Конспект уроку трудового навчання для дітей з ТПМ на тему "Різання паперу ножицями за шаблоном. Аплікація «Грибок»». Діти знайомляться з основними прийомами роботи з ножицями, дізнаються про будову гриба, різноманітній світ грибів. За допомогою чистомовки , скоромовки , вправ на мовленнєву діяльність збагачують мовлення.
Городнянський навчально-реабілітаційний центр
Урок
трудового навчання
(для дітей з ТПМ)
в 1-А класі
на тему:
«Різання паперу ножицями за шаблоном.
Аплікація «Грибок»»
Вчитель: Коробко Т.А.
м. Городня
вересень, 2017р.
Тема: Різання паперу ножицями за шаблоном. Аплікація «Грибок»
Мета:
ознайомити з поняттям «шаблон», навчати прийомам розмітки по шаблону та вирізати по наміченим лініям; формувати вміння працювати з ножицями, повторити з правилами безпечної роботи клеєм та ножицями; удосконалювати вміння з’єднувати окремі деталі в готовий виріб; працювати за зразком.
розвивати процеси пам’яті (запам’ятовування , згадування, відтворення); вищі мисленнєві процеси (аналіз, порівняння, узагальнення), зв’язне мовлення та пізнавальну активність школярів;
корегувати мовлення, увагу, уяву, дрібну моторику пальців рук; збагачувати словниковий запас.
виховувати працелюбність, охайність у роботі, художні смаки та любов до природи.
Об’єкт праці: Аплікація «Грибок»
Тип уроку: урок формування нових знань, умінь, навичок.
Обладнання: зразок виробу, шаблони, предметно-операційний план виконання роботи, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, серветка, таблиці «Правила поводження з ножицями та клеєм», технічне обладнання.
Хід уроку
І. Підготовча частина.
1. Організаційна підготовка
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості.
Тож поверніться до гостей і привітайтесь.
- Добрий день!
2. Нервово-психологічна підготовка
Дружно візьмемось за руки,
приступаєм до науки.
1,2,3,4,5 – хочем все на світі знать.
ІІ. Основна частина
- Яка зараз пора року? Наш метелик все літає і в Вікторії питає: Який зараз місяць? Ось метелик прилетів до Максима на парту сів: Чому місяць зветься «вересень»?
3. Вправа «Релаксація»
4. Бесіда за картиною
Стоїть хлопчик під пеньком,
накрив голову брильком,
хто йде, нахиляється
до землі вклоняється. (Гриб)
Чистомовка
емо-емо-емо – ми у ліс підемо
йшли-йшли-йшли – і гриб знайшли
Фізкультхвилинка
Ми йшли, шли,йшли,
Білий гриб знайшли.
Ось грибок, іще грибок .
Ми поклали в козубок
5. Повідомлення теми і мети уроку
- Ми з вами будемо працювати з ножицями та клеєм, виготовляти аплікацію грибка за допомогою шаблону. ( Демонстрація аплікації)
6 . Вивчення нового матеріалу.
7. Введення поняття «шаблон»
- Яку будову має гриб? Гриб має ніжку та шапинку. Тому деталі гриба – це і є шаблон.
Шаблон – зразок, який допомагає розмічати деталі. Його обводять по зовнішньому контуру.
А) обведення за допомогою шаблону ніжки гриба. Вирізування деталі.
Б) обведення за допомогою шаблону ніжки гриба. Вирізування деталі.
В) Приклеювуння деталей аплікації.
Г) прикрашання аплікації травичкою.
Пальчикова гімнастика
У корзинці боровички,
їх так люблять їжачки,
щоб грибочки рахувати,
треба пальчики згинати.
12. Виставка дитячих робіт
III. Заключна частина
2.Н/п розвантаження
Декламування вірша про грибок
Гриб говорив до гриба: Вчора був ти тут хіба?
І промовив гриб грибу: А я виріс за добу.
З вами гарно, любі діти, працювати і радіти,
Мати гарний результат,
І за це, сьогодні Вам,
Повний кошик грибів дам,
Гостей теж не обмину і всіх також пригощу.