Урок-тренінг "Здоров'я як важлива життєва цінність"

Про матеріал

закріпити знання учнів про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на його формування, створити комфортну атмосферу, активізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення та збереження, виховувати компетентне ставлення до власного здоров'я.

Перегляд файлу

Урок-тренінг

Тема: Здоров'я  як важлива життєва цінність.

Мета: закріпити знання учнів про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на його формування, створити комфортну атмосферу, активізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження, виховувати компетентне ставлення до власного здоров’я.

Завдання:

 за допомогою тренінгових вправ, нестандартних форм і методів роботи допомогти учням розвинути здоров’язберігаючі компетентності.

Обладнання:  інтерактивна дошка, слайд-презентація, чарівна скринька з дзеркальцем, 4-и аркуші паперу, ножиці, фломастери, кольоровий папір, картки  для об'єднання учнів у групи.

 

І. Організаційний момент.

Слайд 1.

1. Привітання.

Доброго дня, шановні діти!

2. Вправа «Знайомство»(5 хв.).

 Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи, вільному висловленню думок.

Хід вправи.

Учасники сідають у коло. Ведучий пропонує промовити своє ім’я та життєве кредо.

- Я рада вас бачити на занятті. І розпочнемо ми його зі знайомства. Ви говорите своє ім’я та життєве кредо

- Мене звати Ніна Олександрівна, найголовніше для мене в житті є сім’я.

(промовляють учасники за бажанням)

- Сьогодні я дізналася ще більше про вас і це здорово!

Слайд 2.

2. Повторення правил учасників тренінгу (2 хв.)

- Щоб співпраця була цікавою, плідною, я пропоную прийняти правила.

Правила роботи:

Правила роботи

1. Бути чесними.

2. Бути толерантними.

3. Не критикувати, а допомагати.

4. Один говорить – всі слухають.

5. Правило піднятої руки.

6. Дотримуватись регламенту.

7. Бути активним і позитивним.

  •        Чи є необхідність дописати якесь нове правило?
  •        Ви, напевно, хочете дізнатися, чому призначений наш тренінг?

 

Слайд 3.

2. Вправа «Таємничо-чарівна хвилинка». (5).

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Можливо, хтось здогадається, що це може бути? /Варіанти відповідей дітей/.

  •        Хто з вас хоче це побачити? Підходьте по одному, зазирніть, але поки що не розповідайте, кого ви там побачили  аж доти, поки всі, хто бажає, не зазирнуть туди.

(Діти по черзі заглядають у скриньку. Вмикається фонозапис щебетання птахів, під який відкривається скринька).

  •        То кого ви бачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).
  •        Так, кожен із вас побачив у чарівному дзеркалі себе. Бо людина – найцінніший скарб на Землі! Тому нам необхідно піклуватися про себе, про людей, що знаходяться поруч. І головне - дбати про своє здоров’я, адже здоров'я – найцінніше, що є у людини!

Слайд 4.

 

ІІ. Повідомлення теми.

  • Сьогодні ми будемо говорити з вами про здоров'я, про те, яка його ціна, як його зберегти і примножити. Отже тема тренінгу відома і хочу вас запитати: «Чого ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу?»

Слайд 5.

3. Вправа «Очікування» (5-7 хв.).

Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.

Хід вправи.

Учасники на стікерах-корабликах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.

- Тема тренінгу відома і хочу вас запитати: «Чого ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу?»

- Я пропоную написати на корабликах-стікерах свої очікування і прикріпити їх біля «Берега надії.»

 

4. Вправа «Мозковий штурм».

 Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоровя, подати його визначення.

Учитель.

  • Давайте пригадаємо, що таке здоров’я?
  • Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?

(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються. Викреслюється те, що не підходить під визначення).

Учитель. Яке місце у вашому житті посідає піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких людей?

 

ІІІ. Розв’язання навчальних завдань.

  • А навіщо, діти, нам берегти здоров'я? Можливо, і не треба? Щоб відповісти на це питання, я пропоную вам помріяти. То ж вирушаймо на наших чарівних корабликах від «Берега надій» до «Берега реалізованих сподівань».

Слайд 6.

5. Вправа «Острів мрій».(10 хв.).

Мета: переконати учнів у тому, що від здоровя залежить добробут.

  • Перед вами чарівні острови: «Багатство», «Слава», «Кохання». «Родина». Подумайте, де б вам найбільше хотілося побувати? До якого острова попливти? Кожен з вас повинен обрати тільки один острів – найбажаніший! (Усі вони зображені  на інтерактивній дошці).

Слайд 7.

  • Підніміть руку, хто обрав острів «Слави»? Чому саме його ви обрали? А чи можемо ми бути знаменитими, мати славу, якщо не будемо здоровими? Не будемо піклуватися про своє здоров'я – не знайдемо слави, бо знаменитості мають гарно виглядати, бути дужими, витривалими, мати гарний розум і багато працювати, а для цього потрібно мати добре здоров'я.

Слайд 8.

  • А хто обрав острів «Багатство»? Чому? А чи можливо стати багатим, не маючи здоров'я?  Не будемо здоровими, не зможемо заробляти багато грошей, бо на це треба багато сил а більшість грошей будемо витрачати на ліки.

Слайд 9.

  • А хто захотів жити на острові «Кохання»? Якщо не будемо слідкувати за здоров'ям – не зможемо гарно виглядати (нездорова шкіра, волосся, відсутність стрункої ходи, поганий зір, шкідливі звички) – і важко буде знайти кохання.

Слайд 10.

- А хто найбільше мріє жити на острові «Родина»? А чи може у вас бути гарна родина, якщо не дбати про здоров'я? Не будемо дбати про здоров'я – не буде гарної родини (якщо будемо вживати алкоголь – будуть постійні сварки, будемо палити – витрачати сімейні кошти і отруювати рідних тощо).

- А тепер давайте зробимо висновок: чи буде у нас слава, багатство, гарна родина, кохання, якщо не буде здоров'я? /Відповіді дітей/.

 Отже, ми зрозуміли, що від стану нашого здоров'я залежить і здійснення будь-якої мрії.

 

- На дошці вивішені вислови про здоров’я. Як ви гадаєте, яке підходить до нашої вправи? 

Слайд 11.

V. Рухавка (3 хв). "У жирафів".

- Ми знаємо, що людина, яка мало рухається, не буде мати міцного здоров'я. От і ми з вами засиділися і прийшла пора трохи розім'ятися, порухатися, створити собі позитивний настрій. Щоб на ваших обличчях засяяли усмішки. Прошу усіх піднятися і разом відпочити. А для цього повторюйте вправи за мною.

  У жирафів плями, плями, плями  скрізь:

  (Ляскаємо по всьому тілу долонями).

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

 

У слонів є складки, складки, складки, складочки скрізь:

  (Щипати себе, як би збираючи складки).

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

 

  У кошенят є шерстка, шерстка, шерстка, шерсточка скрізь:

(Гладимо тіло долоньками)

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

 

  А у зебри є смужки, є смужечки скрізь:

 (Ребром долоні водимо впоперек тіла)

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

Слайд 12.

6. Вправа-дослід «Моє здоров’я» (3-5 хв.).

- Для подальшої роботи пропоную об’єднатися в групи і виконати вправу.

Об’єднаймося в групи за назвами квітів (троянда, ромашка, лілія, пролісок)

Завдання наступне: намалювати серце, вирізати його, можна домалювати йому очі, ніс, ротик, щоб воно було веселим і гарним. На це я вам даю 3 хвилини.

/Діти виконують завдання і по завершенні демонструють сердечки.

   - Уявіть, що ці гарні сердечка - це ваше  здоров’я. Ви дуже старалися, виготовляючи його, доклали немало зусиль. А спробуймо розірвати їх. Вам було жалко це робити? Легко вони розірвалися? А тепер спробуйте зробити так, щоб ці серця (уявне наше здоров'я) стали знову цілими.  Чи легко це зробити? У нашому, випадку – неможливо…

Отже, який висновок ви можете зробити?

(Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо..).

- Головне завдання людини - зберегти здоров'я. Відносьтеся  до нього так, як ви віднеслися до сердечка, що виготовляли, – раділи йому, старалися зробити його кращим, вам було шкода його руйнувати. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Тільки здорова людина може стати повністю щасливою.

Слайд 13.

Вчитель. Послухайте, діти, невелике оповідання. (Звукозапис).

У саду, за дорогою металевою огорожею, було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п'янили запахом кущі різнокольорового бузку, жаром палали на клумбах тюльпани. А десь у глибині саду, в затінку розквітлих дерев, змагалися в мистецтві співу пташки.

У глибокому кріслі-качалці в холодочку  напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12-13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся, ніби намагався розвеселити. Але ніщо, здається, не радувало її: ні розкішний одяг, ні розкрита на маленькому столику книжка, ні навколишня краса, ні чудова музика, записана на модерному магнітофоні.

Раптом звідки не взявся гурт дітлахів, босих, замурзаних, у якомусь лахмітті замість одягу. А тут, як на лихо, слуга виніс на дорогій таці запашну каву із солодощами й попрямував стежкою до дівчинки. Очі дітей так і прикипіли до таці, на якому були недосяжні для них ласощі. "От щаслива!" — із щирою заздрістю подумали діти і, налякані грізним поглядом слуги, відійшли від огорожі й почали собі гратися.

Якби вони дивились у сад трохи довше, то були б немало здивовані: дівчинка навіть не торкнулась ласощів, а згодом, кивком голови відіславши слугу, стала кидати шматки печива собаці, що саме нагодився.

Неподалік гралися діти бідняків. Малюки галасували, сміялися, падали в пилюку й ще більше забруднювали свій одяг, дехто й набивав синяки, але вони, очевидно, нітрохи цим не журились.

"Щасливі... Боже, які вони щасливі!", - подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга й біль.

Бесіда.

  • Якщо ви уважно слухали, то скажіть:

—Що подумали діти про дівчинку? (Щаслива!)

—А дівчинка про дітей? (Щасливі!)

— Чи можна вважати щасливими дітей, які ростуть у злиднях, не мають достатньо їжі,  одягу?

— Кого вам більше жаль: бідних дітей чи дівчинку? Чому?

Учитель.

  •                    Безумовно, не можна вважати щасливими дітей, які виростають у бідності й нестатках. Але у даному випадку вони таки щасливіші від цієї дівчинки, що купається у розкошах. Їх радує весняне тепло, що дозволило нарешті покинути убогі оселі й весело гратись на вулиці, вони мають найбільше багатство — здоров'я, якого не мала хвора дівчинка.

   А здоров'я — це неоціненний скарб, це щастя, якого ми недооцінюємо тоді, коли маємо. І дуже важливо бажати здоров’я собі і ближньому.

Слайд 22.

VІ. Узагальнення знань.

Вправа  «Сонечко побажань». Час виконання 5 хв.

Мета. Створити добрий настрій, зняти втому.

- З початку заняття у нас в центрі лежить красива модель сонечка. І я пропоную оживити її. Для цього по черзі ви берете стрічечку-промінець і промовляєте побажання.

- Я бажаю, щоб всі були здорові…

(Діти беруть стрічки-промінці і по черзі промовляють побажання.)

Слайд 23.

VII. Підсумок.

Рефлексія.

  • То ж хто із нас сьогодні дістався до «Берега реалізованих сподівань?»

Підійдіть по черзі і перемістіть свої кораблики від «Берега надій» до «Берега реалізованих сподівань», за бажанням  аргументуючи свій вибір.

- Я дісталася «Берега реалізованих сподівань», бо я переконалася, що кожен із вас зрозумів, що найважливіше в житті - здоров’я.

Слайд 24.

  • Дякую за участь у тренінгу і бажаю бути здоровими!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку