Мета
Пояснити учням про важливість прийняття зважених рішень, необхідності звернення за допомогою до старших для прийняття правильних рішень; навчити діяти за кроками прийняття рішень; роз'яснити про шкоду пасивного паління; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні уміти:
-пояснювати необхідність звертатися за допомогою до старших для прийняття правильних рішень;
-використовувати прийоми для самозаспокоєння;
-уникати ситуацій пасивного куріння.
Обладнання і матеріали
-підручник для 1 класу «Основи здоров'я»;
-аркуші паперу формату А3;
-маркери.
Що підготувати заздалегідь
-плакат «Правила світлофора»;
-картинки для об'єднання у групи.
УРОК-ТРЕНІНГ
Вчимося приймати рішення
Мета
Пояснити учням про важливість прийняття зважених рішень, необхідності звернення за допомогою до старших для прийняття правильних рішень; навчити діяти за кроками прийняття рішень; роз’яснити про шкоду пасивного паління; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні уміти:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Орієнтовна структура тренінгу
№ з/п |
Зміст уроку |
Кількість годин |
1 |
Вступна частина |
5 хв |
2 |
Основна частина |
10 хв. |
3 |
Практична частина |
17 хв. |
4 |
Зворотний зв’язок |
3 хв |
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
Вступна частина
1. Знайомство
Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі. Посміхніться до себе, посміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.
Продовжити фразу: « Коли у мене гарний настрій, то я ….»
2.Повторення правил
Які з наших правил допомагають нам бути впевненими?
Основна частина
1.Заптиння і відповіді
У підручнику на сторінці 120 розглянути малюнки з мультсеріалу «Смішарики». Відповісти на запитання.
1.Інформаційне повідомлення
Люди щодня приймають багато рішень. Усі рішення мають наслідки — позитивні або негативні. Позитивні наслідки викликають у людей приємні
почуття — радість, задоволення, вдячність, повагу. Негативні — страх, сум, гнів або розпач. (Учні розглядають малюнки у підручнику на сторінці 121і всі разом складають розповідь, обговорюють, приймають вірне рішення).
2.Руханка
Учні стають у коло, вчитель називає різні почуття, а учні за допомогою міміки та жестів демонструють.
3.Робота з підручником
У підручнику на сторінці 122 прочитати «Правила світлофора» (вчитель вивішує правило на дошці, обговорюється кожне правило, визначаються дії)
Висновок: Щоб прийняти рішення або зробити правильний вибір, треба подолати три етапи:
Зупинитись (що саме треба вирішити?)
Оцінити наслідки (які існують можливі варіанти розв′язання проблеми? Що для нас важливо?)
Вибрати і діяти (чи відповідає кожен варіант визначеним критеріям?)
ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ.
Вчитель – Зваженні рішення – це те, що люди роблять після обміркування ситуації.
Практична частина
1.Робота в групах
Учнів об’єднати у 4 групи (смайлики)
Кожній групі роздається ситуація, учні обговорюють її і за допомогою «Правил світлофора» вчаться приймати рішення. Демонстрація.
1 ситуація
- Добридень, Ганнусю!
- Добридень, Миколка!
Який в тебе гарний мобільний телефон, а можна я у тебе його візьму до кінця уроків?
2 ситуація
- Добридень, Тетянко!
- Добридень, Христинка!
А я сьогодні збираюся після уроків піти у парк, ходімо зі мною.
3 ситуація
Ти йдеш по вулиці зі школи і по дорозі тобі зустрічається незнайомий, який пропонує свою допомогу і хоче провести тебе до дому.
4 ситуація
Твої старші товарищі пропонують тобі поїхати з ними на річку відпочити. Які будуть твої дії?
Висновок:
Потрібно перед тим, як щось зробити чи сказати – подумати та прийняти потрібне рішення.
Кожному доводиться приймати багато рішень, думати, як вчинити. Одні рішення бувають простими, на них не витрачається багато зусиль і часу. Інші – складні, що потребують уміння думати.
Які рішення вам доводилось приймати?
Як ви їх приймали? Швидко чи обмірковуючи? (відповіді учнів)
2.Робота в колі
А зараз послухайте уважно оповідання і дайте відповіді на питання після тексту.
ЯК Я САМ СЕБЕ СКРИВДИВ
Мама попросила мене сходити до магазину по хліб.
У мене є свої справи,- відповів я.
Сестра попросила мене винести сміття.
У мене є свої справи,- відповів я.
Мій друг Мишко попросив мене допомогти йому розв’язати задачу.
У мене є свої справи,- відповів я. І став важко ходити туди-сюди,
начебто в мене були свої справи. Але своїх справ у мене не було, і я став нудьгувати. Мені захотілося зробити що-небудь для мами, сестри і друга Мишка. Але вони сказали, що в них - свої справи. І пішли від мене. Я залишився один. Тоді я пішов на вулицю і став гратися із собакою Найдою.
А Найда втекла від мене. Я побіг за нею, перечепився й упав у бруд.
Я заплакав і пішов до дому.
Я ревів щосили.
- Хто покарав вашого сина ?- запитала сусідка мою маму.
- Він сам покарав себе, - відповіла мама.
Запитання:
Про яке покарання сказала мама?
Як покарав себе хлопчик?
Чому хлопчик залишився один?
Чому всі пішли від хлопчика?
Висновок:
Той, хто цінує і поважає оточуючих, ніколи не стане їх кривдити.
Завжди потрібно думати про наслідки своїх вчинків.
3.Робота з підручником
Об’єднати учнів у пари, запропонувати прочитати у підручнику на сторінці 123 «Рішення для здоров’я» та відповісти на запитання.
Заключна частина
1.Зворотній зв’язок
«Сьогодні я запам’ятав(ла), що…»
2.Прощання
Учні стають у коло і за допомогою міміки та жестів демонструють свій настрій.