Урок "Туве Янссон «Комета прилітає». Втілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей у повісті – казці «Комета прилітає»

Про матеріал
Даний урок вчить учнів сприймати й аналізувати художній текст, бути уважними до розвитку характеру персонажів, важливості окремих епізодів, деталей, виховує почуття відповідальності за долю інших, любові і уваги до рідних.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Туве Янссон «Комета прилітає». Втілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей у повісті – казці «Комета прилітає»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Туве Янссон «Комета прилітає». Втілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей у повісті – казці «Комета прилітає»

Мета: навчальна: продовжити роботу над змістом повісті-казки «Комета прилітає»;розвивальна: вчити учнів сприймати й аналізувати художній текст, бути уважними  до розвитку характеру персонажів, важливості окремих епізодів, деталей; виховна:  виховувати почуття відповідальності за долю інших, любові і уваги до рідних.

Тип уроку: урок-аналіз читацького сприйняття художнього твору.

Наочні засоби навчання: мультимедійна презентація, портрет Туве Янссон,

ілюстрації до твору.

Очікувані результати.

Учень(учениця): переказує близько до тексту зміст прочитаного твору;

характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших; висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв; розкриває специфіку їх зображення у прочитаному творі.

                                                                     ...без Мумі-троля я нізащо не

                                                              змогла б існувати в цьому яскравому, з

                                                              райдужними відтінками, житті.

                                                                                            Туве Янсон

 

                                                   Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Презентація учнями власних малюнків, створених за казкою.

2. Завдання: Діти,перед вами лежать на столі різнокольорові кружечки, в які вписані пункти плану повісті – казки «Комета прилітає», але вони перемішалися. Ваше завдання – встановити послідовність розвитку дії у творі.

(учні по черзі підходять до стола за кружечком із запитанням і розміщують його на дошці)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Робота з текстом твору

1.Бесіда за прочитаним:

  • З якою метою Мумі-троль і Чмих вирушили у Велику Подорож?
  • Чому Мумі-мама не заборонила Мумі-тролю та Чмиху так далеко подорожувати?
  • З ким зустрілися герої під час своєї подорожі?

 

2. Конкурс на кращого оповідача (учитель демонструє слайди,учні переказують побачені епізоди повісті-казки)

* «Жовтий намет Нюхмумрика»

* «Пригоди у Гранатовому Урочищі»

* «Гемуль, який цікавився тільки рідкісними комахами»

* «Обсерваторія. Звістка професора»

* «Дорога додому»

* «Визволення Хропусі»

* «Перехід через висохле море»

* «Сильний вітер»

* «Велике переселення до печери»

* «Комета досягла Землі»

* «Земля все ще існує»

3. Бесіда:

- Які випробування випали на долю героїв?

- Які риси характеру герої виявили в небезпечних обставинах?

- Хто з героїв вам найбільше сподобався і чому?

- Як комета змінила життя на Землі? Які зміни відбулися в Долині? Знайти у тексті твору і зачитати.

- Що свідчить про те, що зростала емоційна напруга?

- Що допомогло героям залишитися живими?

4. Складання асоціативного грона на тему «Дім тролів»

5. Складання сенкану для характеристики героїв (звучить мелодія пісні)

Мумі-тато

Розумний, добрий

Допомагає, пише, рятує

Добрий порадник та щирий друг

Справжній тато

Мумі-троль

Безстрашний, допитливий

Переживає, допомагає, рятує

Цілеспрямовано іде до мети

Герой-рятівник

 та інші

 

 

 

6. Складання пам’ятки для тих, хто потрапив у екстремальну ситуацію.

Наприклад:

* не панікувати,

* намагатися знайти вихід із скрутного становища,

* піклуватися один про одного,

* не впадати у відчай,

* діяти розумно і злагоджено,

* бути стриманим і толерантним,

* сподіватися на краще.

7.     Пошукова робота.

-         Згадайте, які ознаки має чарівна казка?

-         Які вигадані істоти (герої) діють у казці Туве Янсон?

-         Назвіть реальні і чарівні предмети, події у творі?

-         Чи є чудеса і перетворення у казці?

-         Спробуйте довести, що казка Туве Янсон має елементи чарівної казки.

ІУ. Підсумок уроку

     -    Діти, як ви гадаєте, які проблеми піднімає у своєму творі Туве Янсон?

  • Які вічні цінності утверджуються у творі?

 

Слово вчителя: Хоча у творі Туве Янсон йдеться про казкові пригоди, але

 водночас тут порушуються питання, важливі для всього сучасного людства: Земля – наш спільний дім, і люди повинні згуртуватися перед загрозою глобальних катастроф, бо тільки любов, дружба і порозуміння можуть врятувати цей світ. Туве Янсон говорила: «Світ дітей – це пейзаж, який намальовано яскравими фарбами, де добро і зло нероздільні. У цьому світі є місце для всього і немає нічого неможливого.»

  Тож яким буде світ залежить і від нас з вами.

 

Звучить пісня

У. Домашнє завдання.

Читати інші твори Туве Яесон (за вибором)

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 лютого
Переглядів
2297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку