Урок трудового навчання (для дітей з ТПМ) на тему:«Різання паперу ножицями за шаблоном. Аплікація «Грибок»»

Про матеріал

Конспект уроку трудового навчання для дітей з ТПМ на тему "Різання паперу ножицями за шаблоном. Аплікація «Грибок»». Діти знайомляться з основними прийомами роботи з ножицями, дізнаються про будову гриба, різноманітній світ грибів. За допомогою чистомовки , скоромовки , вправ на мовленнєву діяльність збагачують мовлення.

Перегляд файлу

Городнянський навчально-реабілітаційний центр

 

 

Урок

трудового навчання

(для дітей з ТПМ)

в 1 класі

на тему:

«Різання паперу ножицями за шаблоном.

Аплікація «Грибок»»

 

 

 

 

Вчитель: Коробко Т.А.

 

 

 

 

 

м. Городня

вересень, 2017р.

 

 

Тема: Різання паперу ножицями за шаблоном. Аплікація «Грибок»

Мета:

ознайомити з поняттям «шаблон», навчати прийомам розмітки по шаблону та вирізати  по наміченим лініям;  формувати вміння працювати з ножицями, повторити з правилами безпечної роботи клеєм та ножицями;  удосконалювати вміння з’єднувати окремі деталі в готовий виріб; працювати за зразком.

                  розвивати процеси пам’яті (запам’ятовування , згадування, відтворення); вищі мисленнєві процеси (аналіз, порівняння, узагальнення), зв’язне мовлення та пізнавальну активність школярів;

корегувати мовлення, увагу, уяву,  дрібну моторику пальців рук; збагачувати словниковий запас.

виховувати працелюбність, охайність у роботі, художні смаки та любов до природи.

Об’єкт праці: Аплікація «Грибок»

Тип уроку: урок формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: зразок виробу,  шаблони, предметно-операційний план виконання роботи, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, серветка, таблиці «Правила поводження з ножицями та клеєм», технічне обладнання.

Хід уроку

І. Підготовча частина.

1. Організаційна підготовка

- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості.

Тож поверніться до гостей і привітайтесь.

- Добрий день!

2. Нервово-психологічна підготовка

  • Всі приготувались до уроку? Тож налаштуємося на робочий лад:

Дружно візьмемось за руки,

приступаєм до науки.

1,2,3,4,5 – хочем все на світі знать.

ІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  2.  Гра «Метелик»
  • Казковий метелик  до нас прилетів на долоньку Андрія сів, хоче він його спитати:

 - Яка зараз пора року? Наш метелик все літає  і в Вікторії питає:  Який зараз місяць? Ось метелик прилетів до Максима на парту сів: Чому місяць зветься «вересень»?

3. Вправа «Релаксація»

  • Сядьте зручніше, заплющіть очі, уявою перенесімося до лісу. (Звучить аудіо запис )
  • Яка картина вам уявилася? Дерева, шелест листя, спів пташок.

4. Бесіда за картиною

  • Зараз відгадайте загадку, що ще ми можемо побачити лісі….

Стоїть хлопчик під пеньком,

накрив голову брильком,

хто йде, нахиляється

до землі вклоняється. (Гриб)

  • Є відгадка на картині?

Чистомовка

емо-емо-емо – ми  у ліс підемо

йшли-йшли-йшли – і гриб знайшли

  1. Гра «Склади і впізнай гриб»
  • А які гриби ви знаєте? Гриби є їстівні та отруйні. Гриби – це живі організми. І з’являються вони дуже швидко після дощу. І діти повинні ходити до лісу  тільки з дорослими. Вам потрібно запам’ятати одне правило: «Не знаєш гриба – не бери».

Фізкультхвилинка

Ми йшли, шли,йшли,

Білий гриб знайшли.

Ось грибок, іще грибок .

Ми поклали в козубок

5.  Повідомлення теми і мети уроку

- Ми з вами будемо працювати з ножицями та клеєм,  виготовляти аплікацію грибка за допомогою шаблону. ( Демонстрація аплікації)

6 . Вивчення нового матеріалу.

          7. Введення поняття «шаблон»

 - Яку будову має гриб? Гриб має ніжку та шапинку. Тому деталі гриба – це і є шаблон.

Шаблон – зразок, який допомагає розмічати деталі. Його обводять по зовнішньому контуру.

  1. Організація  робочого місця
  • Що нам знадобиться для виготовлення аплікації (фон - синій папір, коричневий папір – шапинка,  білий - ніжка, заготовки травички.
  • Які інструменти нам знадобляться? (олівець, клей, ножиці).
  1. Повторення правил роботи з клеєм та ножицями.

 

  1. Послідовність виготовлення аплікації «Грибок» (Демонстрація)

А) обведення за допомогою шаблону ніжки гриба. Вирізування деталі.

Б) обведення за допомогою шаблону ніжки гриба. Вирізування деталі.

В) Приклеювуння деталей аплікації.

Г) прикрашання аплікації травичкою.

 

  1. Практична робота учнів (Поетапне виконання роботи за вчителем). Вирізування деталей гриба за шаблоном.

Пальчикова гімнастика

У корзинці боровички,

їх так люблять їжачки,

щоб грибочки рахувати,

треба пальчики згинати.

  •  - Продовжимо роботу. Візьміть ніжку і клей. Змастіть контур ніжки клеєм. І розмістіть знизу як на зразку. Далі беремо шапинку, клеєм змащуємо її по контуру – приклеюємо над ніжкою. У нас вийшов грибок… а де ростуть гриби? Частіше вони ховаються у траві, щоб людини їх шукали. Тому давайте, приклеїмо травичку.
  • Ось ми й виконали аплікацію «Грибок» в подарунок осені. А вона нам в подяку подарувала осіннє листя. Тож давайте, прикрасимо ним грибок…
  • Візьміть листочок, змастіть його клеєм і прикрасьте ним грибок за своєю уявою..

12. Виставка  дитячих робіт

  • Всі діти справилися із завданнями. Всі роботи дуже гарні.
  1. Прибирання робочих місць

III.  Заключна частина

  1. Вправа «Заверши речення»
  • А ось завершується наш урок. Чим ми займалися? Що нового ви дізналися?

2.Н/п розвантаження

Декламування вірша про грибок

                    Гриб говорив до гриба: Вчора був ти тут хіба?

І промовив гриб грибу: А я виріс за добу.

 

З вами гарно, любі діти, працювати і радіти,

Мати гарний результат,

І за це, сьогодні Вам,

Повний кошик грибів дам,

Гостей теж не обмину і всіх також пригощу.

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
4611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку