Урок-тренінг «Здорове харчування – здорове життя»
Мета:
Очікувані результати
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали :
Що підготувати заздалегідь:
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання |
5 хв. |
Мозковий штурм |
5 хв. |
Робота в групах |
10 хв. |
Руханка «Хліб – всьому голова» |
2 хв. |
Перегляд відеофрагменту |
3 хв. |
Гра «Шеф-кухар» |
8 хв. |
Гра «У супермаркеті» |
5 хв. |
Перегляд відеофрагменту |
2 хв. |
Підсумкове завдання |
2 хв. |
Немає більш щирої любові ніж любов до їжі
(Джордж Бернард Шоу)
Щоб здоровя гарне мати,буду їжу прославляти.
Ой смачна пшоняна каша! Де,шановні,ложка ваша?
Хочте їжте з огірочком, ну,а можна і з медком,
І запийте все кваском, затанцюйте гопаком!
Ніжні з борошна галушки у макітрі на столі.
З часником смачні пампушки і великі,і малі!
А картопелька варена у прикуску із сальцем –
Це козацька їжа денна з чорним печеним хлібцем.
Соковиті ніжні фрукти і солодкі, як нектар.
Покуштуйте, люди добрі, для здоров’я щедрий дар!
Стартові завдання
1.Зворотній зв'язок. Учні розповідають, про що говорилося на минулому уроці.
2.Знайомство.Оригінальне привітання: вправа «Якби я був їжею,то був би….» . Учні пояснюють свою відповідь.
3.Очікування. Роздати учням роздруковані яблука, одна сторона яких червона, а друга – зелена. На червоній стороні учні пишуть свої очікування від тренінгу. (Яблука прикріплюють на дерево зеленою стороною . Наприкінці тренінгу учні проаналізують свої очікування . Якщо вони співпали, яблука стають червоними,а якщо – ні,то вони залишаються зеленими). (Дод.1)
Мозковий штурм. Використовуючи правило піднесеної руки,скажіть:
а) для чого потрібно їсти;
б)назвіть одне блюдо,що вам подобається і одне,що не подобається;
в)що впливає на формування ваших харчових навичок.
Робота в групах.
Слово вчителя: «Як ви знаєте, поживні речовини складаються з білків, жирів, вуглеводів, вітамінів і мінеральних речовин. Зараз ви об’єднаєтесь у 4 групи і зробите повідомлення про ці поживні речовини. ( Учитель роздає підготовлені картки з інформацією про білки, вуглеводи, вітаміни. Кожна група доводить свою інформацію). (Дод.2)
Руханка «Шлях хліба від лану до столу».
Запропонувати учням стати по колу.
Слово учителя: «За допомогою своїх рук ми прослідкуємо шлях хліба від лану до столу. Спочатку треба посіяти зерно( виконують рухи, імітуючи сіяння зерна).
Зерно росте і наливається (тягнуться до сонечка),а потім його жнуть і молотять (імітують відповідні рухи), борошно просіюють (виконують рухи, імітуючи просіювання борошна) і додають дріжджі,сіль та цукор. Все це розчиняють у теплій воді і добре вимішують тісто(виконують рухи, імітуючи вимішування тіста). Вимішане тісто накривають рушником (присідають, накриваючи руками голову) і ставлять в тепле місце, щоб підійшло. Коли тісто добре піднялось у формі (поступово піднімаються), ставимо в духовку і печемо, поки хліб добре зарум’яниться (учні підстрибують). Хліб-готовий.
Перегляд відеороліка «12 фактів про їжу: цікаві властивості та користь» (https://www.youtube.com/watch?v=BZdZOiLSCA0)
Гра «Майстер- шеф».
Слово учителя: «Ви знаєте, що принципами раціонального харчування є помірність, різноманітність і збалансованість. Подивіться на піраміду здорового харчування і складіть меню на день для школяра. (вчитель пропонує на плакаті піраміди харчування скласти меню) В ньому мають бути холодні закуски, салати, основні страви гарніри, напої. Кількість прийомів їжі – 4.
(Учні складають піраміду здорового харчування).(Дод.3).
Гра» У супермаркеті».
Слово вчителя: «Використовуючи правило піднятої руки, покажіть,хто з вас час від часу купує хот-доги, чіпси, сухарики, колу,пепсі,фанту. Пропоную вам віправитися до супермаркету і обрати продукти, які вважаєте для себе смачними і корисними».
Кольоровою крейдою вчитель позначає територію супермаркета. Дві групи учнів беруть кошики і відправляються за продуктами. Потім всі разом розбирають продукти, коментуючи, чому обрали той чи інший продукт покупки. (Дод.4)
Перегляд відеороліка «Корисна їжа чи фаст фуд?»
https://www.youtube.com/watch?v=YGMJwJpP-As
Підсумкове завдання (закріпити набуті знання)
Зробимо висновки:
Слово вчителя: «Підводячи підсумки нашого заняття, звернемося до нашого дерева із зеленими яблуками. Перевіримо, чи виправдалися наші очікування. Якщо так, то наші яблука стають червоними, а якщо ні – залишаються зеленими.
Наше заняття підходить до завершення і ми повертаємось до ваших очікувань,щоб обговорити , чи виправдались вони, а якщо ні – то яблука залишаються зеленими».
Вправа «Я бажаю тобі…»
Всі стають у коло і передають писанку – символ здоров’я і довголіття і висловлюють добрі побажання або слова подяки один одному.
Додаток 1
Додаток 2( Робота в групах).
Додаток 3 (Гра «Майстер-шеф»)
Додаток 4 (Гра «У супермаркеті»)