Урок трудового навчання у 7 класі на тему: "Оздоблення виробу, в’язаного гачком"

Про матеріал

Конспект уроку трудового навчання у 7 класі на тему: "Оздоблення виробу, в'язаного гачком" На уроці виготовляли виріб-метелик. Можна використовувати як прикрасу для чохлів мобільних телефонів або тримачки для штор/тюль.

Перегляд файлу

Тема : Оздоблення виробу, вязаного гачком

Мета:

- розвивати вміння розпізнавати види виробів в’язаних гачком;

- формувати позитивне ставлення до трудової діяльності;

- пробуджувати почуття естетичного смаку;

- заохочувати до колективної праці.

Обладнання : комп’ютер, проектор, екран, ілюстрації в’язаних виробів, нитки для в’язання гачком, гачки, правила техніки безпеки під час в’язання гачком.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І . Організаційний момент

Натхнення – це гість, який не любить відвідувати лінивих

П. І. Чайковський

Діти, прочитайте вислів та скажіть, як ви його розумієте ? ( бесіда )

Інакше кажучи, відповідний настрій для праці виникає в того, хто не змарнує його , а зуміє скористатися ним,щоб створити щось гарне й корисне.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- А у нас, на наших уроках, панує натхнення? ( відповіді учнів )

- Над якою темою ми з вами працюємо? ( в’язання )

- Що таке “ в’язання ”? (В’язання — процес виготовлення виробів з безперервних ниток шляхом згинання їх у петлі й з'єднання петель одна з одною за допомогою нескладних інструментів вручну або на спеціальній машині )

- Яке є вязання? ( машинне і ручне )

- На які види поділяється ручне вязання? ( спицями і гачком )

- Які інструменти ми використовуємо для вязання гачком? ( нитки, гачок )

- З чого виготовляють гачки ? ( з дерева, заліза, пластмаси )

- Які нитки використовують для вязання? ( вовняні, бавовняні, акрилові, лляні, віскоза тощо )

- З чого ми починаємо виготовляти будь-який виріб? ( з ланцюжка повітряних петель )

- Які ще види петель ви знаєте? ( з’єднувальні, петлі підйому )

- Чи існують ще якісь петлі , крім цих, та як ми їх називаємо? ( Так. Стовпчик без накиду та стовпчик з накидом )

- Чим відрізняється стовпчик без накиду від стовпчика з накидом ? ( При стовпчику з накидом на гачок накидаємо робочу нитку, при вязанні стовпчика без накиду – ні. )

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Надворі ХХІ століття. Люди не уявляють своє життя без сучасних телефонів. Особливо це стосується молодого покоління. Діти та молодь не випускають з рук ” свої гаджети. І хоча це надзвичайно шкідливо для нашого здоров’я, наші телефони постійно біля нас – в сумці, в кишені, на столі, під подушкою, біля зошитів. Тож ми з вами на минулому уроці виготовляли чохли для наших телефонів. У кожного з нас різний телефон і за розмірами, і за функціями. Тому розміри наших чохлів у кожного різні, до кожного телефону. А сьогодні ми виготовлятимемо прикрасу для чохла у вигляді ось такого метелика.

Перед тим, як перейдемо до виготовлення метелика, давайте пригадаємо правила техніки безпеки . ( відповіді учнів )

ІV . Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій.

4.1 Вступний інструктаж

Давайте створимо пару простих але супер ефективних речей! Для того, щоб рукоділля приносило тільки користь і радість, необхідно дотримуватися кількох простих правил.

Отже, для правильної постави, приступаючи до роботи, оберіть собі стілець зі зручною спинкою. Вам весь час буде хотітись згорбитись, щоб краще бачити в’язання. Ні в якому разі цього не робіть !

Для бадьорості не потрібно сидіти за в’язанням годинами, навіть якщо дуже хочеться закінчити виготовляти якусь річ. Щогодини потрібно робити перерву на кілька хвилин. І обов’язково гарненько потягнутися, щоб стали на місце хребці в спині. Так ми забезпечимо собі струнку спину і доступ кисню в мозок, а отже, і бадьорість.

Для збереження часу клубок з нитками кладемо ліворуч від себе. Так не буде проблем із заплутуванням.

Для гостроти зору сідаємо завжди праворуч від джерела світла. Світло падає зліва зверху.

Для охайності : швидкість – не поспіх, а навик. Все вяжемо плавними, рівномірними рухами, гармонійно.

V. Самостійне виконання учнями завдання під керівництвом вчителя.

5.1  Підготовка до оздоблювання в’язаних виробів.

 Щоб вив'язаний виріб був виразнішим і неповторним, його оздоблюють усілякими декоративними елементами. Сучасне виробництво різних декоративних елементів дає необмежені можливості для втілення будь-яких фантазій. Розглянемо лише деякі види оздоблення, які застосовують для прикрашання виробів:
1. Вишивка. Досить часто в'язані вироби оздоблюють різними видами швів.
2. В'язане мереживо. Полюбляють майстрині оздоблювати вироби в'язаним мереживом.
3. Бісер, стеклярус, стрази, намистини використовують для прикрашання одягу, аксесуарів та інших в'язаних речей.
4. Ґудзики. Оригінальною прикрасою для в'язаних виробів є ґудзики різної форми і з різних матеріалів, а також вив'язані гачком.

5. Помпони. Гарний вигляд мають в'язані вироби, оздоблені помпонами.

Наша ж  прикраса – метелик . На вашу думку, до якої групи прикрас вона відноситься? ( відповіді дітей )

5.1 Поточний інструктаж

Отже, розпочинаємо нашу роботу над виготовленням метелика. Робимо початкову петлю. Далі – 8 повітряних петель. Тепер у третю петлю провязуємо стовпчик без накиду. Цей елемент має назву Піко . Нам цей елемент потрібен для загострення кутика,це буде крило. Далі – два стовпчики з трьома накидами. Після цього – два стовпчики з двома накидами, один стовпчик з одним накидом. Тепер – півстовпчик. Вам також незнайоме це поняття. Раніше ми ним ще не користувалися. Для того, щоб зробити півстовпчик, накидаємо робочу нитку на гачок, затягуємо нитку і перетягуємо її через усі три нитки одночасно. Ще залишилося зробити стовпчик без накиду. Це ми виготовили верхнє більше крило.

Тепер будемо вязати два крила нижніх разом.  Набираємо дві повітряні петлі, стовпчик з накидом; два стовпчики з двома накидами, знову стовпчик з одним накидом, знову дві повітряні петлі, стовпчик без накиду, дві повітряні петлі, стовпчик з накидом. Далі – два стовпчики з двома накидами, стовпчик з накидом, дві повітряні петлі, стовпчик без накиду. Ось у нас уже готово два крила нижніх.

VІ. Хвилинка відпочинку

Ви довго сидите і у вас напружені очі та спинки, тож давайте трішки дамо їм відпочити й виконаємо фізкультхвилинку. ( Проведення руханки )

(Рухи діти повинні виконувати, сидячи за партами.)

Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку:

Простягніть вперед ви ніжки, потягніться, наче кішка,

Помахайте головою, мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться, до сусіда посміхніться.

Від роботи відпочили? Знов приймаємось за діло!

VІ. Продовження практичної роботи

Далі вяжемо четверте велике крило метелика. Тут ми йдемо у дзеркальному напрямку. вяжемо півстовпчик, стовпчик з накидом, два стовпчики з двома накидами, два стовпчики з трьома накидами. Наступний крок – 3 повітряні петлі і в третю петлю – стовпчик без накиду, 5 повітряних петель. Закінчуємо в’язання стовпчиком без накиду в початкове кільце. Затягуємо нитку. Стягуємо кільце якомога щільніше. Тепер нам треба зробити нашим метеликам вусики. Тож протягнемо нитки в протилежних напрямках в кільце метелика і розріжемо їх навпіл. Ось і все, наш метелик готовий.

VІІ. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи

7.1 Робота в групах.

Для того, щоб дати відповідь на ці питання, кожна група повинна прочитати відповідну частину тексту і дати відповіді на поставлені запитання.

Завдання для І групи:

Прочитайте текст і дайте відповіді на такі питання:

  1. Які види гачків існують?
  2. З якого матеріалу виготовляють гачки?
  3. Які номери гачків існують. Від чого залежить номер гачка?

Розрізняють гачки короткі (12-15 см) і довгі (35-45 см). Гачки для в'язання виготовляють зі сталі, дерева, пластмаси.

 Залежно від товщини вони мають номер від 1 до 6. Номер гачка – це діаметр його головки в міліметрах. Наприклад, гачок № 2 має діаметр головки 2 мм.

     Гачки повинні бути добре відполіровані. Кращими є сталеві гачки (не   гнуться, не ламаються), а для в'язання виробів із вовни і мохеру можна користуватися дерев'яними і пласт­масовими гачками.

Завдання ІІ групи:

Прочитайте текст і дайте відповіді на такі питання:

  1. Які матеріали використовують під час в’язання гачком?
  2. Від чого залежить добір ниток?
  3. Яка послідовність добору інструментів і матеріалів?

Для в'язання виробів гачком використовують різні нитки: бавовняні,   льняні,   вовняні,   шовкові,   синтетичні.   Нитки добирають залежно від призначення виробу та узору в'язання. Товстими   вовняними   нитками   можна   в'язати   шапочки, шарфи,   шкарпетки,   диванні  подушки,   верхній  одяг.  Для серветок, комірців, занавісок використовують тонкі нитки – синтетичні, бавовняні: кроше, ірис, «ромашка», котушкові нитки № 10.   Промисловість   випускає   спеціальні нитки для в'язання ажурних виробів. Найчастіше ці нитки білого кольору, тоненькі, блискучі й шовковисті.

Завдання ІІІ групи:

Прочитайте текст і дайте відповіді на такі питання:

  1. Як підібрати гачок до певної нитки? Від чого залежить такий підбір?
  2. Як повинен гачок захоплювати нитку?
  3. На що потрібно звертати увагу, купуючи гачок?

     Товщину гачка добирають відповідно до товщини нитки, з якої в’яжуть виріб. Чим товща нитка, тим товщий треба брати гачок.

Гачок діаметром 3-6 мм – використовується для виробів з товстої шерстяної або синтетичної пряжі. Для ірису, муліне – беруть тонкий гачок – 1-2, мм в діаметрі. Нитка повинна бути у півтори рази товща від товщини гачка в місці заглиблення біля борідки гачка. Найкраще перевірити відповідність гачка вив’язуючи  петлі. Гачок повинен легко і повністю захоплювати нитку і при цьому не розділяти її на волокна. Нитка під час в’язання не повинна зіскакувати з гачка.

 Купуючи гачок, особливу увагу слід звертати на якість головки. Вона не

повинна бути занадто гострою  занадто тупою.

Висновок:

Отже, послідовність добору інструментів і матеріалів для в'язання така: спочатку добирають нитки залежно від призначення виробу і виду узору, а потім добирають гачок відповідно до товщини нитки.

7.2 Інтерактивна гра «Майстер»

Правила гри:

1.Вчитель задає питання у вигляді незакінчених речень

2. Учні не повинні перебивати один одного.

Незакінчені речення:

1. Гачки бувають……………..

2. Під час в'язання виріб потрібно тримати від очей на відстані……….

3. При роботі нитки потрібно тримати………..

4. Нитки за походженням бувають………………..

5. До виробів в'язаних гачком інтер'єрного призначення відносять…………

6. Я використовую такі петлі :…………

7.3 Гра Стародавні письмена

вапетляхзщшпідйомуждлор

апббзєднувальнаівівупетлявфв

вуасівповітрянаувсапетляівчс

Петля підйому

Зєднувальна петля

Повітряна петля

VІІІ. Підсумок уроку

Сьогодні ми з вами ознайомилися із найдавнішим та цікавим видом декоративно-ужиткового мистецтва – в'язання гачком, а також опрацювали матеріали та інструменти, які використовуються для в'язання.

ІХ. Домашнє завдання.

Скласти пам’ятку по догляду за в’язаними виробами.

Х. Прибирання робочого місця

 

docx
Додано
9 вересня 2018
Переглядів
4276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку