Урок на тему "Особливості сюжету і композиції оповідання «Різдвяна пісня у прозі». Образ Скруджа, його динаміка і переродження."

Про матеріал
Конспект уроку до теми "Особливості сюжету і композиції оповідання «Різдвяна пісня у прозі». Образ Скруджа, його динаміка і переродження". Матеріал містить таблицю із узагальнюючим матеріалом "подорожей Скруджа", ілюстраціями до образу головного героя, сенканами на етапі рефлексії.
Перегляд файлу

Тема. Особливості сюжету і композиції оповідання «Різдвяна пісня у прозі». Образ Скруджа, його динаміка і переродження.

Мета. Вивчити із учнями особливості композиції «Пісні…», як різдвяного оповідання, оповідання із щасливим закінченням; познайомити дітей із теоретичним поняттям «композиція», «різдвяне оповідання», «сюжет»; порівняти образ Скруджа до і після подорожей у часі і просторі; повторити навички складання сенкану; навчити учнів робити власні висновки щодо негативного явища «сліпого накопичення» грошей, «холодного» серця; аналізувати поведінку героя; вміти вдумливо читати.

Обладнання. Виставка книжок Діккенса із оповіданням «Різдвяна пісня у прозі», ілюстрації до образу Скруджа, малюнки дітей до оповідання, картки із методичним матеріалом.

Хід уроку

                                                                  Я вірю і маю намір вселяти людям

                                                                  віру в те, що на світі існує прекрасне.

Ч. Діккенс

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.  Методичний коментар. Бесіда із учнями із заповненням таблиці.

1. Куди подорожує Cкрудж вперше?

Що зрозумів?

Чому можна сказати, що в першому оповіданні починається процес переродження героя?

У минуле-дитинство і юність.

Що в дитинстві життя було іншим, він був іншим, йому приємно згадувати.

Він плаче, коли бачить рідні місця. Плаче, отже очищається, перероджується.

 

2. Куди подорожує вдруге? До кого повів його дух Різдва?

Що зрозумів?

Чому можна сказати, що герой вирішує змінитися будь-що?

У теперішнє.

Герой розуміє, що і без грошей можна бути щасливим, маючи друзів і родину.

 

 

Побачивши, як родини святкують в радості Різдво, яке дає їм надію на краще майбутнє, а сім’я Кретчитів підіймає тост за нього,

це переконує героя в необхідності змінити своє ставлення до життя і Різдва.

3. Куди подорожує Скрудж втретє? Де він побував?

Що зрозумів?

Якщо не зміниться, то його чекає побачене! Це жахливо!!!

Побачивши власні похорони, коли ніхто не прийшов із ним попрощатись, коли деякі люди навіть раділи зі смерті героя, Скрудж зрозумів, що він не хоче більше бути колишнім.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Робота із епіграфом уроку. Бесіда із учнями про те, як вони розуміють слова Ч. Діккенса. Діти висловлюють свої думки.

ІV. Коментоване читання учителем або читання учнями заключної частини оповідання.

V. Опрацювання учнями теоретичного матеріалу.

1. Робота із картками. Методичний коментар. На початку уроку учні отримують картки із теоретичним матеріалом: «композиція», «різдвяне оповідання», «сюжет», учні ознайомлюються із картками і відповідають на запитання.

На картці. Сюжет – це послідовність подій у творі.

Композиція – це побудова літературного твору.

Різдвяне оповідання – це твір, дія якого відбувається під час Різдва, він має щасливу кінцівку, бо тісно пов'язаний із суттю і духом Різдва.

1. Чому можна сказати, що «Різдвяна пісня у прозі» - це різдвяне оповідання?

2. У чому особливості сюжету і композиції цього твору?

3. У чому позитивна зміна або динаміка образу Скруджа?

2. Порівняння ілюстрацій або малюнків про Скруджа до і після його переродження. Висновки учнів.

          

VІ. Рефлексія. Складання сенкану учнями «Скрудж до переродження і після переродження».

Скрудж                                                          Скрудж

Непривітний   самотній                               Задоволений    усміхнений

Зневажає  багатіє  черствіє                          Переосмислив   відчув  зрозумів

Більше за все полюбляє гроші                    Дякує життю за другий шанс

Скнара                                                           Диво

VІІ. Оцінювання учнів.

VІІІ. Домашнє завдання. Записати в зошиті інформацію із карток.

 

1

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку