Урок-тренінг з фізики у 9 класі
за темою: “Індукція магнітного поля. Лінії магнітної індукції. Магнітне поле”
Підготувала:
Шовкопляс А.С.,
вчитель фізики
Мар'ївського НВК
Урок-тренінг за темою: Індукція магнітного поля. Лінії магнітної індукції. Магнітне поле
Мета: розкрити сутність явища електромагнітної індукції; сформувати розуміння учнями фізичного змісту закону Фарадея; подальший розвиток навичок дослідницької діяльності ; розвивати логічне мислення та вміння пояснити результати дослідів; подальший розвиток вмінь учнів спостерігати, порівнювати, застосовувати раніше засвоєні знання в новій ситуації, міркувати, аналізувати, робити висновки; на прикладі біографічних фактів з життя М. Фарадея, показати цілеспрямованість і працьовитість вченого; подальше формування культури праці та дбайливого ставлення до приладів.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форма проведення: урок-тренінг
Обладнання: конспект уроку, ватмани, маркери
- Знайомство. Вчитель пропонує кожному учню назвати своє ім'я та фізичне явище з яким учень може себе порівняти.
- Очікування. Кожен учень записує свої очікування від вивчення теми та прикріплює їх на дерево.
- Введення правил
Фронтальне опитування
Назвіть основні властивості постійних магнітів.
4. Вивчення нового матеріалу
Клас поділяється вчителем на 4 групи. Кожна група отримує завдання, яке вона опрацьовує та презентує решті учнів.
1 група — Визначаємо силову характеристику магнітного поля
2 група — Зображуємо магнітне поле. Однорідне магнітне поле
3 група — Магнітні аномалії
4 група — Розглядаємо магнітне поле Землі
Після виконання роботи з класом проводиться руханка. (Миші та хатки)
5. Закріплення вивченого
Фронтальне опитування
1. Дайте означення магнітної індукції.
2. Як напрямлений вектор магнітної індукції?
3. Якою є одиниця магнітної індукції в СІ? На честь кого її названо?
4. Наведіть означення ліній магнітної індукції.
5. Який напрямок узято за напрямок магнітних ліній?
6. Від чого залежить щільність розташування магнітних ліній?
7. Яке магнітне поле називають однорідним?
8. Доведіть, що Земля має магнітне поле.
9. Як розташовані магнітні полюси Землі відносно географічних?
10. Що таке магнітні бурі? Як вони впливають на людину?
- Що сподобалося на уроці найбільше?
- Що запам'ятали?
Що дізналися?
Вчитель пропонує учням встати в коло, взятися за руки і побажати сусіду чогось хорошого.