Урок трудового навчання " Культура споживання їжі. Етикет за столом".

Про матеріал
Розробка уроку, яка може бути використана при вивченні розділу 2: Технологія побутової діяльності та самообслуговування та виконанні міні-проєкту "Сервірування святкового столу".
Перегляд файлу

Урок трудового навчання у 5 класі

Тема.  Культура споживання їжі. Етикет за столом.

Мета: розширити знання учнів про правила сервірування стола, формувати поняття етикету під час прийому їжі, навчити складати серветки, формувати навички культури поведінки за столом, розвивати вміння учнів працювати з інструкційними картками; розширювати кругозір учнів, виховувати акуратність, розуміння необхідності дотримання правил етикету під час прийому їжі.

Матеріали, інструменти, приладдя: дидактичні картки для практичної роботи, серветки, зразки складених серветок(«лілія», «віяло», «Еверест», «вітрильник»), інструкційні картки, мультимедійне обладнання, презентація до уроку.

Тип заняття: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання

У ч и т е л ь. Діти, сьогодні до нас на урок прилетіла пташка

Загадка:     «Балакуча ця вертуха

Ліс її щоденно слуха.

Скрекотуха білобока

Звуть усі її …»   ( сорока ).

І ця пташка розказала мені, що у ……….  школі  є дуже талановиті і працьовиті учні у 5 класі. Мабуть, це – ви?

Перевірка присутніх, перевірка готовності до уроку.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Розгадування кросворду «Споживання їжі».

Бесіда:

  1. Як у вашому будинку прийнято сервірувати стіл для прийому гостей?
  2. Чи допомагаєте ви мамі, бабусі сервірувати стіл? У чому полягає ваша допомога?
  3. Чи є у вашій родині традиції, пов’язані зі святкуванням важливих сімейних подій?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Культура споживання їжі включає сервірування стола, уміння користуватися столовим приладдям, культуру поведінки за столом. Ці навички повинні стати звичкою для кожного й у святкові дні, і в будень, тому, що вони значною мірою характеризують загальний культурний рівень людини. Якраз про це і наш сьогоднішній урок.

        Повідомлення теми та мети уроку

Вправа «Очікування»

Учні на листочках записують, що вони очікують від уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу

Наші предки з давніх часів уміли готувати смачну різноманітну їжу. Протягом віків люди накопичували знання про способи приготування страв, харчові продукти, їх поживну цінність. Так виникла кулінарія – наука про мистецтво приготування їжі.

Етикет за столом – це ряд правил, які дозволяють нам не розгубитися за столом серед різноманіття страв та столового приладдя.

Повідомлення учнів про правила етикету за столом.

Незабаром усі ми будемо відзначати новорічно-різдвяні свята і звичайно не обійдеться без гарного сервірування столу. А чи можете ви визначити, які столи сервірувалися до Нового року?

Вправа «Фото на згадку »

Завдання: необхідно вказати номери малюнків, на яких зображене новорічне сервірування столу.

Відповідь: фото 2, 3, 5, 6, 9

Молодці! З завданням ви справилися.

Способів складання серветок є велика кількість. Одні з них прості, інші складніші.

Українське прислів’я говорить: «Чим більше науки — тим розумніші руки». Упевнена, що кожен з вас виявить сьогодні свої здібності якнайкраще, а ваші руки будуть вправними й розумними.

 

Але перш, ніж приступити до роботи ми з вами трошки розімнемось.

 

 

Фізхвилинка:   Раз, два, три, чотири, п’ять —

Будем  ми відпочивать:

Підніміться всі швиденько,

Усміхніться веселенько,

Помахайте ви руками

І потупайте ногами.

Уперед, назад пройдіться,

Знову весело всміхніться.

На стільці усі сідайте,

Працювати  починайте!

V. Практична робота. Складання паперових серветок для сервірування стола.

Учитель пояснює учням, чим вони займатимуться під час практичної роботи та чого мають досягти.

Учні складають паперові серветки за інструкційними катками.

VI. Закріплення нових знань та вмінь учнів:

  • Яке призначення серветок?
  • На занятті ми…
  • Раніше я не вміла, а тепер умію…

Я змінила своє ставлення…

 

Давайте повернемося до ваших зірочок очікування. Якщо ваші очікування справдилися, то підніміть їх вгору, а якщо ні – опустіть вниз.

 VI. Підсумки заняття

Основні помилки у роботі.

Виставлення оцінок.

Заключне слово вчителя:

Людина не може жити не приймаючи їжу. Щодня наш організм потребує харчування. Культура харчування вчить правильно користуватися столовими приборами, вишукано прикрашати страви, елегантно подавати їх на стіл.

Етикет за столом – це не тільки правила поведінки, він також передбачає особливі правила вживання кожної страви. І культурна людина має їх дотримуватись. Чого я вам і бажаю!

 

VII. Домашнє завдання

1

 

doc
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку