Мета
Навчити учнів правильно поводитися у незнайомих місцях, на екскурсії; розглянути ситуації до кого звертатися по допомогу, якщо заблукав чи загубився; створити на уроці - тренінгу ділову, доброзичливу атмосферу.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні вміти:
-називати людей, до яких можна звернутися по допомогу, якщо заблукав чи загубився:
- розпізнавати ситуації, в яких не можна повідомляти свою адресу і телефон;
-розповідати напам'ять свою адресу, телефон.
Обладнання і матеріали
-підручник для 1 класу «Основи здоров'я»;
-зошит для 1 класу «Основи здоров'я»;
-фломастери;
-маркери;
-аркуші паперу А4.
Що підготувати заздалегідь
-красивий стілець;
-картки для об'єднання;
-плакат «У незнайомому місці».
УРОК-ТРЕНІНГ
У незнайомому місці
Мета
Навчити учнів правильно поводитися у незнайомих місцях, на екскурсії; розглянути ситуації до кого звертатися по допомогу, якщо заблукав чи загубився; створити на уроці - тренінгу ділову, доброзичливу атмосферу.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні вміти:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Орієнтовна структура тренінгу
№ з/п |
Зміст уроку |
Кількість годин |
1 |
Вступна частина |
10 хв. |
2 |
Основна частина |
10 хв. |
3 |
Практична частина |
12 хв. |
4 |
Зворотний зв’язок |
3 хв. |
ХІД УРОКУ – ТРЕНІНУ
Вступна частина
Знайомство
Вправа «Чарівний стілець».
Діти стають в коло. В центрі кола ставиться який-небудь красивий стілець. Вчитель розповідає дітям про те, що чарівний стілець уміє дарувати гарні якості і, навпаки, забирає все негативне. Але щоб побачити це, треба подивитися чарівними очима на того, хто сидить на чарівному стільці. Діти йдуть по колу і співають:
Хто сьогодні наймиліший?
Хто сьогодні найдобріший?
Раз, два, три, чотири, п'ять!
На стілець чарівний сядь!
По черзі діти сідають на чарівний стілець, і кожен по колу говорить про того, хто сидить на стільці, щось добре.
2. Правила
Вчитель : “Ми домовились виконувати правила. Чи вдається дотримуватись? Починай так:»Я дотримуюсь правила «піднятої руки». А ти? (звертаючись до сусіда)»
Наступний називає інше правило.
Основна частина
1.Бесіда
Вчитель: Ми всі дуже любимо подорожувати, відвідувати зоопарк, цирк, розважатися у парку, ходити до кінотеатру. Розглянемо малюнки у підручнику на сторінці 78. А чи знаєте ви, як там слід поводитися? (відповіді учнів).
2.Робота з підручником
Прочитаємо уважно поради у підручнику на сторінці 79.
Руханка
Хто ж там, хто вже так втомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить, (очі закриті долонями )
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало (відкрити очі і підняти голови)
І проміння всім послало. (піднятися навшпиньки, руки догори в сторони)
Раз, два - всі пірнають (напівприсід, групування)
Три чотири - виринають (встати)
П'ять, шість - на воді (нахили тулуба вправо, вліво - імітація хвиль)
Кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім - що є сили
Всі до берега приплили. (імітація плавання).
Дев'ять, десять - розгорнулись,
Обсушились, потягнулись (імітація обтирання,потягнутися)
Й розішлися хто куди. (ходьба )
Практична частина
1.Рольова гра
Об’єднати учнів у 4 групи (продавці, контролери, міліціонери, охоронці)
Моделювання ситуацій, якщо ти загубився. Програти звернення до дорослих, які там працюють. Сказати, що загубився, назвати свою адресу і телефон батьків.
Продавці – у великому супермаркеті;
Контролери – у кінотеатрі;
Міліціонери – на вулиці;
Охоронці – в банку.
Учні розігрують сценки.
2.Робота в колі
На дошці вивішується плакат «У незнайомому місці»
Учням роздаються стікери на, яких вони пишуть що потрібно робити, якщо загубився і свою пораду вішають на плакат.
Заключна частина
1.Зворотній зв’язок
Учні стають у коло і проговорюють: «Сьогодні я запам’ятав(ла), що у незнайомому місці треба…»
2.Прощання
Учні стають у коло і хором промовляють: «Будемо слухняними і уважними!»