Розробка уроку розрахована для учнів 5-6 класу, які не поділяються на групи.
Дата: ___ клас
Тема. Проектування форми виробу методом біоформ. Моделі-аналоги. Графічне зображення.
Мета: вчитися проектувати форму майбутньої серветниці методом біоформ; розробляти ескіз виробу, поєднувати кольори в ньому; розвивати пам'ять, мислення; виховувати інтерес до ручної творчості.
Об’єкт праці: серветниця.
Дидактичне забезпечення: фото та зразки серветниць.
Матеріально-технічне забезпечення: зошит, кольорові олівці, ручка.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Привітання. Перевірка присутності учнів. Призначення чергових.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Складання «пазлів»
- З частин, які лежать на столі потрібно скласти вислів про культуру харчування.
Бесіда
Повідомлення учнів «Цікаві факти про серветки»
- Сьогодні існує велике різноманіття серветок. Вони можуть бути паперовими (прийнято використовувати під час їжі), тканинними (рекомендується використовувати для сервірування), азбестовими, безворсовими і з мікроволокна. На сніданок, обід або вечерю рекомендується подавати серветки великого розміру (35×35, 45×45), до кавового, чайного, десертного або коктейльного столу меншого розміру (25×25, 35×35). Відомо, що найбільша серветка була виготовлена у 2007 році для рекламної кампанії мережі McDonald's (Стокгольм, Швеція). Її розмір у розгорнутому вигляді складав 3,5 м.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
- На сьогоднішньому уроці ви підберете моделі-аналоги для виготовлення серветниці. Створите ескіз майбутнього виробу на їх основі.
ІV. Засвоєння нових знань
Розповідь учителя
- Під час створення різних побутових предметів, будівництва та оформлення житла людина завжди зверталася по допомогу до природи. Ідея застосування знань про живу природу для вирішення інженерних завдань належить видатному художнику, вченому й винахіднику Леонардо да Вінчі, який намагався побудувати літальний апарат з крилами, як у птахів, — орнітоптер.
Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло птахи і звірі, й ці знання застосовувала, будуючи власне житло. Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних засобів — форму тулуба, плавця і хвоста риби. Багато промислових виробів, споруд нагадують форму мушлі, яйця, шишки, кукурудзяного качана, гриба тощо.
Біоформа — це форма тіл живої природи, що застосовується при конструюванні виробів у техніці, архітектурі й дизайні.
Біонічні форми, природні стилізації можуть бути застосовані в побуті як до всього інтер’єру, так і до окремих предметів.
V. Закріплення матеріалу
Добір моделей-аналогів.
№ |
Критерії оцінювання |
Модель № 1 |
Модель № 2 |
Модель № 3 |
Модель № 4 |
1. |
Оригінальність |
|
|
|
|
2. |
Функціональність |
|
|
|
|
3. |
Якість виготовлення |
|
|
|
|
4. |
Естетичність |
|
|
|
|
5. |
Економічність |
|
|
|
|
6. |
Складність |
|
|
|
|
Усього: |
|
|
|
|
Розробка ескізу виробу з використанням біоформ:
VІ. Підведення підсумків уроку
Вправа «Закінчи речення»
На уроці я дізналася …
Мені найбільше запам’яталось …
Мені найкраще вдалося …
Серветковий етикет(прикріплено під стільців учнів)
Правило 1: Якщо вам дали серветку, використовуйте її. Не залишайте її на столі недоторканою. Серветка дана, щоб нею витирати руки і рот, а також захищати одяг від можливих плям. Те, що людина нею не користується, видає, що він нечупара.
Правило 2: Зачекайте, поки хазяїн столу розгорне свою серветку. Тільки після цього беріться за свою.
Правило 3: Якщо серветка занадто велика і спадає з колін, скрутіть її до потрібних розмірів.
Правило 4: Не поспішайте розгортати серветку, дочекайтеся, коли принесуть страву.
Правило 5: Якщо вам треба покинути стіл, залиште серветку на стільці або ліворуч від тарілки. Після їжі покладіть серветку також зліва від тарілки, але ні в якому разі не в тарілку.
Правило 6: Де ж місце серветки? На ваших колінах. Ні за поясом, ні за коміром.
VІІ. Оголошення домашнього завдання
- Підготувати матеріали та інструменти до роботи.
- Виконати у зошиті кольоровий ескіз майбутньої серветниці.
VІІІ. Прибирання робочих місць