Традиції збереження здоров’я в сім’ї.

Про матеріал

Здоров'я – великий дар, а сім'я – осередок збереження і зміцнення здоров'я.

Метою уроку є формування вміння спілкуватися, приймати рішення разом з батьками; закріплення раніше вивченого

на уроках основ здоров'я, образотворчого мистецтва, "Я у світі" та інших предметів; розвиток бажання підтримувати традиції здорового способу життя; виховувати бережливе ставлення до здоров'я у родинах учнів.

Перегляд файлу

ТЕМА. Традиції збереження здоров’я в сім’ї.

МЕТА: навчати усвідомлювати, що здоров’я – великий дар, а    сімя – осередок збереження і зміцнення здоровя;

формувати вміння спілкуватися, приймати рішення разом з батьками;

закріпити раніше вивчене на уроках основ здоров’я, образотворчого мистецтва, громадянської освіти та інших предметів;

розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя;

виховувати бережливе ставлення до здоров’я у родинах учнів.

ОБЛАДНАННЯ: газета 4-А класу «Пролісок» для кожного з батьків; на дошці малюнки із зображеннями різних щасливих сімей, запис теми заходу, роздруківки із записами складових здоров’я, текстів із повчальними оповіданнями; олівці, маркери, листочки, магнітофон, записи: Ф. Шопена «Мелодія осені», П. Майбороди «Київський вальс».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

Учні співають вітальну пісню про здоров’я:

Добрий день! Ми сьогодні всіх вітаємо.

На урок основ здоров’я зазиваємо.

Про здоров’я у родині

Мова йтиме у нас нині.

Тож зручніше усідайтеся в гостині.

Приспів

Кожна мама своїй дитині,

А також тато і вся родина,

Здоров’я міцного бажають залюбки

Тож зростайте всі здорові малюки!

 

Ну ж бо люди на хвилинку зупиніться.

На складові у здоров’я подивіться.

Щоб хорошими зростали

І для вас ми щастям  стали

Компонентами здоров’я всі займіться.

Приспів

Що здоров’я – це є скарб, ми всі знаємо.

І фізично, й соціально про це дбаємо,

І духовно, і психічно –

Складові здоров’я звичні.

Тож щасливими й здоровими зростаймо!

Приспів

ІІ. Повідомлення теми, мети.

Слово вчителя.

Шановні діти та гості нашого заходу! Сьогодні ми присвятимо час темі «Традиції збереження здоров’я в сім’ї». для вас не секрет, що здоров’я одне з основних джерел радості, щасливого та повноцінного життя. З давніх-давен його дуже шанували у нашій країні. Тому про нього складено так багато прислів’їв.  У багатьох піснях, привітаннях, щедруваннях, новорічних засіваннях і прощаннях ми бажаємо: «Доброго Вам здоров’я! Бувайте здорові!»

Часто можна почути такий вислів: «Здоров’я починається з сім’ї». Що ви можете сказати з цього приводу? (Думки дітей.)

Життя кожного з вас, кожної дитини починається з сім’ї. Тут про неї піклуються, доглядають, виховують, забезпечують необхідним харчуванням, одягом, шкільним приладдям, турбуються про її безпеку, створюють певні умови для хорошого настрою та самопочуття, дбають про здоров’я. Про те, як це відбувається саме з вами ви навіть написали маленькі твори, з якими батьки зможуть ознайомитися із газети нашого класу «Промінь» (кожному з батьків було подаровано екземпляр класної стінгазети у друкованому вигляді).

Відомо, що міцність  сім’ї залежить від близькості її членів, глибини їх взаємин, спільного проведення часу.  Тому і сьогодні пропоную вам, дорогі дітки, у колі ваших рідних пригадати складові, що допомагають людині бути здоровим і ще раз переконатися, що здоров’я – великий дар, а сім’я – осередок збереження і зміцнення здоров’я.

ІІІ. Пояснення правил проведення уроку.

Діти й батьки діляться на чотири групи (по 4 дитини і два дорослих), інші присутні виконують функції журі (по бажанню) і глядачів. Захід проходить у вигляді п’яти конкурсів, журі виставляє бали і визначає команду-переможця.

ІV. Опис завдань для команд (0 балів - невиконане завдання, 1 бал – неповністю виконане, 2 бали - повністю).

1 конкурс  «Назви команду».

2 конкурс «Вікторина».

На дошці прикріплені назви складових здоровя, під кожною написано по 4 цифри. Кожній відповідає певне питання. Команди по черзі обирають питання. Якщо якась з них не може відповісти, це робить інша.

Фізична складова:

  1. Назвіть види загартовування. (Сонцем, повітрям, водою.)
  2. Назвіть тривалість молодшого шкільного віку. (6-11 років.)
  3. Що має містити здорова їжа? (Білки, жири, вуглеводи, мінеральні речовини, вітаміни.)
  4. Через що передається ВІЛ? (Через кров.)

Соціальна складова:

  1. Хто першим заходить у клас: дівчатка чи хлопці? (Дівчатка.)
  2. Як поводитися з дітьми інвалідами? (Дружити як зі звичайними дітьми.)
  3. Які свята сьогодні святкує український народ? (Покрова і День козацтва.)
  4. Якщо ви сидите в транспорті і зайшла літня людина треба… (Поступитися місцем.)

Духовна складова:

  1. Вчитель показує скульптуру Т. Г. Шевченка. Який це вид образотворчого мистецтва? (Скульптура.)
  2. Показ натюрморта. Який жанр образотворчого мистецтва?
  3. Яку назву має музика Ф. Шопена? Звучить запис. («Мелодія осені», діти по іншому називають осінній вальс.)
  4. Як називається пісня А. Малишка, яка звучить так?.. («Київський вальс».)

Психічна складова:

  1. За допомогою якої частини тіла свої картини малює Даша Безкоста? (Ніг.)
  2. Яка українська поетеса мужньо боролася із хворобою туберкульозом кісток? (Леся Українка.)
  3. Що любив робити Авель із легенди «Каїн і Авель»? (Співати.)
  4. Як називається заспокійлива пісня, що її співає мама дитині? (Колискова.)

3 конкурс «Корисний сніданок».

Команди малюють корисний сніданок, а потім пояснюють чому обрали саме таку їжу.

4 конкурс «Історії».

Кожна команда отримує історію. Читає її, коротко переказує і пояснює, чому вона навчає.

1) Народився братик

В Оленчиної матусі народився хлопчик. Радіє Оленка: тепер у мене є братик. 
Прокинулася вночі Оленка, бачить - схилилась мама над колискою та й співає колискові.

Заворушилась заздрість в Оленчиній душі. Тепер, думає, мама вже не любитиме мене так, як раніше. Бо треба ж і Петрика любити.

- Мамо, - каже Оленка вранці, - ой, як люблю я вас...

- А чого ти мені це говориш? - непокоїться мати.

- Бо хочу, щоб ви мене любили не менше, ніж Петрика...

Мама полегшено зітхнула й каже:

-Піди, Оленко, Сонця запитай, як воно ділить своє тепло між людьми?

Вийшла Оленка та й питає. А Сонце каже:

- Для кожної людини - все моє тепло. Від першої до останньої іскринки.

2) Склянка води

Юрків дідусь занедужав. Дідусеві вісімдесят п'ять років.

Він знає чимало цікавих казок та дивних бувальщин, які любить слухати Юрко.

А зараз дідусь лежить і важко дихає. Мама наказала:

- Сиди, Юрку, біля дідуся, доглядай за ним. Попросить води - подай свіжої, попросить відчинити вікно - відчини.

Юрко сидів біля постелі хворого дідуся, читав книжку. За півдня дідусь разів зо три попросив води.

Набридло хлопцеві сидіти. Поклав книжку на стіл, тихо вийшов з хати й побіг до хлопців грати у футбол.

Кілька годин гуляв Юрко на стадіоні, вже й сонце до заходу схилилось. 
Та неспокійно було в нього на душі. Щось немов гнітило його. Покинув Юрко гру, побіг додому.

Ледь відчинив двері, підійшов до ліжка - й упав на коліна. Дідусь лежав мертвий. А в склянці не було й краплини води.

Потім усе життя Юрка мучили докори сумління. Він думав: дідусь, мабуть, помер тому, що не було води. Йому хотілося пити, а в склянці - ні краплини. А він у м'яч грав із хлопцями.

- Роби не те, що хочеться, а те, що треба, - навчав Юрко свого сина.

3) Ті самі слова

Улітку Андрійко пішов працювати на тваринницьку ферму. Його послали до бaбyci Марини - куховарки. Вона варила їсти пастухам i дояркам. Андрійко допомагав бaбyci: воду носив, картоплю чистив, дрова рубав, xлiб нарізав.

Весело, привільно працювати влітку в степу. Сонечко гpiє, вітep вiє, пташки щебечуть, можна и до ставка піти покупатися, як бабуся дозволить.

Уранці бабуся и каже Андрійкові.

- Піди води принеси.

I такий тихий, добрий, ласкавий голос у бaбyci, що Андрійко швиденько бере відро й біжить до колодязя. А колодязь далеченько - аж під лісом. Витягне відро води и живенько принесе.

Та ось прислали на ферму ще одного працівника — діда Карпа. Став працювати він сторожем.

Не сподобався дід нікому: ні бaбyci Марині, нi Андрійкові. Мовчазний, похмурий. Якось увечері Андрійко попросив:

- Дідусю, розкажіть казку.

Дід щось буркнув сердито, а потім каже:

- Нічого тобi робити, казки захотілося... Піди краще води принеси...

Такі холодні, крижані, безсердечні були цi слова. Андрійко з великим небажанням пішов по воду. Витяг, повне відро, сів біля колодязя и довго сидів. Не хотілося йти до діда Карпа.

Приніc Андрійко води й зараз же пoбіг до бaбyci Марини.

Уранці Андрійко встав до схід сонця. Начистив картоплі. I з нетерпінням чекав, щоб бабуся послала по воду. Hapeштi почулися тихі ласкаві слова:

- Піди води принеси.

Андрій пoбіг, витяг води й швиденько приніс на кухню.

4) Тихо, бабуся відпочиває

Прийшла зі школи маленька Галинка. Відчинила двері, щось хотіла весело сказати мамі. А мама насварилася на неї пальцем і Галинка тихенько підійшла до столу, поклала книжки.

- Тихо, Галинко, бабуся відпочиває. Цілу ніч вона не спала, боліло серце.

Пообідала й сіла за уроки. Читає книжку тихо-тихо, щоб не розбудити бабусю.

Відчиняються двері, заходить Оля, Галинчина подруга. Вона голосно й каже:

- Галинко, послухай...

Галинка насварилась на Олю пальцем, як мати на неї, і пошепки мовить: 
- Тихіше, бабуся відпочиває. Цілу ніч вона не спала, боліло серце.

Сіли дівчатка до столу й розглядають малюнки. А з бабусиних очей впали дві сльозинки. Коли бабуся прокинулась, Галинка й питає:

- Бабусю, а чого ви плакали уві сні?

Бабуся усміхнулась, приголубила Галинку. В її очах світилась радість.

5 конкурс «Щаслива сімя»

На листочку учасники команд пишуть, що таке у їх розумінні щаслива сімя?

V. Підведення підсумків.

Діти танцюють разом з батьками танок «Учитель танців», журі підраховує бали.

Нагородження команди-переможця медалями «Мудра сова», дарування газет батькам, пригощання гостей та учнів осінніми дарами: горіхами та яблуками.

VІІ. Підсумок уроку.

Слово вчителя.

Дорогі дітки, подивіться, як плідно ви сьогодні попрацювали у колі рідних. Бажаю, щоб такі теплі, дружні стосунки завжди були між вами. Будьте здорові та щасливі!

 

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
4074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку