На даному уроці в учнів формуються вміння та навички з обробки матеріалів, правильне уявлення про навколишню дійсність, розширюється загальний і політехнічний кругозір, виховується свідоме ставлення до праці. Предметна діяльність одночасно є пізнавальною. А тому діяльність, яка передбачає обробку різних матеріалів, стає для дітей формою мислення, джерелом їх розумового розвитку.
Тема:
Виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Послідовність виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Способи кріплення елементів. Практична робота. Виготовлення квітів об’ємної форми. |
Учень/учениця: – має загальні уявлення про виготовлення штучних квітів об’ємної форми; – добирає матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми; – розкриває послідовність дій під час виготовлення штучних квітів об’ємної форми; – знає способи кріплення елементів виробу; – вміє виготовляти квіти об’ємної форми. |
Мета: виготовити паперовий виріб «Квітка»; виховувати любов до природи та навколишнього світу; розвивати спостережливість, творчість, мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність, відчуття прекрасного.
Форма роботи: година творчості
Дидактичні засоби:
http://lesia.vozniuk.com/poem/zahadky-pro-vesnyani-kvity/ http://teacher.at.ua/publ/vesnjani_kviti_zemlju_prikrashajut_za_narodnimi_legendami_pro_kviti/21-1-0-6290
http://origamka.ru/origami/32-vesennie-cvety.html
Світлана Бойко, Оксана Кожем’яка, «Фirtka.if.ua»
проектор з проекційним екраном;
https://www.youtube.com/watch?v=BbjBEy_OWBc
http://www.hay16.com/videoh-VNaBdc4XE/--watch.html
https://www.youtube.com/watch?v=gPclvxqAebQ
Хід заняття
Доброго дня, діти. Ми раді вас бачити. Сідайте, будь-ласка. Який гарний сьогодні весняний день. Діти, ви любите весну? А який зараз місяць? Чому він так називається? Правильно, адже саме у квітні усе навкруги сповнюється красою та пахощами квітів.
Саме тому я хочу прочитати вам один вірш. Послухайте його уважно:
Хмара дощиком скотилась,
Землю стала напувать,
І малятам захотілось
В полі квітів назбирать.
Сміючись, веселі діти
Свій таночок завели,
Запашні яскраві квіти
У віночки заплели.
Ой ти, веснонько чудова,
Бавить сонце небокрай.
Пісню слухає діброва
І чарує зелен-гай.
ІІ. Повідомлення теми. Мотивація діяльності вихованців.
Діти, як ви думаєте, яка тема нашого заняття?
(Відповіді дітей)
Так, сьогодні у нас незвичайне заняття про весняні квіти. Хочете послухати про них цікаву легенду? Слухайте уважно.
ІІІ. Основна частина
Колись дуже давно перший чоловік на Землі навесні на сході Сонця вийшов у поле і побачив неземну красу навколо себе. Цю красу створили весняні квіти. Чоловік зібрав ці квіти і сплів з них віночок, а потім прийшов додому і вдягнув цей віночок на голову коханої жінки. І замилувався її вродою і красою.
Голівоньку подруги прикрашали фіолетовий барвінок, біленький пролісок, деревій, дрібненькі квіти рясту, пахучі квіти сон – трави.
Чоловік довго дивився на свою кохану, а потім звернувся до неба й сонця з проханням дарувати Землі кожної весни такі красиві і запашні квіти, щоб прикрашали вони життя, милували око своєю вродою,дарували чудові пахощі та лікували від хвороб.
А жінка ще додала і своє прохання. Вона побажала, щоб всі жінки, які будуть з’являтися на Землі були такі ж вродливі, як перші квіти, що їй подарував чоловік. А чоловіки щоб дарували квіти жінкам постійно, і щоб квітів на Землі не ставало менше.
І з того часу небо і сонце дарують Землі щовесни чудові квіти: фіалки, підсніжники, нарциси, тюльпани та багато інших.
- Які весняні квіти подобаються вам найбільше і чому?
https://www.youtube.com/watch?v=BbjBEy_OWBc
Ну що ж, я бачу, що ви знайомі з весняними квітами і полюбляєте їх. Тож давайте сьогодні самі спробуємо зробити квітку. А робитимемо ми її з паперу, який ви бачите у себе на партах.
(Музичне оформлення https://www.youtube.com/watch?v=DThOg5b75PY)
Ось, нарешті, квіточки готові! Та це не прості квіти! Кожна з них чарівна, як ті, по які ми чули з легенди. Кожна квіточка – це шматочок щастя. І той, кому ви її подаруєте обов’язково посміхнеться вам и буде щасливий. А кому ви подаруєте свою квітку?
Які ми сьогодні молодці. Тож давайте перевіримо, які весняні квіти ви запам’ятали. Тому я пропоную вам відгадати наступні загадки:
На зеленії листочки
одягли біли віночки.
Усміхаючись весні,
зацвітають … (яблуні).
Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (Барвінок)
Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)
Руханка «Сонячний віночок»
https://www.youtube.com/watch?v=gPclvxqAebQ
Тож сьогодні ми з вами навчилися виготовляти не прості, а чарівні квіти. Сподіваюся, що тепер ви можете зробити такі ж для своїх друзів та близьких, і хай усі вони будуть щасливі.
за підручником «Трудове навчання 4 клас. Автори: Кліщ О. М. та ін.» с.25-28. Спробуйте за технологічними картами у підручнику (с. 27-28) виготовити штучні літні квіти «Мак» і «Волошка».
Образ української дівчини неможливий без гарно увінчаної квітами голови. Та мало хто сьогодні знає, що це не тільки чудова прикраса, яка формує естетичний зовнішній вигляд юної українки, а перш за все – важливий елемент – символ українського життя.
http://www.hay16.com/videoh-VNaBdc4XE/--watch.html (5 хв)
Мак вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості; волошки у віночку – символ людяності.
https://www.youtube.com/watch?v=YL6zH_jqpXo
До побачення.