20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Як створити безпеку і затишок у класі ?

Про матеріал

Ранкова зустріч

Гра - повторення з навчальними осередками класної кімнати та їх призначенням

Встановлення правил поведінки у класі. Гра «Так - Ні»

Гра «Шкільні слова».

Виготовлення композиції «Спільний букет» із фотографіями учнів для ідентифікації тих дітей, які присутні у класі.

Рефлексія

Перегляд файлу

Як створити безпеку і затишок у класі ?

І. Ранкова зустріч.

Проведіть інтерактивну вправу «Доброго ранку». Супроводжуючи рухами.

 

Доброго ранку – сонце привітне !

Доброго ранку – небо привітне !

Доброго ранку – в небі пташки !

Доброго ранку – зелені дубки !

Доброго ранку – люди привітні !

Я всім бажаю , щоб посмішки квітли !

 

1.Обмін   інформацією .

- Сьогодні ми  одержали листа від невідомого адресата. Щоб дізнатися що в тому листі, давайте разом відгадаємо загадку.

 

У вересні зустрічає нас

Світлий та просторий….(клас)

 

ІІ. Гра-повторення з навчальними центрами /.осередками класної кімнати та їх призначенням («зеленим куточком», класною бібліотекою, ігровим осередком тощо)

1.Гра «Поставте питання»

       Глянь навкруги, що наповнює клас,

       Скільки предметів оточує нас:

       Шафи, і парти, і стіл, і стільці,

       Дошка. Підручники, зошити ці.

       Що? запитання ми ставим до них.

       І всі відносимо до неживих.

       Живі предмети, їх теж багато:

       Вчителька, учні. А вдома тато,

       Мама, бабуся, а вдома сестра,

       Уся знайома в дворі дітвора.

       Ще котик і песик, їжак і синиця.

       Питання хто? тут поставить годиться.

- Діти, до всіх неживих предметів ми ставимо питання «ЩО?». А до живих істот – «ХТО?»

      А зараз я продемонструю предмети.

      А ви питання до них підберете.

(Вчитель демонструє предмети, малюнки, а учні ставлять відповідні питання, говорять живе-неживе).До яких осередків нашої класної кімнати ми можемо віднести дані предмети? Давайте їх(малюнки) покладемо на свої місця, а що зайве – залишимо.

Приклади малюнків: парта, яблуко, стіл,ножиці, подушка, бджола, шафа, дошка, учень, ручка, вчитель,

 

ІІІ. Встановлення правил поведінки у класі. Гра «Так - Ні»

 - Поясніть, що для комфортного перебування у класі нам потрібні правила поводження та їх дотримання. Запропонуйте учням подумати, який вимріяний клас вони б хотіли мати (чистий, охайний, затишний, тихий) і які правила для цього потрібні.

Дайте дітям трохи часу, щоби подумати над баченням ідеального класу (без цього правила виглядатимуть накинутими згори) і над тими діями, які приведуть до такого вимріяного класу. Цю вправу можна двоетапно проводити в малих групах (як ви бачите ваш вимріяний клас – як цього досягти). Можна подати один приклад, щоб дітям було легше зорієнтуватися: Хочемо чистий клас – отож не смітимо!

(Див. додаток 1)

 

І V. Гра «Шкільні слова». Створення коміксу про « Непосидючку» розподіл дітей на групи( заздалегідь роздані смайлики на раковій зустрічі)

 - А зараз я вам роздам кожній групі малюнки із зображенням правил поведінки в школі. Ви маєте розглянути зображене на малюнку, обговорити, чи можна так поводитися в школі, як це зображено на малюнку.

Результати обговорення позначити двома кольорами:

 

 

 

 

 

 

- Коли ви перегорнете свої малюночки, побачите цифри від 1 до 10. Розкладіть малюнки від найменшого до найбільшого. У вас вийде цікава історія про маленького  «Непосидючку». (Додаток 2)

 

Щоб перевірити, чи засвоїли учні правила, можна записати (у групах, парах)

графічний диктант.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Перегляд відеоролика про безпеку у школі / класі. 

 

V. Виготовлення композиції «Спільний букет» із фотографіями учнів для ідентифікації тих дітей, які присутні у класі.

 

         - Зараз я пропоную  кожному учневі виготовити свою квітку на стеблі (див.: Технологічні картки можливих виробів Додаток 3).

- Діти, прикріпіть до серединки квітки свою фотографію. А тепер, кожна дитина ,поклади квітку у вазу. Це буде символ класної спільноти. Учні, від сьогодні ця квітка символізуватиме присутність учня / учениці на уроках цього дня.

 

VI. Рефлексія

- Хочу запропонувати вам започаткувати класну традицію – коли дитина зайшла до класу, вона ставить квітку у спільну вазу, після закінчення уроків ви забираєте свої квіточки і кладете на парту. 

  • Поясніть, що так Ви, як учителька, глянувши на вазу, краще буде знати, хто присутній у класі. 
  • Підсумуйте, що квітка символізує дитину (дітинаші квіти). 
  • Запитайте в учнів, а що, на їхню думку, мав би символізувати букет квітів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото Галины Очкал. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

  • На уроки приходь вчасно, ніколи не спізнюйся. Ви уявіть таку картину, коли ви вже зосередились на роботі, а тут відчиняються двері і заходить запізняйло... (Відповіді учнів). Запам’ятай народну мудрість: «Краще прийти на п’ять хвилин раніше, ніж на секунду пізніше». А щоб не поспішати — вийди завчасно, щоб у тебе був час на непередбачені ситуації. Мало що може трапитись?
  • Веди себе чемно, вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками. Вам цього часом робити не хочеться і ви йдете по коридору шкільному , як буки-бяки, ні собі задоволення, ні людям радості... А хіба так гарно? (Відповіді учнів). І взагалі візьми собі за звичку вітатися першим з усіма, бо коли ти вітаєшся, то бажаєш добра людині, здоров’я, щастя. Запам’ятай просту істину: чим більше людина доброти і тепла віддає іншим, тим більше одержує!
  • На уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів. Чому треба бути уважним? (Відповіді учнів). Навчись слухати — це дуже потрібно для людини, адже коли ти неуважний, то запросто можеш пропустити щось дуже важливе. Вміння слухати — це ознака високої культури!
  • Не вигукуй, а підніми руку, коли хочеш про щось сказати чи спитати. Уяви собі, коли всі почнуть вигукувати, що це буде? (Відповіді учнів). Шум, гам, крик, а це негативно впливає на розумові здібності, знижується працездатність, настає втома.
  • На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся. Чому це від вас вимагають порядку і тиші ще й на перервах? (Відповіді учнів). Гра — це завжди цікаво і весело, бо всі діти разом, радісно і приємно відпочивати. А ти добре знаєш, що хаотична біганина коридорами школи може привести до зіткнення і тяжкої травми, а крик негативно впливає на психіку.
  • В роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей. Ви повісили свою нову курточку і дуже нею тішитесь, а після уроку заходите в роздягальню, а вона на підлозі і по ній топчуться діти... Як воно вам? (Відповіді учнів). Це, по-перше, привчає тебе до порядку і охайності, які так потрібні у житті, та й речі коштують недешево, їх потрібно берегти. А ще в роздягальні треба особливо дотримуватись порядку, щоб нікого не вдарити, бо ж місця там не так уже й багато, можна когось ненароком штовхнути
  • Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері — це твій дім. Коли краще, як чисто й гарно чи, як брудно і все поламане? (Відповіді учнів). А у власному домі треба дотримуватись порядку, бо ж ти тут півдня проводиш, то ж краще у чистоті і в затишку сидіти, ніж у бруді, чи не так?
  • Не псуй книжок — вони тобі дають знання. А в якому порядку у вас книжки? Чому їх треба берегти? (Відповіді учнів). Ну, так ще ж зовсім малесеньку дитину мама навчає берегти книжку, а ти вже великий, сам розумієш, як культурна людина поводить себе з книжкою, правда?
  • Тримай у порядку своє робоче місце. Дотримуйся чистоти в класі, в школі. Ви згідні з цим правилом? Чому? (Відповіді учнів). Порядок — це головне! Бо завжди під рукою потрібна річ, а коли такого порядку нема, людина не може своєчасно приступити до роботи, бо завжди щось шукає, а часу на уроці не так уже й багато, щоб розтринькувати його на пошуки ручки чи олівця. А чистота — це те, без чого не буває здоров’я. Ось так! Хочеш бути здоровим — дотримуйся чистоти скрізь і в усьому!
  • В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд. Які правила існують в їдальні? (Відповіді учнів). Кожна мудра людина знає про це і ти також, бо ти теж мудра людина і знаєш, що в їдальні потрібно мовчати, щоб не подавитись кусочком, а посуд прибрати — це святий обов’язок кожного. Ну, коли з тобою в школу ходить няня, то нехай вже вона прибирає.
  • Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих. Поясніть, які там правила повинні всі виконувати обов’язково і чому? (Відповіді учнів). Ти сам розумієш, що користуєшся туалетом у школі не тільки ти, тому думай про інших і про себе також. Бо якщо ти та інші погано поводять себе в туалетній кімнаті, ну, приблизно так, як собачка біля стовпа, то туди не можна буде зайти із-за антисанітарних умов, які ви там створите. А хіба це тобі потрібно у твоїй школі, де ти навчаєшся?
  • Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно. Чому? (Відповіді учнів). Це може трагічно для тебе скінчитись, бо скло крихке, а ти можеш ненароком вдаритись у нього і вилетіти назовні. Ти можеш чогось злякатись, тебе і штовхнути хтось може, а падіння з висоти і розбита шибка довершать свою справу.
  • Не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути засобом травматизму. Чому? І які це сторонні предмети? (Відповіді учнів). Це ті речі, які тобі не потрібні у школі на уроках: цвяхи, скельця, леза, ножі, патрони, гільзи, вибухові, отруйні речовини і всі ті, які можуть принести шкоду здоров’ю дітей і які зовсім не треба, щоб відволікали увагу від навчання.
  • Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил. Чому? (Відповіді учнів). Сходи — це велика небезпека. Ти в цьому не раз переконувався, дивлячись фільми, де людина падає зі сходів і стає калікою або й гине. Ти не думай, що це тільки в кіно показують для кращого ефекту картини, ні. Це взято з життя. Бо що таке сходи? Це така собі досить крута кам’яна гора, падаючи з якої, можна все поламати. А любителі покататись з перил можуть дуже легко перегнутись і не втриматись, а падіння з висоти небезпечне. І не треба казати, що ти весь час їздиш на перилах верхом і нічого не сталось. Від біди ніхто не застрахований.
  • Старанно і наполегливо вчись, багато читай. Як розуміють учні це правило? (Відповіді учнів). Бо, хто багато читає, той багато знає. А книжка вчить, як на світі жить. Про все на світі людина може дізнатись, читаючи книжки, наполегливо навчаючись. А ти до цього і прагнеш, правда?

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

http://2krota.ru/wp-content/uploads/2018/02/2_12-768x768.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

http://uchni.com.ua/pars_docs/refs/48/47407/47407_html_m2d2ae1ef.jpg

 

http://www.shkolaw.in.ua/btemia/%D0%9E%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B5+%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B5+%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8Fa/244708_html_m94572c.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.refs.in.ua/plani-konspekti-z-osnov-zdorovya-3-klas-oriyentovne-tematichne/2248_html_1476773c.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://uchni.com.ua/pars_docs/refs/48/47407/47407_html_5b8dc7da.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://pngimg.com/uploads/smiley/smiley_PNG15.pnghttp://cliparts.co/cliparts/di9/pk8/di9pk8b5T.jpg

 

https://st.depositphotos.com/1001911/2726/v/450/depositphotos_27264397-stock-illustration-walking-emoticon.jpg 

 

 

https://cactus.news/wp-content/uploads/2017/12/pochemu-smajly-tak-vazhny_1_1.jpg

https://yt3.ggpht.com/-ge4PZSEefiM/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/ER-Y6ay1F_A/s240-c-k-no-mo-rj-c0xffffff/photo.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-unS4vHQxop4/UJx4ZTXw4SI/AAAAAAAABp4/n15q0Mc6oW8/s1600/smile-with-mustache-hi.png

 

 

 

 

docx
Додано
17 червня 2018
Переглядів
1199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку