Урок-тренінг "Ризики статевого дозрівання"

Про матеріал
Урок – тренінг "Ризики статевого дозрівання підлітків" Наприкінці заняття учні: називають причини і наслідки ризикованої статевої поведінки; пояснюють вплив психоактивних речовин на статевий розвиток; оцінюють ризики інфікування ВІЛ у різних ситуаціях; демонструють вміння висловлювати симпатію без інтимних стосунків.
Перегляд файлу

                                               8 клас

Урок – тренінг "Ризики статевого дозрівання підлітків"

 

Наприкінці заняття учні:

називають причини і наслідки ризикованої статевої поведінки;

пояснюють вплив психоактивних речовин на статевий розвиток;

оцінюють ризики інфікування ВІЛ у різних ситуаціях;

демонструють вміння висловлювати симпатію без інтимних стосунків.

Обладнання і матеріали:

папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.

Що підготувати заздалегідь:

плакати "ВІЛ-інфекція" (для презентацій проектів);

інформаційні листки "Інформація про ІПСШ";

картки зеленого та червоного кольорів;

виставка літератури "Все про ВІЛ/СНІД та ІПСШ".

Домашнє завдання:

підручник Т.В. Воронцова "Основи здоров'я ", §7. Робочий зошит,     ст. 39-40, завдання 1-8.

План уроку-тренінгу:

 

Актуалізація  теми, стартові завдання - 5 хв.

Міні-лекція, обговорення - 5 хв.

Робота в групах - 7 хв.

Рухавка - 2 хв.

Взаємонавчання - 8 хв.

Практична робота - 13 хв.

Підсумкові завдання - 3 хв.

Завершення тренінгу - 2 хв.

Актуалізація теми, стартові завдання

Привітання.

Знайомство і зворотний зв'язок

Продовжіть фразу: "Я щасливий (щаслива), що я хлопець (дівчина), тому що...".

Назвати тему і завдання уроку.

Гра "Шнурівка"

Об’єднати учнів у дві групи (хлопці-дівчата). По черзі кожна група називає  фізіологічні і психологічні ознаки статевого дозрівання підлітків. Виграє команда, яка останньою назве ознаку.

Обговоріть, що є спільним для статей.

Міні-лекція "Причини і наслідки ранніх статевих стосунків"

Інтимні статеві стосунки – частина повноцінного життя більшості дорослих людей. Вони дають змогу виконати найвище призначення людини – стати батьком або матір’ю. Та іноді ці стосунки призводять до негативних наслідків: психічних травм, осуду з боку інших людей, небажаної вагітності, інфекцій, що передаються статевим шляхом, у тому числі ВІЛ. Більшість підлітків мріє лише про емоційну близькість, фізична близькість поки що не є для них актуальною.  Чому ж підлітки зважуються на фізичну близькість хоч і не готові до неї? Одна з причин – настирливе нав’язування деяким фільмами ідеї лібералізації моралі. Інша причина  - вживання психоактивних речовин.

Мозковий штурм: "Чому підлітки зважуються на інтимні стосунки?"

Робота в групах

Об’єднайтесь у 3 групи. Обговоріть можливі наслідки статевих стосунків.

Група 1. для юнаків.

Група 2. для дівчат.

Група 3. для обох статей.

Рухавка "Ріст і вік"

Вишикуйтесь у шеренгу за зростом і розрахуйтесь по порядку. Запам’ятайте свій номер.

Вишикуйтесь за віком (дата народження). Розрахуйтесь і порівняйте із попереднім. Поміркуйте, чи завжди вік учнів відповідає їхньому зросту.

Взаємонавчання "Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ)"

Об’єднайтесь у 6 груп. Розподіліть між собою інформацію про ІПСШ (інформаційні листки) і підготуйте повідомлення про їх збудники, симптоми, наслідки для здоров’я, а також профілактичні заходи. Поділіться даною інформацією з членами паралельних груп.

Практична робота  "ВІЛ-інфекція"

Підготовка до роботи

Вікторина "Що я знаю про ВІЛ-інфекцію?"

Завдання

У вас на столах лежать картки червоного та зеленого кольорів. Зараз я буду зачитувати твердження, з яким ви можете погоджуватись або ні. У разі згоди ви піднімаєте картку зеленого кольору, а незгоди ─ червоного.

Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) передається через:

рукостискання, обійми;

спільне з ВІЛ – інфікованим користування верхнім одягом;

спільне користування фонтанчиком для питної води;

спільне користування голками та шприцами для ін'єкцій;

чхання та кашель;

плавання разом в басейні;

спільні рушники, мило, мочалку;

статевий контакт без презерватива;

домашніх тварин;

посуд, їжу;

спільне користування туалетом, унітазом;

статевий контакт з використанням презерватива;

спільне користування голками для проколювання вух, татуювання, пірсингу;

монети та паперові гроші;

постільну та настільну білизну;

переливання крові;

дверні ручки та спортивні снаряди;

поцілунки;

комарів та інших комах;

грудне годування немовляти ВІЛ-інфікованою матір'ю;

народження від ВІЛ-інфікованої матері.

Об'єднайте учасників  у 4 групи (за порами року).  Завдання для груп - створити та презентувати проекти:

1 група – "Як передається ВІЛ"

2 група – "Як не передається ВІЛ"

3 група – "Як ВІЛ руйнує організм людини"

4 група – "Як захиститися від ВІЛ?"

Підсумкові завдання

Робота в групах, інсценування

Слово вчителя

Молоді люди мають багато можливостей висловити свої почуття без інтимних стосунків і уникнути ризику небажаної вагітності та інфікування ВІЛ/ІПСШ.

Об’єднайтесь у 4 групи та обговоріть способи висловлення своєї симпатії та прихильності.

Інсценуйте ці способи.

По черзі продовжте фразу: "На цьому тренінгу я .."

Завершення тренінгу

Стати в коло, взятися за руки і разом сказати: "Шануймося, бо ми того варті!"

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дуюн Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 січня 2022
Переглядів
1330
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку