)

 

Правила тренінгу.

 

Але щоб рухатись далі нам необхідно обговорити спільні правила нашої подорожі, яких ми будемо дотримуватися.

  • Без критики;
  • Поважати один одного;
  • Слухати та чути;
  • Бути активними.

Учасники самостійно пропонують правила…(можна записувати на дошці або заздалегідь підготувати на екрані)

 

Ділення на групи.

 

 Щоб нам було зручніше працювати ми сформуємо команди. (по 6 учнів у 4 команди). Все! Можемо вирушати!

ІІ.  Основна частина.

 

Теоретичний блок.

 

 Перший вдих, перший крик – так починається життя. Для здійснення процесу дихання необхідно повітря. Ще Гіппократ назвав повітря «Пасовищем життя». Не тренована людина може прожити без повітря лише одну хвилину.

  Про цілющу силу чистого повітря дуже переконливо говорить лікар Комов в романі Павленко «Щастя»: «... ваша хвороба вимагає прості ліки - повітря. Побільше його і наяву і уві сні. Потрібно наскрізь продути себе, омити кожну клітину свою свіжим повітрям. Їсти на відкритому повітрі. А спати неодмінно ... Отже, почніть приймати повітря в самих необмежених дозах. Навчіться дихати. Звикайте ставитися до повітря, як до їжі, пережовувати його носоглоткою, відчувати на смак, на запах, насолоджуйтеся їм, як гурман ... Пийте тільки проточне повітря ... Тримайтеся в своїй хворобі політики відкритих дверей.»

 

Повітря (хтось з учнів)

 

Повітря і не видно, і не чути.
Але без нього нам не обійтись.
Не можна ні хвилиночки пробути.
Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,
Метелик, що над квіткою летить.
І дише рибка й рак, і дише річка...
Повітря треба кожному, щоб жити.

Зараз нам потрібно з’ясувати які ж існують інфекційні хвороби дихальних шляхів?

Кожна команда отримує завдання№1 у конвертах. (Працюють, відповідають, оформлюють на дошці).

 

Конверт1

 

 Визначте якої хворобі притаманні наступні симптоми:

підвищена температура тіла, озноб, слабкість, чхання, слизові виділення з носової порожнини, можливий кашель.

Оберіть серед запропонованих: Алергічний риніт, Астма, Грип

 

Конверт2

 

Визначте якої хворобі притаманні наступні симптоми:

запалення бронхів з ураженням їх слизової оболонки. Характерний кашель з виділенням мокроти, задишка, біль у грудях, хрипи в легенях. Температура тіла може бути нормальна. Виникає як ускладнення після інфекцій дихальних шляхів, або в зв'язку з переохолодженням, зниженням імунітету.

Оберіть серед запропонованих: Запалення легенів, Туберкульоз, Бронхіт.

Конверт3

 

Визначте якої хворобі притаманні наступні симптоми:

гостре інфекційне захворювання, характеризується раптовим підвищенням температури тіла (38-39 С), погіршенням загального стану, поява задишки, болів у боці, кашель.

Оберіть серед запропонованих: Дифтерія, Ангіна, Пневмонія.

 

Конверт4

 

Визначте якої хворобі притаманні наступні симптоми:

інфекційна хвороба, при якій руйнується тканина легенів, що може привести до смерті людини. Збудник потрапляє в організм повітряно-крапельним шляхом, може тривалий час знаходиться в організмі людини, не викликаючи хвороби. У несприятливих умовах (погані умови життя, харчування, переохолодження організму) збудник активується і людина захворює.

Наявність збудника в організмі перевіряють за допомогою проби манту.

Оберіть серед запропонованих: Нежить, Плеврит, Туберкульоз.

 

Які ще хвороби дихальних шляхів можна згадати? (Додають… ОРВІ, ОРЗ, Ангіна….)

 

Як передаються інфекційні хвороби дихальних шляхів? (додають до оформлення на дошці)

  • Крапельний шлях передачі (посуд, рушник, носовик…)
  • Повітряно-крапельний(Чхання, кашель)

 

Наступне завдання № 2.

 

Враховуючи все що ми з вами говорили, кожна команда на аркушах паперу з абеткою повинна написати як можна захистити себе від захворювань дихальних шляхів?

Озвучення результатів.

А – апельсин (Віт. С)

Б – біг

В – вітамін

Г – гімнастика

Д – дихання свіжим повітрям…..    (Можна дати зробити заготівки вдома.)

 

Всі шляхи захисту можна об’єднати одним словосполученням - треба підвищувати імунітет.(оформлення на дошці)

 

Зараз пропоную вашій увазі  невеличку виставу

 

Можна розіграти за ролями. (Автор,  Імунітет, Кашель, Чих, мадам Простуда, Віруси)

 

Мав в собі Імунітет

Від хвороб пріоритет.

Знав багато він прийомів

І великий ще секрет.

Ось зустрів Імунітет

Неприємностей квартет:

Кашель,

Чих,

Мадам Простуду,

Ну, і вірусів букет.

В бій вступив Імунітет,

Всіх відправив в лазарет,

З’їв корзину вітамінів,

Та фруктовий блюм-паштет.

Неприємностей квартет

Переміг Імунітет,

Та отримав він повагу,

Ще й добув авторитет.

 

Обговорення

 Після отриманої інформації давайте зробимо загальний висновок про те, які профілактичні заходи потрібно вживати, щоб уникнути захворювань дихальної системи . (Називають )

 

Роздати кожному (Можна оформити у вигляді пам’ятки) . Теж повісити на дошці

 

1. Дотримуватися особливих правил в період епідемій (робити щеплення, як можна рідше відвідувати багатолюдні місця, уникати контактів з хворими людьми, використовувати ватно-марлеві пов’язки).

2. Дотримуватися режиму дня і правил гігієни, повноцінно харчуватися, не перевтомлюватися.

3. Уникати переохолоджень організму, дихати через ніс.

4. Не ухилятися від медичних оглядів.

5. Підвищувати опірність організму до інфекційних хвороб за допомогою загартовування, фізичних вправ.

6. Регулярне вологе прибирання приміщень, провітрювання, перебування на свіжому повітрі 2-3 години на добу.

7. Відмовитись від поганих звичок (Куріння, алкоголь).

 

Допоміжні активності

 

 Всі ми дихаємо, але дихати треба вміючи. Чи знаєте ви як треба це робити?

Тому я приготувала  для вас маленький корисний подарунок – дихальна гімнастика Стрельнікової О.М. (Асистенти показують декілька вправ під музичне оформлення).

 

ІІІ. Заключна частина

 

Підведення підсумків.

 

 Сьогодні на уроці ми познайомилися з… (робити за допомогою опорного стенда, який сформувався в процесі уроку).

 

  Відомий учений-фізіолог Іван Петрович Павлов сказав: "Людина може жити до 100 років. Ми самі своєю нестриманістю, своїм потворним поводженням з власним організмом зводимо цей термін до набагато меншою цифри ".

Сподіваюся, що сьогоднішній урок дасть можливість вам задуматися про цінність людського життя, в якій людина - творець свого здоров'я.

 

Зворотній зв’язок

 

Давайте згадаємо що ми очікували на початку нашого заняття. Чи справдилися ваші очікування.  Якщо так, то рухаємось до вершини нашої гори. (Переміщуємо липучки-очикування на верхівку гори).

 

Завершення тренінгу

 

Учасники об’єднуються в коло, беруться за руки та висловлюють свої враження від уроку. Вчитель починає першим та закінчує подякою всім учасникам та присутнім (можна оголосити оцінки та задати домашнє завдання).

doc
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку