Урок "Третій закон Ньютона"

Про матеріал

Конспект уроку з фізики "Третій закон Ньютона" призначений для вивчення даної теми в 9 класі. Мета уроку: формувати знання про третій закон Ньютона, ізольовану систему тіл, уміння застосовувати ці знання під час розв'язування задач; розкрити широкий діапазон прояву цього закону в природі.

Перегляд файлу

Тема: Третій закон Ньютона.

Мета: Формувати знання про третій закон Ньютона, ізольовану систему тіл, уміння застосовувати ці знання під час розв’язування задач; розкрити широкий діапазон прояву цього закону в природі.

 

Тип уроку: Урок комбінований.

                                 Хід уроку.

 

І. Перевірка знань.

 

  1. Записати в математичній формі і сформулювати другий закон Ньютона. Пояснити залежність між величинами, які входять до формули цього закону.
  2. Як напрямлений вектор прискорення?
  3. Пояснити фізичний зміст маси як міри фізичних властивостей тіл.
  4. В яких системах відліку виконується другий закон Ньютона?
  5. Чи можна твердити, що перший закон Ньютона є наслідком другого?
  6. Перевірити домашні задачі.
  7. №144 (Р)
  8. З яким прискоренням рухався під час розгону реактивний літак масою 60 т, якщо сила тяги двигунів становить 90 кН?


 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

     З другого закону Ньютона ми знаємо, що під час взаємодії двох тіл кожне з них дістає прискорення, ці прискорення протилежно напрямлені і відношення їх модулів обернене до відношення мас взаємодіючих тіл:

                                    .

Враховуючи, що прискорення – величини векторні, рівність можна переписати так:

                        .

Ми знаємо, що добуток маси тіла і його прискорення дорівнює силі, прикладеній до тіла. Отже, можна записати

                       .

У цьому й полягає третій закон Ньютона:

            Два тіла взаємодіють між собою з силами, рівними за числовим

             значенням  і протилежними за напрямом.

 

                Особливості третього закону Ньютона.


- тільки парами

  • завжди при взаємодії
  • однієї природи
  • не зрівноважуються (прикладені до різних тіл)
  • для сил любої природи ( електрична, магнітна, гравітаційна ).

 

Демонструємо досліди на взаємодію тіл.

 

  1. На тоненьку дощечку (можна лінійку завдовжки 60 см) ставимо гирю, яка тисне на лінійку. Лінійка також діє на гирю з такою ж самою силою. Ці сили рівні за модулем, але протилежні за напрямом і прикладені до двох різних тіл.
  2. На дві платформи ставимо по одному учню приблизно однакової маси. У руки їм даємо по динамометру, які з’єднані між собою вірьовкою. Коли учні натягують вірьовку, пружини обох динамометрів розтягуються, учні починають рухатись назустріч один одному.  Звертаємо увагу на те, що динамометри показують однакове значення сили. Навіть коли один учень тільки триматиме вірьовку, а другий тягнутиме її, то покази динамометрів також будуть  однакові.
  3. Дослід із візками за підручником. Пропонуємо учням пояснити результат досліду.

 

IІІ. Закріплення.

 

  1. Людина стрибає з човна на пристань. З якого човна навантаженого чи не навантаженого  легше стрибати?
  2. Чи зрівноважують одна одну сили при взаємодії тіл?
  3. Вправа 33 №1, 2, 3.

 

ІV. Домашнє завдання.

П. 33, вправа 33(5).

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бездетная Светулька
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Овчаренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
20 лютого
Переглядів
725
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку