Урок № 40 Дата ______
Тема: Тренувальні вправи.
МЕТА: створення позитивного емоційного настрою на працю, зняття емоційного напруження. Розвиток пізнавальних психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення, уяви. Створення доброзичливої, комфортної атмосфери на занятті.
Обладнання: папка «Корекційна робота», зошити, кольорові олівці, клей.
ХІД УРОКУ
Вступна частина
Привітання.
Вправа - привітання.
Мета: створення позитивного емоційного настрою на працю
Хід вправи: вчитель повідомляє дитині, що дуже радий її бачити і хоче привітатись по особливому– «двома руками». Дитина ставить дві руки ліктями на стіл, долонями назовні. Психолог вітається з нею легким хлопком долонями по долонях дитини, нази ваючи при цьому ім’я дитини. Вона у відповідь також вітається
Сьогодні поїдемо ми за знаннями
Кмітливість візьмемо в дорогу із нами.
Фантазія може в дорозі знадобитись
Багато всього нам ще треба навчитись
Основна частина
Вправа «Загадкові картини»
Мета: розвиток уяви, уваги.
Хід вправи: учням дається картка із силуетними зображеннями , що накладені один на одного, на кожному листку вказаний певний звук. Потрібно визначити, які зображення містять певний звук та розфарбувати їх у різні кольори. (Додаток 1 )
Вправа «Графічний диктант»
Мета: розвиток дрібної моторики, просторової орієнтації, уваги, логічного мислення.
Хід заняття: вчитель ставить в зошиті учнів початкову точку, від якої вони під диктовку проводять необхідну кількість клітинок, в результаті має вийти ціле зображення.
(Додаток 2)
Вправа-гра «На що схоже:?»
Мета: розвиток уваги, мислення, уяви.
Хід заняття: учням пропонуються картки із зображенням геометричних фігур (квадрат, трикутник, овал, прямокутник, коло) і предметні картини, які нагадують різні форми (наприклад: м’яч схожий на форму кола і.т.). Потрібно підібрати відповідні форми до пропонованих предметів. (Додаток 3)
4. Фізкультхвилинка
Хто там, хто там вже втомився
І наліво похилився?
Треба всім нам разом встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
І тихесенько сідай,
Працювати починай.
Рухлива вправа «Вухо – ніс»
Мета : розвиток уваги.
Хід вправи: За командою «Вухо» дитина повинна схопитися за вухо, за командою «Ніс» – за ніс. Вчитель виконує дії разом із дитиною, але якийсь час повинен «припуститися помилки». Учні не звертаючи увагу на «помилки» вчителя, повинні показувати тільки ту частину обличчя, яку він назвав.
Рефлексія
- Що нового дізнався на занятті?
- Яка гра сподобалась найбільше?
Заключна частина
Традиційне прощання «Подаруй усмішку»
Мета: створення позитивного емоційного настрою.
Хід вправи: вчитель та учень тримають перед собою складені «човником» долоньки. Вчитель «дарує усмішку» дитині-сусідові, кладучи у долоні.
Додаток 1
Додаток 2