Урок трудового навчання для 4 класу на тему "Виготовлення квітів об’ємної форми"

Про матеріал

На даному уроці в учнів формуються вміння та навички з обробки матеріалів, правильне уявлення про навколишню дійсність, розширюється загальний і політехнічний кругозір, виховується свідоме ставлення до праці. Предметна діяльність одночасно є пізнавальною. А тому діяльність, яка передбачає обробку різних матеріалів, стає для дітей формою мислення, джерелом їх розумового розвитку.

Перегляд файлу

 

Тема:

Виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Послідовність виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Способи кріплення елементів.

Практична робота. Виготовлення квітів об’ємної форми.

Учень/учениця:

– має загальні уявлення про виготовлення штучних квітів об’ємної форми;

– добирає  матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми;

– розкриває

послідовність дій під час виготовлення штучних квітів об’ємної форми;

– знає способи кріплення елементів виробу;

– вміє виготовляти квіти об’ємної форми.

 

Мета:  виготовити паперовий виріб «Квітка»; виховувати любов до природи та навколишнього світу; розвивати спостережливість, творчість, мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність, відчуття прекрасного.

Форма роботи: година творчості

Дидактичні засоби:

  1. Література:

http://lesia.vozniuk.com/poem/zahadky-pro-vesnyani-kvity/ http://teacher.at.ua/publ/vesnjani_kviti_zemlju_prikrashajut_za_narodnimi_legendami_pro_kviti/21-1-0-6290

http://origamka.ru/origami/32-vesennie-cvety.html

Світлана Бойко, Оксана Кожем’яка, «Фirtka.if.ua»

 

  1. Обладнання: зразки виробу, кольоровий папір, клей, олівці, лінійка, зображення весняних квітів;

 

проектор з проекційним екраном;

 

https://www.youtube.com/watch?v=BbjBEy_OWBc

http://www.hay16.com/videoh-VNaBdc4XE/--watch.html

https://www.youtube.com/watch?v=gPclvxqAebQ

 

Хід заняття

  1. Організаційна частина

 

  • Привітання

Доброго дня, діти. Ми раді вас бачити. Сідайте, будь-ласка. Який гарний сьогодні весняний день. Діти, ви любите весну? А який зараз місяць? Чому він так називається? Правильно, адже саме у квітні усе навкруги сповнюється красою та пахощами квітів.

 

  •  Організація класу та перевірка готовності до заняття

Саме тому я хочу прочитати вам один вірш. Послухайте його уважно:

Хмара дощиком скотилась,
Землю стала напувать,
І малятам захотілось
В полі квітів назбирать.

Сміючись, веселі діти
Свій таночок завели,
Запашні яскраві квіти
У віночки заплели.

Ой ти, веснонько чудова,
Бавить сонце небокрай.
Пісню слухає діброва
І чарує зелен-гай.

ІІ. Повідомлення теми. Мотивація діяльності вихованців.

Діти, як ви думаєте, яка тема нашого заняття?

(Відповіді дітей)

Так, сьогодні у нас незвичайне заняття про весняні квіти. Хочете послухати про них цікаву легенду? Слухайте уважно.

 

ІІІ. Основна частина

  •  Легенда і бесіда про квіти.

 Колись дуже давно перший чоловік на Землі навесні на сході Сонця  вийшов у поле  і побачив неземну красу навколо себе. Цю красу створили весняні квіти. Чоловік зібрав ці квіти і сплів з них віночок, а потім прийшов додому і вдягнув цей віночок на голову коханої жінки. І замилувався її вродою і красою.

 Голівоньку подруги прикрашали фіолетовий барвінок, біленький пролісок, деревій, дрібненькі квіти рясту, пахучі квіти сон – трави.

 Чоловік довго дивився на свою кохану, а потім звернувся до неба й сонця з проханням дарувати Землі кожної весни такі красиві і запашні квіти, щоб прикрашали вони життя, милували око своєю вродою,дарували чудові пахощі та лікували від хвороб.

 А жінка ще додала і своє прохання. Вона побажала, щоб всі жінки, які будуть з’являтися на Землі були такі ж вродливі, як перші квіти, що їй подарував чоловік. А чоловіки щоб дарували квіти жінкам постійно, і щоб квітів на Землі не ставало менше.

 І з того часу небо і сонце дарують Землі щовесни чудові  квіти: фіалки, підсніжники, нарциси, тюльпани та багато інших.

-  Які весняні квіти подобаються вам найбільше і чому?

 

https://www.youtube.com/watch?v=BbjBEy_OWBc

 

Ну що ж, я бачу, що ви знайомі з весняними квітами і полюбляєте їх. Тож давайте сьогодні самі спробуємо зробити квітку. А робитимемо ми її з паперу, який ви бачите у себе на партах.

  • Виготовлення квітки за інструкцією

(Музичне оформлення https://www.youtube.com/watch?v=DThOg5b75PY)

 

  • Нам знадобиться 8 квадратних шматочків паперу. Перевірте, чи в кожного на парті такі є? Добре. Покладіть один з них перед собою.
  • Тепер слід скласти наш квадрат таким чином, щоб вийшов ось такий трикутник. Давайте усі разом складемо його. Молодці.
  • Далі ми розгинаємо наш папір, щоб знову отримати квадрат, і загибаємо його дві сторони до середини таким чином, як у мене. Покажіть мені  ваші трикутнички. Дякую.
  • Тепер давайте зігнемо його сторони ще вдвічі. Молодці.
  • Тепер переверніть ваш виріб. Дивіться, ми отримали одну пелюсточку квітки. Тепер, для того, щоб отримати квітку нам треба  проробити те ж саме з іншими квадратиками. Тож давайте зробимо це.
  • Тепер, коли у нас є всі пелюстки, давайте наклеїмо їх на папір одна біля одної.
  • А тепер, коли у нас все вийшло, наклеїмо стебло та листок для нашої квітки.

Ось, нарешті, квіточки готові! Та це не прості квіти! Кожна з них чарівна, як ті, по які ми чули з легенди. Кожна квіточка – це шматочок щастя. І той, кому ви її подаруєте обов’язково посміхнеться вам и буде щасливий.  А кому ви подаруєте свою квітку?

  • Перевірка засвоєного

Які ми сьогодні молодці. Тож давайте перевіримо, які весняні квіти ви запам’ятали. Тому я пропоную вам відгадати наступні загадки:

На зеленії листочки
одягли біли віночки.
Усміхаючись весні,
зацвітають … (яблуні).
Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (Барвінок)
Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)

 

Руханка «Сонячний віночок»

https://www.youtube.com/watch?v=gPclvxqAebQ

 

  1. Підсумок заняття

Тож сьогодні ми з вами навчилися виготовляти не прості, а чарівні квіти. Сподіваюся, що тепер ви можете зробити такі ж для своїх друзів та близьких, і хай усі вони будуть щасливі.

 

  1. Домашнє завдання

за підручником «Трудове навчання 4 клас. Автори: Кліщ О. М. та ін.» с.25-28. Спробуйте за технологічними картами у підручнику (с. 27-28) виготовити штучні літні квіти «Мак» і «Волошка».

 

Образ української дівчини неможливий без гарно увінчаної квітами голови. Та мало хто сьогодні знає, що це не тільки чудова прикраса, яка формує естетичний зовнішній вигляд юної українки, а перш за все – важливий елемент – символ українського життя.

 

http://www.hay16.com/videoh-VNaBdc4XE/--watch.html (5 хв)

 

Мак вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості; волошки у віночку – символ людяності.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YL6zH_jqpXo

 

 До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
10103
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку