1
Тема. Виготовлення іграшки із паперу. Метелик
Мета. Розширити знання учнів про папір і картон, їх властивості і використання. Дати учням поняття про гофрований папір, його виробництво та використання. Навчити виготовляти з гофрованого паперу іграшку – метелика. Розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір, уяву, фантазію, виховувати естетичні смаки, культуру праці, старанність, охайність.
Обладнання. Мультимедійна презентація, картки-завдання для інтерактивного методу «ажурна пилка», зразки гофрованого паперу, зразки метеликів із гофрованного паперу, серія фото – алгоритм виготовлення метелика, музичні композиції, аплікації «Квіткова галявинв»
У дітей: підручники І.М.Веремійчик, В.П.Тименко «Трудове навчання. 2 клас» , гофрований папір, шаблони – крильця метелика, простий олівець, ножиці, клей, підкладний аркуш для нанесення клею на деталі, нитка №10, вологі секветки, ганчірка для витирання поверхні парти, коробочка для обрізків, смужка двостороннього скотчу.
І. Організаційний момент.
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось – не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Папір буває різний. Це – гофрований папір. Ви можете його зробити із звичайного кольорового шляхом згинання «гармошкою».
А можна купити готовий гофрований папір, виготовлений на підприємстві у процесі проходження паперу між валами з рифленою поверхнею, які обігріваються парою.
З гафрованого картону роблять упаковки, коробки.
А гафрований папір використовують переважно для творчості, виготовлення поробок. Зараз ми будемо працювати саме з ним.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Послухайте загадку і відгадайте, що ми будемо виготовляти?
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Роздивитись ми хотіли,
Вона – пурх і полетіла.
(Метелик)
- Отже, ми будемо виготовляти метелика.
(Показую зразки)
ІV. Виклад нового матеріалу.
-Зараз ви в групах опрацюєте інформацію про деяких з метеликів, яких можна побачити в Україні. Добре розгляньте зовнішній вигляд метелика і запам’ятайте його назву. Об’єднайтесь у групи за номером.. (Працюють у групах)
- Об’єднайтесь у групи за кольором. Розв’яжіть кросворд..
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
Відкладає яйця на листі капусти.
2
Має великий розмір – до 8 см.
В Україні для них не дуже тепло, тому у нас їх мало. Занесений у Червону книгу.
3 Цих метеликів дуже багато в Україні. Відкладають яйця на листі кропиви.
4 Довгожитель серед метеликів. Живе 9 місяців.
5 Він - мандрівник, здійснює великі перельоти. Занесений у Червону книгу
- А який метелик свійський? (Тутовий шовкопряд)
- Для чого його розводять? (Із кокона роблять тканину – шовк).
- А яка користь від усіх інших метеликів (Запилюють рослини)
Метелик, якого ви зробите, може бути схожим на кропив’янку.
Або на павичеве око.
А може на капустянку.
Який би не вийшов ваш метелик, на нашій планеті знайдеться подібний до нього, бо в природі існує дуже багато різних видів метеликів.
А американці в своїй країні можуть спостерігати міграцію метеликів, коли вони збираються великими групами і перелітають на інше місце. (Слайди)
Коли ми розмістимо наших метеликів на галявинах (аплікації прикріплені на дошці), це, мабуть, буле схоже на міграцію метеликів. Тільки у нас будуть різні, а в природі збираються метелики одного виду
V. Інструктаж. 1. Повторення правил безпеки роботи ножицями.
2. Розповідаю, і показую, як робити метелика.
- Беремо більший прямокутник гофрованого паперу. Складаємо вдвоє.
До згину прикладаємо рівну сторону шаблона. Обводимо простим олівцем.
Вирізаємо. Це пара більших крил.
Так само вирізаємо менші крила ……..
Посередині складаємо «гармошечкою», обкручуємо ниткою, зав’язуємо.
З’єднуємо дві пари крил, зв’язуємо ниткою.
Відрізаємо нитку, залишивши вусики.
Щоб прикрасити метелика, вирізаємо плямки. ………… приклеюємо симетрично.
- Давайте відпочинемо….
VІ. Фізкультхвилинка (Під пісню про метелика)
- Беріться за роботу.
VІІІ. Аналіз робіт.
Розглядаємо фото метеликів (вибірково) на екрані у збільшеному вигляді, обговорюємо .
ІХ. Підсумок уроку.
Резервні запитання: - Яка будова тіла метелика?
- Опишіть цикл життя метелика