Урок-тренінг з основ здоров'я для 3-го класу на тему "Характер людити"

Про матеріал

Урок-тренінг розрахований для учнів 3-го класу. Розроблений за інноваційною програмою з курсу "Вчимося жити разом".

У кожної людини свій характер, або ще кажуть — своя натура, своя вдача. Це притаманні тільки їй особливості поведінки, ставлення до колективу, інших людей, до праці, до того, що її оточує, та до самої себе.

Перегляд файлу

Вчитель

Бец Алла Володимирівна

 

Хід тренінгу

Тема: Характер людини

Мема: сформувати уявлення про зовнішню і внутрішню красу; вміти відокремлювати зовнішню красу від характеру людини; розвивати соціально – комунікативні  навички,  почуття  власної значимості,  формувати  правильну  самооцінку  та  способи  ефективної  взаємодії  в  колективі.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні: розпізнають поняття «характер» і «зовнішність»; пояснюють, чому внутрішня краса людини важливіша ніж зовнішня; називають позитивні і негативні риси характеру; демонструють бажання удосконалювати свій характер.

Обладнання: класна дошка, фломастери, дерево очікувань, правила роботи групи, малюнки казкових героїв, плакат із темою уроку, букви і слова до вправи «Асоціативний кущ», картки з емоціями, геометричні фігури, смайлики і квіти для прикрашення класної кімнати.

Тривалість заняття 40 хв

 

I. Вступна частина (15 хв)

1. Вправа «Я твій друг і ти мій друг» (2 хв)

Вчитель пропонує кожній дитині потиснути руку своєму сусіду і усміхнутися йому.

 

Вчитель: Сьогодні  ми з  вами  зібралися, щоб  краще  пізнати  себе, свій характер  і  налагодити взаємодію  в  нашому  колективі. У  цьому  нам  допоможуть  вправи. Але  перш  ніж перейти до них, потрібно виробити правила роботи і постійно їх дотримуватись.

 

2. Правила роботи групи (2 хв)

  1. Добровільна  участь  у  виконанні  вправи.
  2. Говорити  тільки  про  себе,  свої  почуття.
  3. Один говорить – усі  слухають.
  4. Правило піднятої руки.                                                       

 

3. Очікування (6 хв)

Вчитель: Тема нашого тренінгу «Характер людини». Ми поговоримо про те, що таке характер і яким він буває. У кожного з вас є квіточка. Напишуть на її пелюстках що ви очікуєте вивчити нове, які враження отримати і прикріпіть на дерево.

 

4. Вправа  «Презентація  імені» (5 хв)

Вчитель: Давайте більше дізнаємся один про одного. Кожна людина починається із свого імені. Пропоную  по  черзі  кожному вийти в  центр,  назвати  ім’я,  супроводжуючи  його  яким - небудь  жестом,  мімікою  чи  позою. Вибір  жесту  чи  пози -  за  бажанням. Головне,  щоб  правильно  відобразити  своє. За  допомогою жестів  потрібно  розкрити свій  образ,  характер,  темперамент.

Після того як кожний з  дітей  презентував своє  ім’я,  всі  розповідають  про те,  як  вони  зрозуміли  своїх  однокласників.

 

II. Основна частина (30 хв)

 

1. Міні-лекція (4 хв)

Вчитель: У кожної людини свій характер, або ще кажуть — своя натура, своя вдача. Це притаманні тільки їй особливості поведінки, ставлення до колективу, інших людей, до праці, до того, що її оточує, та до самої себе.

Як не буває однакових людей, так не буває однакових характерів. Характери можуть мати якісь спільні риси, ознаки. У людському характері є як позитивні, так і негативні риси. Чесність, працьовитість, скромність, сміливість, доброта, щирість тощо — це позитивні риси. Лінь, заздрість, брехливість, жадібність, хвалькуватість, боягузтво тощо — негативні риси характеру. Зробити висновок про характер людини можна з того, як вона мислить, поводиться за різних обставин, якої думки про інших людей і про себе. Знати характер людини дуже важливо. Це дає змогу передбачити, як людина поводитиметься за певних умов, чого від неї очікувати, як вона виконуватиме дані їй доручення. Знання рис свого характеру допоможе краще зрозуміти й оцінити свої вчинки, ставлення інших людей до тебе. Адже ти постійно з кимось спілкуєшся, взаємодієш. Якщо ти поглянеш на себе збоку, то, можливо, спробуєш щось у собі змінити, вдосконалити. Це ми зараз і зробимо.

 

2. Вправа «Асоціативний ряд» (5 хв)

Вчитель: Давайте спробуємо на кожну літеру слова ХАРАКТЕР назвати його позитивні риси. (На дошці записане у стовпчик слово характер, учні по черзі знаходять риси характеру на кожну букву і прикріплюють її).

 

3. Вправа  «Емоція» (6 хв)

Вчитель: кожному з вас я роздам картки,  на  яких  відмічені  емоції,  і те,  за  допомогою  яких  частин  тіла  потрібно  ці  емоції  виразити. Наприклад, картка  «Сум. Руки»  означає,  що  сум  потрібно  виразити  за  допомогою  рук. Усім дітям  потрібно  відгадати,  яку  емоцію  виражають.

Емоції: «Горе.  Обличчя», «Радість. Губи», «Чванливість. Права рука»,  «Гордість. Спина»,  «Страх. Ноги», «Відданість. Очі», «Здивування. Очі. Рот»

Ця  вправа  допомагає  відчути себе  розкутим,  вільним,  розвиває  акторські  здібності.

 

4. Вправа  «Невербальна інсценізація» (5 хв)

Вчитель: пропоную кожному  учаснику  відобразити  сцену  - пантоміму: «У мене болить зуб»,  «Мені  сумно»,  «Я загубив гроші», «Я  мрію», «Я отримав» пятірку».

 

5. Руханка (розпізнавання позитивних і негативних рис характеру) (3 хв)

Вчитель: я називатиму рису характеру. Якщо ця риса позитивна, діти підносять угору руки й аплодують. Якщо негативна – опускають руки і тупотять ногами. (Лагідність, упертість, толерантність, неохайність, охайність, чуйність, щедрість, лінь, щирість, працьовитість, жадібність, байдужість, хитрість, грубість, доброта.)

 

6. Робота в групах (4 хв)

Вчитель: Виберіть кожен із коробочки одну геометричну фігуру. (Діти діляться на пари за фігурами: трикутники, квадрати, кола, ромби.) Розгляньте малюнки. Упізнайте казкових героїв за описом і приклейте героя на дошці.

- Вона щиросердна, доброзичлива, працелюбна, лагідна. (Попелюшка)

- Вона могутня, розумна, красива, але зла, байдужа й холодна, як лід. (Снігова королева)

- Вона ввічлива, довірлива, щедра, відповідальна. (Червона Шапочка)

- Вона зла, капосна, підступна, хитра. (Баба Яга)

 

7. Вправа  «Перетворення» (3 хв)

Вчитель: давайте більше дізнаємся один про одного, про риси характеру своїх однокласників. Закінчіть  такі  речення:

- «Якби я був книжкою, то я був/ булаби...»

- «Якби  я був явищем природи, то я був/ була би...»

- «Якби я був музикою, то я був/ була би…» 

- «Якби я був твариною, то я був/ була би ...»

- «Якби я був  рослиною, то я  був/ була би...»

 

III. Заключна частина (10 хв)

 

1. Вправа  «Компліменти» (4 хв)

Вчитель: Сьогодні ми розглянули дуже цікаву тему і плідно попрацювали. Передайде кожному учасник по колу  комплімент і посмішку.

 

2. Вправа-обговорення «Очікування» (6 хв)

Вчитель: подивіться на наше  деревце сподівань і скажіть чи здійснилося те, чого ви побажали на початку заняття. Що найбільше сподобалося виконувати? Яка вправа запамяталася? Що здалося важким?

 

 

1

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
4023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку