Урок-тренінг «Міцна сім’я – могутня держава»

Про матеріал
Урок-тренінг створений для учнів початкової школи, мета якого - виховувати любов і повагу між найближчими та найріднішими людьми - батьками та дітьми; допомогти дітям і вчити їх бути чемними, уважними, завжди пам’ятати, що найрідніших людей ніж батьки немає
Перегляд файлу

Урок – тренінг для учнів 3  класу

Тема: «Міцна сім’я – могутня держава»

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитисясамоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

 загальнокультурної дотримуватися норм мовленнєвої культури, цінувати культурологічні основи сімейних явищ, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

громадянської усвідомлювати свою належність до соціально-культурного середовища, бережливо ставитися до людей, до самого себе; сприяти  формуванню в учнів уявлення про сім ю , як осередок любові, емпатії,  взаємної допомоги та відповідальності.

здоров'язбережувальної удосконалення фізичної , соціальної, психологічної та духовної складових здоров'я.

    предметних компетентностей:

розширити  уявлення  учнів  про  сім’ю  як  чинник  здоров’я,  про  те,  що   сім’ї  бувають  різними,  що  члени  родини  дбають  одне  про  одного  у  різний  спосіб,  спонукати   дітей  допомагати  батькам  та  іншим  членам  родини,  виховувати  дбайливе  ставлення  до  здоров’я  всіх  членів  сім’ї,  повагу  до  старших  членів  родини.

Обладнання і матеріали: плакат «Правила роботи», «Дерево очикувань», ілюстрації до теми, індивідуальні картки, чисті аркуші паперу, стікери, родинні дерева.

Очікуванні результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  1. характеризувати та оцінювати свою поведінку в сім’ї;
  2. давати визначення поняттям сім’я, родина;
  3. розповідати про важливість виконання своїх обов’язків у сім’ї.
  4. знати яке значення для людей має родина;
  5. знати яка атмосфера повинна панувати в сім’ї, щоб усі були здорові.

Хід уроку-тренінгу

 

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент:


Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,

А здоровий і веселий – щастя не мине!


- Доброго  дня,   діти!. Давайте ми  привітаємось один з одним , але зробимо це не звичайно. Станемо у коло і пограємо .

2. Хвилинка настрою

 Вчитель:

― Діти, давайте піднімемо руки долоньками вгору.

Привітаємося до сонечка, яке не дарує вам в холодну пору багато тепла, але дарує нам посмішку і гарний настрій. А коли буде гарний настрій, то і буде у вас міцне здоров’я. Адже здоров’я – найбільший скарб у житті. Бережіть його! Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо. Його потрібно зберігати і зміцнювати.

3. Вправа «Знайомство»

 Хоча ми з вами вже давно знайомі, але я хочу запропонувати вам дати відповідь на таке запитання:

-Як би ви хотіли, щоб вас сьогодні  називали?      

Учитель пропонує дітям  вправу для знайомства: кожен  має продовжити таку фразу: «Мене звуть (ім я). У моїй родині (кількість членів родини).

4. Зворотний звязок. Робота в парах. Щоб наша робота була плідною ми повинні домовитись про правила роботи у групі. 

Які правила при роботі ви можете запропонувати? 

  1. Треба бути чесними, ввічливими, уважними.
  2. Спокійно висловлювати свою думку.
  3. Треба злитись і ображати інших.
  4. Не глузувати і не вихвалятись.
  5. Якщо чогось не вмієш, учись в інших.
  6. Не допомагай іншим.
  7. Підтримуй  своїх однокласників.

Висновок. Отже, навчаючись в колективі, виконуючи якусь роботу, важливо вміти взаємодіяти з іншими людьми.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Діти, сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. А про що він буде, ви здогадаєтеся самі, коли розгадаєте кросворд.

      1. Вправа «Клубочок загадок»

 Діти відгадують загадки, передаючи клубок ниток з рук в руки.

  1. З ним ніколи не сварюся, іграшками поділюся.

Буду з ним дружити, гратись, бо це мій рідненький …(братик)

  1. Добрий, дуже справедливий, біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато, гордимося, це наш …(тато)

  1. Він чимало літ прожив, на повагу заслужив.

Для матусі він – татусь, а для мене він -….(дідусь)

  1. Хитрі очі, дві косички, у веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка називається …..(сестричка)

  1. Пестить, ніжить і голубить, розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся, бо вона моя …(бабуня)

  1. Дуже щира і ласкава  для дочки і сина ….(мама)

2. Вправа « Очікуванння».

Отже, сьогодні ми спробуємо з'ясувати значення та зміст відомих вам слів: сім'я, родина, рід, більше дізнаємося  про стосунки між членами родини; про обов’язки у сім’ї, будемо вчитися як слід піклуватися один про одного та  звертатися по допомогу до  членів родини, як додати зусиль, щоб сі'мя була дружною.

3.Вправа «Кошик з плодами».

        У кожного учня шаблон яблучка. Діти  вголос говорять про свої очікування від уроку, і шаблони розташовують на дереві. В кінці тренінгу, якщо очікування справдилися, діти прикріплюють їх до кошика.

4. Вправа «Склад родини»

 Вчитель:

  • А зараз давайте виконаємо вправу «Склад родини». Для цього нам потрібно об’єднатися у дві групи  таким чином : я дам вам кольорові  папірці , у кого будуть однакові це буде одна група.
  • Підійдіть до столу за позначками . На столі лежать картки. Вам потрібно разом відібрати тільки картки з назвами членів родини  та розташувати  їх у будиночках. Цю вправу ми робимо на час, хто скоріше. Почали.    

Підсумок:

Отже, ми пригадали , як  називають членів родини.

А як називають людей будинки людей яких стоять поруч ? Сусіди.

Сусіди також повинні жити у дружбі один з одним.

III. Теоретичний блок

1. Інформаційне повідомлення – бесіда

 У словнику значення слова «сім’я» трактується наступним чином: "Це група людей, що складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом". Це ті, кого ми любимо, про кого піклуємося, кому бажаємо здоров’я, щастя і добра. У житті кожної людини родина займає особливе місце. Слово «сім’я» звичне і приємне. Ми одразу згадуємо тата, маму, дідусів, бабусь, братиків,сестричок. У сім’ях разом можуть жити два, три покоління. Наприклад, крім батьків і дітей, можуть жити бабуся, дідусь, прабабуся, прадідусь. Якщо в сім’ї троє і більше дітей, то така сім’я є багатодітною. Родини бувають різні, у яких є і мама, і тато, а буває й так, що є тільки один з батьків. Не в усіх є бабусі й дідусі, братики й сестрички. Є сімї, у яких живуть усиновлені діти або діти живуть з бабусею чи дідусем, іншими родичами. Але ви повинні любити і поважати свою сімю, допомагати один одному.

  • А хто це найрідніші люди?
  • Так, це мама, тато, братики, сестрички.

Тато – господар дому,

мама – його берегиня,

діти – радість, окраса і поміч.

Це сім’я, родина.

2. Асоціативний кущ.

- З чим асоціюється у вас слово  родина  ?

- Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.

- Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі й бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім’я.

      У родині має панувати злагода і повага до близьких, менші повинні шанувати старших, особливо бабусь і дідусів. Адже вони-коріння сім'ї, прожили довге життя, багато знають і уміють. Кожна сім'я – це частинка великого українського народу.

  • У Конвенції ООН про права дитини є така стаття « Ніхто не може розлучити мене з моїми батьками без моєї згоди. Я маю право бачити своїх батьків, коли мені захочеться».
  • Саме в здоровій сім’ї дитина:
  1. Почуває себе потрібною і важливою для всіх її членів
  2. Забезпечена захистом
  3. Відчуває тепло і любов рідних
  4. Розвивається як неповторна особистість
  5. Має приклади для наслідування
  6. Навчається уважно ставитися не тільки до свого здоров’я, але й до здоров’я близьких людей.

   Отож, Сім’я- це найближчі для тебе люди, мама,тато. Усі сім’ї різні . У кожної сім’ї є свої правила. У сім’ї, де всі допомагають один одному, завжди панують добробут і здоров’я.

3. Колаж «Моя родина»

( Діти показують  фото своєї сім’ї і виготовляють колаж. )

Моя сімя …. ( велика чи маленька). Вона складається з …

Мою маму звати…

Мій тато…

Братик…

Сестричка…

Дідусь і бабуся…

4. Руханка «Овочевий салат». Кожен учень отримує картинку овоча (буряк, картопля, морква, огірок, цибуля). Коли вчитель буде називати будь - який овоч, діти у кого є  зображення цього овоча повинні помінятися між собою місцями).

5.Бесіда про обов’язки дітей у сім’ї.

Діти – найцінніше що є у батьків. Вони безмежно люблять і шкодують їх. І все що можуть зробити роблять самі, оберігаючи своїх дітей від найлегшої роботи. Але діти також повинні мати свої обов’язки в сім’ї.

6. Руханка-пантоміма « Мої обов’язки в сім’ї»

 А тепер проведемо руханку і дізнаємося які у вас вдома домашні обовязки. ( Учні стають в коло. На підготовлених картках - малюнки, які потрібно дитині показати рухами).

 Витирати пил, догляд за кімнатними рослинами, тваринами, прибирати пилососом, чистити взуття, виносити сміття, ремонт, підготовка до свята, робота в саду, робота на городі, збір і переробка врожаю

― Діти, а в вашій класній родині є у вас обов’язки?

ІV. Практична частина. Робота в групах. Діти об’єднуються за кольорами світлофора.

  1. Група 1 (червоний колір) створити колаж «Дружна сім'я» : вибрати і наклеїти на ватмані картинки, де зображена дружна сім'я.

Група 2(жовтий колір)   створити колаж «Мої обов’язки в сімї» вибрати і наклеїти на ватмані картинки, де зображені  обов’язки дітей в сім'ї .

          Група 3(зелений колір) – вибрати із  запропонованих правил, правила дружної сім'ї.

  1. Презентація групами своїх робіт.

Підсумок: «Ітак, щоб порадувати когось

у сім'ї, потрібно працювати разом».

3. Робота в групах. Мозковий штурм.

Як ти вчиниш, якщо…

• У мами розболілась голова, а ти переглядаєш свій улюблений фільм.

• Сестричка просить почитати книжку, а ти збираєшся на прогулянку. 

• Ти з другом розмовляєш по телефону, а тебе покликала мама.

• Тобі захотілося велосипеда, а в батьків немає грошей.

V. Заключна частина

1. Творча гра « Палац побажань»

 ― Що б ви попросили у Феї Бажання?

 Уявіть, ви піднімаєтеся сходинками у її палац. Кожна сходинка - те чи інше побажання для вашої сім’ї. Заплющить очі. Подумайте свої бажання для вашої родини і напишіть їх на серці «Бажання» . Ми подаруємо ці сердечка нашій Феї і вона передасть наші бажання всім нашим родинам.                                                

2. «Чи погоджуєшся з поданими  твердженнями?»

  • Якщо ти згоден з тим, що почуєш, обведи кружечком відповідь «так».
  • Шанувати старших
  • Не прислухатися до порад членів родини
  • Виконувати свої обов’язки
  • Допомагати одне одному
  • Сваритися
  • Не слухати нікого
  • Піклуватися одне про одного
  • Робити що заманеться
  • Разом відпочивати
  • Піклуватися про менших братиків і сестричок.

(Ключ до тесту: якщо обрані відповіді з першого стовпчика, то ти – молодець! Ти знаєш що треба робити, аби твоя сімя була дружною).

  1. Рефлексія.

Вправа «Очікування»

  • Діти, погляньте на наше дерево, чи здійснилися ваші очікування?
  • Тоді давайте спробуємо назбирати яблучка в кошик. (Діти,в кого здійснилися очікування кладуть  яблучка до кошика).

VI. Заключна частина. Підведення підсумків.

1. Вправа «Чарівна долонька».(на партах лежать вирізані долоньки).

 Слово вчителя: « Оця маленька

долонька може принести вашим батькам

велику радість. Напишіть на кожному

пальчикові, що ви можете зробити

для своїх батьків. (Помити посуд,

обійняти, допомогти готувати вечерю,

прибрати свою постіль, витерти пил, полити квіти, попилососити

тощо.)

2. Зворотний звязок.

Продовж фразу: « Щоб родина була дружньою, треба … .»

3. Прощання.

Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють: «Бажаємо всім міцного здоров’я і жити в дружній сім’ї!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
1222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку