Використання методики арт-терапії при формуванні та розвитку самореалізації особистості підлітка. Презентація знайомить з методами арт-терапії які можно використовувати на уроках.
Проблеми, які вирішує арт-терапія:корекції тривожності, агресивності, страхів, сором'язливості та гіперактивності учнів; навчальні, комунікативні, емоційні, сімейні труднощі; внутрішньо-і міжособистісні конфлікти; кризові стани; екзистенційні та вікові кризи; травми; втрати; післястресові, невротичні та психосоматичні розлади; розвиток цілісної особистості.
Бібліотерапія. Спеціальний корекційний вплив на дитину за допомогою читання спеціально підібраної літератури. Бібліотерапія спрямована на формування особистості читача. Книги - потужний інструмент, яким можливо впливати на: мислення людей; на їх характер; формування їх поведінки; допомоги у вирішенні проблем.
Драматерапія. Включає в себе театральні постановки на різну тематику сприятливо впливають на пам'ять, волю, уяву, почуття, увагу, мислення. Вони допомагають розвинути логіку, володіти своїм тілом і не соромитись його, звільнитись від внутрішніх затисків, втілити через гру нездійснені ідеї і мрії.
Колаж. Колаж(від фр.collage наклеювання) технічний прийом в образотворчому мистецтві Колажування дає можливість розкрити потенційні можливості дитини, передбачає велику ступінь свободи, є безболісним методом роботи з особистістю, спирається на позитивні емоційні переживання, пов'язані з процесом творчості.
Фототерапія. Основним змістом фототерапії є створення або сприйняття дитиною фотографічних образів, доповнених їх обговоренням і різними видами творчої діяльності (малювання, колажування, готових знімків у просторі т. д. Її використовують для вирішення психологічних проблем, а також розвитку і гармонізації особистості.
Монотипія. Монотипія вважається однією з найпростіших нетрадиційних технік малювання (від грецької monos - один, єдиний і tupos - відбиток). Це проста, але дивовижна техніка малювання фарбами (аквареллю, гуашшю тощо) . Вона полягає в тому, що малюнок малюється на одній стороні поверхні і відбивається на іншу. Отриманий відбиток завжди унікальний, так як створити дві однакові роботи неможливо.
Метод «Мандала»Мандала (Mandalа) - в перекладі «коло» або "центр". Малюнок її симетричний: зазвичай він являє собою коло з вираженим центром. Всередині кола більш або менш окреслені основні напрямки-орієнтири, число яких варіюється. Разом з тим, складні геометричні композиції мандали можна зустріти найрізноманітніші елементи: квадрати, овали, криві лінії, трикутники. Мандали можуть бути у вигляді величезних стін, або ж у вигляді маленьких картинок, їх можна намалювати на тканині , або папері, вишити за допомогою кольорових ниток на тканині, створити з піску і кольорових зерен рису. Одне з головних переваг роботи з мандалу - це те, що кожна людина розкриває себе сама з допомогою свого внутрішнього стану.
Пісочна терапія. Пісочна терапія - це спосіб спілкування зі світом і самим собою; спосіб зняття внутрішнього напруження, втілення його на несвідомо- символічному рівні, що підвищує впевненість в собі і відкриває нові шляхи розвитку. В основу пісочної терапії лежать : створення вільного і захищеного простору, в якому дитина або дорослий може виражати і досліджувати свій світ; картина на піску може бути зрозуміла як тривимірне зображення якого-небудь аспекту душевного стану; неусвідомлена проблема розігрується в пісочниці, подібно драмі, конфлікт переноситься з внутрішнього світу в зовнішній і робиться зримим.