Урок трудового навчання у 2 класі. Робота з пластиліном. Композиція "Мрійливий кіт".

Про матеріал
У плані уроку використані різні цікаві завдання для дітей. Гра "Розшифруй слово", гра "Так - Ні". Діти знайомляться з правилами роботи з пластиліном. На уроці звучить весела пісня про роботу пластиліном.
Перегляд файлу

13.02. 2019р. Трудове навчання           2 – А клас В.П.Чурилова

 

Тема: Робота з пластиліном. Практична робота.   Композиція «Мрійливий кіт» 

 

Мета: Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності учнів шляхом поглиблення знань учнів про властивості пластиліну, інструменти для роботи з пластиліном, професії людей шляхом удосконалення умінь та навичок роботи з пластиліном;

сприяти формуванню компетентності уміння вчитися через розвиток самоосвітніх навичок: уміння організовувати свою роботу, обирати вид роботи, уміння порівнювати, розміщувати на площині; сприяти формуванню соціально-комунікативної компетентності шляхом залучення учнів до роботи, уміння висловлювати свою думку;

сприяти формуванню загально-культурної компетентності учнів шляхом виховання відповідальності, естетичного смаку, любові до праці;

 сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності шляхом створення ситуацій успіху, проведення  фізкультхвилинок.

 

  Очікувані результати:

 – учень має загальні уявлення про пластилин та його застосування;

– розкриває послідовність виготовлення виробів  з пластилину;

– вміє виготовляти вироби з пластилину ;

– володіє навичками ліплення виробів  з пластилину на площині.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ми справжні таланти

Хоч вір, хоч не вір.

Стануть сьогодні у пригоді

Наші руки і наш талант!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, щоб дізнатись з чим ми будемо сьогодні працювати вам необхідно прочитати слово, яке зашифроване у вас на картках.

1. Робота в парах. Гра «Розшифруй слово»

 

Л2  С4  П1  Н9  А3  И6  І8 Т5  Л7  (ПЛАСТИЛІН) (Слайд 3)

IIІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Звучить аудіозапис пісні С. Нікітіна та Н. Матвєєвої «Я ліплю із пластиліну».

— Як ви гадаєте, чому наш урок почався з цієї пісеньки?

— Так, ви маєте рацію, тому що сьогодні на уроці ми продовжимо навчатися працювати з пластиліном. Як ви гадаєте, чому в дівчинки не виходили іграшки?

— Які якості треба виявляти, щоб ваша саморобка була красивою та охайною?

— Сьогодні на уроці я ознайомлю вас з різними прийомами роботи з пластиліном. (Слайд 4)

2. Ознайомлення з властивостями пластиліну (Слайд 5)

— Хто з вас може сказати, що таке пластилін? (Відповіді учнів.)

— Пластилін — це спеціальний матеріал, який використовується для... (ліплення).

— Чи знаєте ви інші матеріали для ліплення? (Глина)

— Глина — це природний матеріал, а пластилін — матеріал, створений людиною. Він також складається з глини, але в нього додають спеціальні речовини (віск, фарби), які роблять його більш м’яким, пластичним, різнокольоровим. Тому з пластиліну ліпити дещо легше, ніж з глини. І ми на уроках будемо використовувати пластилін.

— Як ви вважаєте, чи існують спеціальні інструменти для роботи з пластиліном?

— Як називається інструмент для роботи з пластиліном? (Стека)

— Відкрийте ваші коробочки з пластиліном. Знайдіть у них стеки. Що помітили?

— Чому вони мають різну форму? Правильно, кожна з них відіграє свою роль.

4. Історія виникнення пластиліну.(Слайд 6,7,8,9,10)

Діти послухайте звідки і коли зявився пластилін.

5. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Практична робота учнів

1. Демонстрування та аналіз зразка

1) Правила роботи з пластиліном.

— Для того щоб ліплення приносило вам задоволення, а вироби виходили красивими, потрібно навчитися вибирати пластилін. Важливо вибрати матеріалгарної якості, не занадто твердий і не такий, який дуже бруднить руки. Якщо пластилін занадто липне до рук, то ліпити з нього важко. А якщо він занадто твердий, то його важко розім’яти, та й деталі можуть розвалюватися. Вірним і головним інструментом ліпника або скульптора при роботі з глиною є пальці рук. Тому в першу чергу треба навчитися працювати руками. При ліпленні пальцями рук виробу надають основної форми. Працюють пальцями по-різному: в одному випадку користуються одним пальцем, в іншому — двома, ущільнюючи, вирівнюючи і намащуючи глину. Іноді працюють однією рукою, іноді — двома. При остаточному опрацюванні використовують стеки. Стекою знімають надлишки пластиліну. Для цього стеку приставляють до виробу, злегка натискають на неї і ведуть у потрібну сторону, знімаючи тонку стружку (шар) пластиліну. За необхідності товщину стружки збільшують. Працюють стеками по-різному: в одному випадку стеку тримають однією рукою, як олівець, в іншому — підтримують її лівою рукою.

2.         Інструктаж учителя (Слайд 11,12)

Розгортати та розминати пластилін потрібно на дощечці;

Розрізати пластилін – стекою;

Невикористаний пластилін потрібно класти в спеціальні місця в упаковці;

Після завершення роботи з пластиліном, руки необхідно витерти серветкою;

Не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу.

3. Фізкультхвилинка.

Вправи для розвитку дрібної моторики пальчиків рук

 

                                               Котик

Їде котик на машині,                                 Кіт машину зупинив,

Кошенят везе в корзині.                            Каченяток пропустив.

Попереду – перехід, -                                Котик правила всі знає –

Каченята йдуть в похід.                            Пішоходів пропускає.

3. Самостійна робота учнів. Учитель за необхідності надає допомогу.

ІV. Виставка та словесне оцінювання робіт. Рефлексія.

- Чи сподобалися вам ваші вироби?

- Кому б ви їх хотіли подарувати?

Технологія «На мою думку…», «Я гадаю…»

1.Гра «Так – ні.»

Пластилін тверда речовина? ТАК –НІ?

Пластилін має тільки один колір? Так – ні ?

Його виготовляють з глини, воску? Так – ні?

З пластиліну виготовляють вироби великого розміру? Так – ні?

Пластилін тримає свою форму? Так – ні?

2. Перегляд мультфільму «Пластилінова ворона»

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку