Урок-тренінг за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

Про матеріал
Урок-тренінг - форма організації навчальної діяльності учнів на основі процесу відпрацювання певних дій і закріплення навчального матеріалу. Мета цієї технології - набуття учнями певних умінь і навичок за допомогою кількаразового повторення одних і тих же знань або дій.
Перегляд файлу

Урок-тренінг за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

Тема: Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання.

Назва уроку: «Запали свічку в серці Скруджа. Твори добро навколо себе»

Мета:

 розкрити причини деградації та мотиви переродження Скруджа;

 вдосконалювати навички характеристики літературного героя;

 розвивати образне та асоціативне мислення учнів, уміння робити висновки;

 виховувати морально-вольові якості учнів (доброту, щирість, щед-рість, людяність), негативне ставлення до скнарості та жадібності.

Обладнання:  плакати «Ялинка матеріальних бажань» і «Ялинка духовних побажань», уривки з тексту твору, ілюстрації до твору, ялинки-бейджі, паперові новорічні кульки, мультимедійна система, фліпчартна дошка, маркери, фломастери, кольоровий папір (жовтого кольору, нарізаний смужками), клей, скотч, епіграф до уроку.

Епіграф:Не гроші роблять людину щасливою, а людяність. (Ч. Діккенс)

Хід тренінгу

І. Організаційний момент.

Вправа «Знайомство»

Мета: формування позитивного настрою на спільну роботу, створення невимушеної, доброзичливої атмосфери в групі.

Привіт усім! Рада бачити посмішки на ваших обличчях! У нас сьогодні незвичайний урок. Це навіть не урок, а справжнє коло друзів. Тож давайте привітаємось.Вітатись будемо наступним чином. По черзі за годинниковою стрілкою кожен говорить: «Привіт усім! Мене звуть (ім’я). Я полюбляю свята за те, що…» (5 хвилин)Дякую всім за щирість! Поаплодуйте собі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Давайте згадаємо правила проведення тренінгу, оголосивши їх для віх присутніх. Сьогодні перед нами стоїть непросте питання. Нам треба розгадати таємницю однієї людини. Так, це старий скнара, який ніколи не радів святам, не вірив у дива, не любив людей. Він любив тільки гроші!

Тож спробуємо в його серці запалити свічку. Свічку добра, віри та надії на краще. Можливо, хтось із присутніх сьогодні також перегляне своє ставлення до життя і зміниться. (2 хвилини)

Вправа «Матеріальні цінності»

Мета: навчати учнів ділитися своїми думками, бажаннями, висловлюватися вголос..

Мабуть, кожна людина очікує чогось від Різдва.

Скажіть, будь ласка, а який подарунок ви хотіли б отримати на Різдво?

На різнокольорових паперових кульках напишіть подарунок. Назвіть (за бажанням) та причепіть на «Ялинку матеріальних подарунків». (5 хвилин)

Погляньте, яка красуня ялинка вийшла!

ІІІ. Основна частина.

А чи знаєте, що саме означає ялинка як символ? І чому її обрали символом Різдва?Розповідь учня (завдання наперед).

За християнськими віруваннями українців, ялинка – це символ народження Сина Божого. Чому? Тому що ялинки, як правило, ростуть на горі або пагорбі. Люди живуть у низинах. Отже ялинка до них з гори, тобто «з неба» іде «на землю».Як ви вважаєте, яких-небудь подарунків очікував наш герой Скрудж? Чому?(Очікувані відповіді учнів: Ні! Тому що не вірив у Різдво.)

Давайте познайомимось зі Скруджем ближче.

Погляньте на свої бейджі-«ялинки» (ялинки трьох видів: просто зелена, засніжена, прикрашена). Як ви можете охарактеризувати людину за малюнком вашої ялинки?

(Очікувані відповіді учнів:

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\ялина.png                   C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\ялинка.jpg                           C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\ялиночка2.jpg

- просто зелена – пуста, ніяка, скупа, сумна, їй нічого не треба тощо;

- засніжена – холодна, закрита тощо;

- прикрашена – радісна, весела, святковий настрій має тощо.)

Вправа «Знайди відповідність»

Мета: вміти працювати з уривками тексту та уривками кадрами з мультфільму, працювати в команді, поважати думку всіх її членів.

Зараз за своїми ялинками вам необхідно об’єднатись в команди. Кожна команда отримує уривки з тексту твору, до яких треба знайти відповідну ілюстрацію. (3 хвилини)

Будь ласка, зачитайте свої варіанти та почепіть їх на дошку. (3 хвилини)

Вправа «Піраміда потреб»

Мета: розглянути, які потреби має кожна людина; з’ясувати, чого не вистачало героєві, в чому причини його поведінки.

Давайте подивимось на «Піраміду потреб» кожної людини, навіть дитини, і згадаємо, який Скрудж був, пояснимо, чому такий став, чого йому не вистачає.

(На основі відповідей учнів малюємо «Кардіограму життя Скруджа».За якою можна простежити, в який час герой «жив», а в який – «був мертвим»)              (8 хв.)

Вправа «Піцца для масажу» (2 хвилини)

Мета: зняти напруження групи, підготувати до наступної вправи, зблизити колектив.

Що ви відчували, коли вам робили масаж? А коли ви робили? Молодці!

Давайте згадаємо першого привида, що з’явився Скруджеві. То був покійний компаньйон Марлі. У нього був дуже великий та важкий ланцюг. Чому? (Відповіді учнів)               (1 хвилина)

А тепер завдання командам.

Вправа «Золотий ланцюг добра»

Мета: вміння швидко працювати в команді, намагаючись толерантним шляхом досягти мети.

На столах лежать файли із паперовими смужками. За 2 хвилини вам треба зробити якомога довший ланцюг.

Молодці! Тепер подивіться на свою роботу. Скажіть, чи важкий ваш ланцюг? Чому? (відповіді дітей)

Так, ваші ланцюги легкі, бо зроблені від щирого серця, з посмішкою на устах, а головне, - з друзями разом.

Давайте наші «ланцюжки добра та любові» подаруємо Скруджеві.(1 хвилина)

Як ви вважаєте, що можна побажати на Різдво всім? (відповіді дітей)

Я прошу вас обрати собі святкову кульку і маркером на ній написати своє побажання (оголошення за бажанням). А тепер почепіть кульки на «Ялинку духовних бажань». (3 хвилини)Погляньте на обидві ялинки. Яка, на ваш погляд, краща? Чому?(Відповіді учнів)

Ви великі молодці! Подаруйте один одному оплески.

ІV. Підсумок.

Ми сьогодні намагались запалити свічку в серці Скруджа. Гадаю, що у нас це вийшло. А як ви вважаєте?

Що ж, наша зустріч добігла кінця. Я хочу, щоб ви взяли зараз взяли листочки та почепили на «чарівний термометр» згідно вашого настрою на даний час.

Станьте в коло, друзі, швидше,За руки візьміться, так буде тепліше.

І побажайте від щирого серця:«Всім гарного настрою, добра, милосердя!»

(Всі повторюють слова разом)

На згадку про зустріч дарую вам «різдвяний вогник» кожному, щоб ваші серця завжди були наповнені теплом та любов’ю. (Роздаються картинки-наліпки «Різдвяна свічка»)

 

docx
Додано
18 березня 2023
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку