Вiдкритий урок з трудового навчання у 2 класi
Мета: формувати в учнів практичні вміння та навички під час роботи з пластиліном; вдосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення;
розвивати творчу уяву;
виховувати любов до праці, до тварин.
Вiдкритий урок з трудового навчання
у 2-Б класi
Тема: Ліплення композиції «Замріяний кіт»
Хід уроку
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (мультфільм)
Озвучка рухливо: Візьмемо в руки пластилін.
Який рухливий. Друже, він!
Скрутився у вертушку,
Вороною взлетів,
А потім у собаку брусок перетворив.
Зліпив смішну корову.
Прислав їй бандероль,
Яку іще, цікаво, йому дасте ви роль?
Перевірка постави, готовності до уроку.
11. Мотивація: Рефлексія 1. Послухайте загадку:
• Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає.
Що в пісні тій — ніхто не зна,
І ми про це тут не напишем.
Ми тільки знаєм,пісня ця -
Не до вподоби мишам! (Кіт)
111. Повідомлення теми та мети уроку Чим ми сьогодні будемо займатися, ви дізналися з загадки. Сьогодні на уроці ми виготовимемо композицію «Мрійливий кіт». У кожного з нас з'явиться хвостатий друг — ми його спробуємо втілити у пластиліновій картині .
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2. Вступна бесіда
3. Розповідь господаря кота.: Кішки вельми примхливі у виборі для себе постійного місця в квартирі. Одні мурки люблять м'які поверхні, інші сплять на жорстких. Мій кіт - …..Головне, щоб було тепло, чисто і м'яко. Для догляду за кішкою потрібно мати кілька необхідних речей. - Дошка для заточування нігтів, каганець для корму, посуд, туалетний лоток і т. ін. Ласощі, які полюбляє мій кіт (Риба, м'ясо, молоко…..)
4. Робота з ілюстраціями до літературних творів
5. Робота з таблицею «Прийоми ліплення»
- Назвіть зображені прийоми ліплення. Не забудьте, що для пластилінової картини деталі треба буде зробити пласкими.
6. Інструктаж з техніки безпеки при роботі зі стекою ( Стека схожа на ніж. Бери в руки стеку лише коли є потреба. Не тримай стеку вверх лезом. Не роби сильних і різких рухів, щоб не травмувати руки.)
Фізкультхвилинка
V. Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу
1. Виступ «Цікавинка»:
Кішка — високорозвинена тварина. Вона відрізняється спостережливістю, прекрасною пам'яттю, відчуває простір і час, піддається дресируванню. Кішки — відмінні артисти. Їх можна побачити в театрі звірів під керівництвом Наталії, Дурової, театрі кішок під керівництвом Юрія Куклачова.
2. Розповідь учителя:
Багато художників і скульпторів присвячували свою творчість тваринному світу. Таке мистецтво називається анімалістичним. Щоб зобразити тварину, треба багато за нею спостерігати, запам'ятати не тільки зовнішній вигляд, але зрозуміти характер і звички тварини. Тільки тоді робота буде правдивою. Згадайте, як рухаються кішки (Демонстрування фото: - Що робить кіт?)( сидять, лежать, їдять, сплять, грають).
Фізкультхвилинка
3. Демонстрування та аналіз зразка
- А тепер розгорніть підручники на с. 92. З планом і прийомами роботи ознайомлять вас наші майстри скульптори - анімалісти
Інструктаж майстрів (учнi демонструють прийоми лiплення)
1). Доберіть два кольори для землі чи і тонким шаром нанесіть пластилін на основу.
2). Скачайте дві кульки: велику — для тулуба, меншу — для голови кота.
3). Примніть у долонях або на дощечці.
4). З голови витягніть вушка. Розмістіть на основі і притисніть пальцями.
5). Скачайте ковбаску і надайте їй форму хвоста. З'єднайте з тулубом.
6). Доповніть композицію зірками, місяцем за зразком, або виконайте творчу роботу, що буде оцінюватися вище.: Про що мріє ваш кіт? (Сузір’я Кота, сосиски, мишка, подруга, казки про Кота…)Робота має бути охайна.
7). Стекою прикрасьте кота, травичку, інші предмети.
V1. Осмислення, узагальнення і систематизація знань
1. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Ліплення композиції. Індивідуальна допомога учителя.
V1I. Підсумок. РЕФЛЕКСІЯ
1. Як називають художників і скульпторів, які зображують тварин? (анімалісти)
2. Як називається таке мистецтво? (анімалістичним)
3. Перегдяд і оцінювання робіт:
- Давайте переглянемо виставку анімалістів і дізнаємося про мрії ваших улюбленців.
…………………………………………………………………………………………………………………..2