24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок трудового навчання у 2 класі "Декоративно-вжиткове мистецтво.Орнамент.Виготовлення орнаменту на круглій основі"

Про матеріал
Дана розробка уроку стане в нагоді для вчителів початкових класів під час проведення уроків трудового навчання в 2 класі з теми "Декоративно-ужиткове мистецтво"
Перегляд файлу

Токарівська загальноосвітня школа І-ІІІст.

Лохвицької районної ради

Полтавської області

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

трудового навчання у 2 класі

 

Декоративно-вжиткове мистецтво. Орнамент.

 Виготовлення орнаменту на круглій основі

 з природних матеріалів

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Дрога Наталія Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  ДЕКОРАТИВНО-ВЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО.  ОРНАМЕНТ.

            ВИГОТОВЛЕННЯ ОРНАМЕНТУ  НА КРУГЛІЙ ОСНОВІ З ПРИРОДНИХ МАТЕРІАЛІВ

Мета: 

розширити загальне уявлення учнів про декоративно-ужиткове мистецтво як вид художньої діяльності людини; продовжувати ознайомлення школярів із традиціями української культури; сприяти вдосконаленню учнівських навичок роботи з природним матеріалом, розвитку вмінь виконувати орнамент на круглій основі, розвитку дрібної моторики рук; закріплювати вміння дотримуватися  правил безпеки під час роботи з клеєм та ножицями;  розвивати спо­стережливість, уяву, фантазію; виховувати почуття красивого, охайність, культуру праці.

 

Обладнання.  Презентація до уроку,  кольоровий картон,  ножиці,  клей, природний матеріал, альбом-шаблон.

 

Хід  уроку

І. Організаційний момент.

Перевірка готовності робочих місць. На парті мають бути альбом-шаблон, кольоровий картон, ножиці, клей, серветки для рук,природній матеріал.

 Емоційний настрій на урок
Гасло уроку:

         Працюй наполегливо, швидко, старанно,

        Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!

 

-Щоб задати тон нашому уроку, скористаємось «барометром настрою». Якщо він спрацює, то і  урок наш пройде вдало.

Рішучість до нас на урок завітала,

Аж тут енергійність її наздогнала.

Завзяття й уміння до класу прийшли,

Любов до навчання з собою взяли.

Терпіння з активністю не забарились.

І творчість, звичайно, до класу з’явилась.

Якщо об’єднати ці риси у ціле,

То можна сміливо нам братись за діло.

Якщо ж вони стануть усі в один ряд,

То вийде відмінний у нас… (результат)

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Під час вивчення теми «Декоративно-ужиткове мистецтво»   ми ознайомилися з різними поняттями. Щоб пригадати вивчений матеріал і підготуватися до роботи, ми проведемо «Аукціон знань».
Аукціон – це місце, де продаються речі. Але якщо в магазині на товар ставиться стабільна ціна, а на базарі можна торгуватися, щоб купити якусь річ дешевше, то на аукціоні, навпаки, річ, яка продається, дістанеться тому, хто заплатить більше грошей. На нашому аукціоні буде  розігруватися медаль. Ви можете її отримати за свої знання. Я буду задавати вам питання. Знаючи відповідь, ви можете піднімати руку і відповідати. Той , хто буде найактивнішим  на уроці і даватиме правильні відповіді , буде переможцем аукціону і володарем медалі.

 

-Значення слів «декорувати», «ужиткове». Що таке декоративно-ужиткове мистецтво? Назвати вироби ДУМ. (Діти називають)

Чи правильні ви дали відповіді, ми дізнаємося, коли переглянемо відео.

Гра «Асоціативний кущ»

- Які асоціації (слова)  виникають у вас в уяві, коли ви чуєте назву «декоративно-ужиткове мистецтво»?

- Що таке орнамент?

- Які види орнаменту вам відомі?

- Яку форму може мати  основа орнаменту?

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці :
• продовжимо  знайомитись із декоративно-ужитковим мистецтвом;
• поглибимо знання про орнаменти та його види;
• навчимось створювати орнамент на круглій основі з рослинних фігур ;
• пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи з ножицями та клеєм;
• отримаємо максимум задоволення від уроку.

 

- На попередньому уроці ми створювали геометричний орнамент у смужці — Які геометричні фігури використовували для створення даного орнаменту? А сьогодні будемо створювати рослинний орнамент на круглій основі. Що послугує нам основою для орнаменту, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 

 На вогні щоденно спить,
Носом уві сні свистить.

 Довгий носик, ручку має,
Всіх нас чаєм пригощає! (чайник)

 

- Орнамент у колі можна використати не тільки для  чайника, але й для оздоблення скриньки, стільця, маленького столика та ін.

 

Україна — це чарівний і благодатний край, і в ній із сивої давнини живе мудрий і добрий, творчий і натхненний народ. Кожна людина за своєю природою - художник. Ще з давніх-давен вона прагнула прикрасити своє житло, знаряддя праці та речі побуту

У все, що її оточує і до чого торкаються її руки, вона намагається внести красу. Стародавні гончарі, ковалі, ткачі,  майстри декоративно-прикладного мистецтва створили справжні шедеври, які ми можемо побачити в музеях, зокрема  в  Національному  музеї українського народного декоративного мистецтва (м.Київ)

  • Хто ж такий народний майстер?

Народний майстер- людина, яка успадковує, зберігає та розвиває народний художній досвід.

Особливістю творчості народного майстра є те, що він свідомо виготовляє не тільки твір мистецтва, а й життєво необхідний у побуті предмет.

 Саме майстри робили красивими звичайні речі, якими людина користується щоденно: посуд і одяг, рушники та скрині, житло та знаряддя праці. Завдяки народним майстрам формувалися певні традиції прикрашання речей побуту. Вишивка одягу, предметів побуту (рушники, скатертини), ткацтво (килими, налавники, покривала), різьблення по дереву, розпис кераміки, писанкарство.

Центри декоративно-ужиткового  мистецтва  (Кролевець ,Опішня, Косів, Борщів)

 

-Тож я пропоную наш клас перетворити на творчу майстерню і самим стати справжніми майстрами.

- Так як ми будемо працювати з ножицями та клеєм і  щоб на уроці  не траплялося неприємностей, згадаймо правила безпеки та культури праці.

                Пограємо в гру «Продовж речення».

  • Ножиці, олівець зручно брати, якщо їх покласти … (справа)
  • Передавати ножиці можна лише  … (закритими, кільцями вперед)
  • Папір найзручніше брати … (якщо його покласти зліва)
  • Не можна класти пальці лівої руки на лінії … (різання)
  • Клей слід відкривати , коли … (починаєте роботу)
  • Стежити, щоб клей не потрапив … (до очей, рота)

 

IV.Робота в групах

Завдання для груп: на фігурних папірцях (умовному  виробі –чайнику розробити власний орнамент майбутнього виробу)

Порядок роботи.

• Доберіть відповідне листя (частини листя), насіння Можна обрізати їх ножицями для отримання необхідної форми.

• Зробіть ескіз орнаменту.

• Викладіть листя на папір.

 Обережно користуючись клеєм, наклейте частини листя.

• Промокніть серветкою.

• Дайте аплікації висохнути.

 

Клей ПВА наносьте на природний матеріал тонким шаром,використовуючи пензлик. Краще наносити клей не  на всю поверхню листочка, насінини, а лише краплями на середину і краї й потім розмазати по всій поверхні. Якщо клей під час розгладжування листочка на поверхні виступає, не можна витирати його пальцями. Для цього слід використовувати серветку

 

Гімнастика для пальців.

  • Щоб пальчики були слухняними, вправно виконували роботу,  пропоную зробити пальчикову  гімнастику.

 

V. Самостійна робота учнів.

VІ. Фізкультхвилинка

 VІІ. Продовження самостійної роботи.

Рольова гра «Я – кореспондент»

       Не перериваючи роботи, діти відповідають на запитання:

-- Який виріб ви виготовляєте на уроці?

-- З якими матеріалами працюєте?

-- Яких правил безпеки дотримуєтесь?

VІІІ.Виставка дитячих робіт. (Визначення переможця медалі)

 

 

Х. Підсумок уроку.

      - Що ви навчились робити на уроці?

      - З яких елементів складали орнамент?  ( рослинних)

 

 

docx
Додав(-ла)
Дрога Наталія
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
1418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку